Janes Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 >Æ lure på om det er noen som har erfaring med bioingeniørstudiet på HIST? Dessuten lurer jeg på om noen vet noe om mulighetene for å få praksis på bioingeniørstudiet innenfor Trondheim, kan ikke ha praksis utenfor Trondheim, kan heller ikke bo på hybel. Med det samme synes jeg det hadde vært bra å få en sammenligning mellom bioingeniørstudiet og kjemiingeniørstudiet på HIST, hvis det blir umulig å få praksis på bioingeniørstudiet i Trondheim blir det kjemiingeniørstudiet.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 >Æ lure på om det er noen som har erfaring med bioingeniørstudiet på HIST? Dessuten lurer jeg på om noen vet noe om mulighetene for å få praksis på bioingeniørstudiet innenfor Trondheim, kan ikke ha praksis utenfor Trondheim, kan heller ikke bo på hybel. Med det samme synes jeg det hadde vært bra å få en sammenligning mellom bioingeniørstudiet og kjemiingeniørstudiet på HIST, hvis det blir umulig å få praksis på bioingeniørstudiet i Trondheim blir det kjemiingeniørstudiet. De aller fleste får praksis på St.Olavs, så det burde du ikke være redd for. Ellers er det bare en liten uke som man blir utplassert på et legekontor. har du kontakter kan du avtale med dem selv, slik at det er litt opp til deg. Det er ikke utstrakt praksis på studiet i den forstand slik som det er på sykepleierstudiet. Den meste av praksisen er bare en del av den daglig undervisningen hvis du forstår. Eller tror jeg Hist har det beste bioingeniørstudiet i lander tør jeg påstå. De har med teori enn andre studier, det er også hva jeg har hørt av arbeidsgivere. Det er et hardt studiet med MYE undervisning! Anonym poster: 0ab65c963724056796ab3f2318eba61e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Det er ikke uoverkommelig nei, tipper at kjemiingeniørstudiet er vanskeligere, det er bare det at det er mye obligatorisk undervisning. Anonym poster: 0ab65c963724056796ab3f2318eba61e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Jeg gikk ett år bioingeniør på HiST. Praksisen jeg hadde var to observasjonspraksis på St. Olavs og så en uke praksis på legekontoret i hjembyen min. Da måtte vi selv ordne praksisplass, og de aller fleste hadde det i sin hjemby. Hvis man ikke fikk ordnet praksisplass selv kunne man prate med en av lærerne som ordnet praksisplass i Trondheim. Etter det jeg kjenner til var dette den eneste praksisen som foregikk utenfor Trondheim. Dersom man f.eks. har barn eller annet som gjør at man absolutt ikke kan ha praksis utenfor byen er det bare å prate med en lærer, og alt ordner seg. Jeg vet at på medisin på NTNU får man praksis i byen dersom man f.eks. har hest. Ring eller send en e-post til HiST og spør om det du lurer på. Det meste ordner seg hvis man sier i fra tidlig. Anonym poster: 470f0aad9743c11497b806f04411c67b
Janes Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2012 Æ lure på ka man lærer på bioingeniør, æ vet litt, men ønske å vite mer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå