Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Vi har satt opp vigselsamtale i dag, fire og en halv uke før bryllupet.... Når skal dere ha?
April Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Snakket med presten i begynnelsen av januar og han mente vi like greit kunne sette opp datoen da(fint at det ikke bare meg som er tidlig ute!) Vi skal snakke med han 23. april, altså 7 uker før bryllupet!
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Vi kommer også til å be om å få den litt tidligere enn normalt. Ca en mnd før tenker jeg. Man skal jo øve i kirken også så får jo en sjanse til en siste prat kvelden før også.
nessi Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Fikk et skriv fra menighetskontoret her om dagen med bekreftelse på bestilling av kirken og navnet på presten. I brevet stod det at man burde ta kontakt med presten for samtale en uke før vielsen. Jeg synes det var veldig sent. Skal jo få godkjent salmer og opplegg, og trenger tid til å få trykket programmet. Jeg skal ringe nærmere sommeren og høre om vi kan få samtalen iallefall 2 uker før vielsen.
Augustbrud02 Skrevet 11. februar 2004 #6 Skrevet 11. februar 2004 Vi hadde vår samtale 2 uker før bryllupet, og det var utrolig deilig å være "ferdig" med det så tidlig. Den siste uken før bryllupet hadde vi 1000 andre ting å gjøre!
jea Skrevet 11. februar 2004 #7 Skrevet 11. februar 2004 jeg har ringt å mast på kirken snart i 2uker for å få en samtale med presten..Men det ser ut til å være vansklig for de..De har ikke satt opp hvem som jobber enda..Og jeg håper jeg får presten jeg vil ha..Krysse fingre S jeg får ringe i neste uke og mase litt igjen
Gjest MrsL Skrevet 11. februar 2004 #8 Skrevet 11. februar 2004 Skal ringe kirken i morgen tenkte jeg. Har en del uløste småsaker med dem, men det ordner seg nok greit tenker jeg. Håper det blir samtale litt før, feks. en måned eller noe.....
Loolaa Skrevet 11. februar 2004 #9 Skrevet 11. februar 2004 Vi hadde den 3-4 dager før. Synes det var en fin del av "oppladningen" før bryllupet. Fikk tid til litt ettertanke og alvor i alt styret.
Gjest Poirot Skrevet 11. februar 2004 #10 Skrevet 11. februar 2004 Vi hadde den 3-4 dager før. Synes det var en fin del av "oppladningen" før bryllupet. Fikk tid til litt ettertanke og alvor i alt styret. Jeg må si at jeg synes denne samtalen er adskillig mer viktig enn serviettbretting og printing av bordkort, som man jo tross alt kan gjøre når som helst.
Loolaa Skrevet 12. februar 2004 #11 Skrevet 12. februar 2004 Jeg må si at jeg synes denne samtalen er adskillig mer viktig enn serviettbretting og printing av bordkort, som man jo tross alt kan gjøre når som helst. ? Mener du at jeg ikke synes det?
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #12 Skrevet 12. februar 2004 ? Mener du at jeg ikke synes det? Nei, snarere tvert i mot. Jeg linket til deg fodri du var den som virket mest enig med meg.
Loolaa Skrevet 12. februar 2004 #13 Skrevet 12. februar 2004 Nei' date=' snarere tvert i mot. Jeg linket til deg fodri du var den som virket mest enig med meg.[/quote'] Ahh, skjønner
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #14 Skrevet 12. februar 2004 Er litt enig med deg Poirot, samtidig kan det være greit å vite hva man skal trykke i kirkeprogrammet, litt mer enn tre dager før vielsen....
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #15 Skrevet 12. februar 2004 Er litt enig med deg Poirot' date=' samtidig kan det være greit å vite hva man skal trykke i kirkeprogrammet, litt mer enn tre dager før vielsen....[/quote'] Trodde man kunne avklare slikt utenom selve samtalen. For jeg skjønner jo at det er praktisk, om det er slik du sier.
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #16 Skrevet 12. februar 2004 Her er det iallefall sånn at vi skal finne salmer og musikk sammen med presten på den samtalen, samt bli enige om hva slags vielsesrituale vi ønsker oss.....
Loolaa Skrevet 12. februar 2004 #17 Skrevet 12. februar 2004 Her er det iallefall sånn at vi skal finne salmer og musikk sammen med presten på den samtalen' date=' samt bli enige om hva slags vielsesrituale vi ønsker oss.....[/quote'] Vi hadde klarert salmer og soloinnslag med presten før samtalen, gjorde det kjapt og greit over telefonen. Men kanskje vi hadde en veldig grei prest? Jeg er i hvert fall glad for at vi hadde samtalen så nært opptil bryllupet
Gjest Tex Skrevet 12. februar 2004 #18 Skrevet 12. februar 2004 Her har det ikke bare med salmene å gjøre, hele rekkefølgen på vielsen endres jo med de nye reglene. Og som presten vår sa; det er kanskje ikke alle prester som er så positive til dette, vi har jo fått det tredd nedover hodene på oss.... Og siden vi har røvet han bort fra Pinsefeiring med egen familie for å vie oss, har jeg lyst til å ligge litt lavt....
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #19 Skrevet 12. februar 2004 Trodde de nye vielsesreglene åpnet opp for valg? Unasett skjønner jeg at dere vil ligge lavt.
monja Skrevet 12. februar 2004 #20 Skrevet 12. februar 2004 Vi hadde samtalen omtrent en uke før bryllupet vi....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå