Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vet det begynner å bli endel slike tråder nå i det siste, og jeg følger med på flere av dem. Syns det er ganske genialt å legge ut litt av en sjanger, og så få tilbakemelding på andre med tips til andre, lignende band. Så får vi alle utvidet samlingene våre :)

Den typen musikk jeg snakker om, syns hvertfall jeg både kan være elektronisk og basert mer på skikkelige instrumenter. Er det noen som har tips om noen som ligner? Det viktigste er at det skal føles litt tungt,at du kan lukke øynene og drømme deg litt bort.

Eksemplene mine:

Massive Attack

Serena-Maneesh

Deftones

Maribel

Placebo

Madrugada

Doves

Litt av Queens of the Stone Age

The Vines

Portishead

Death Cab for Cutie

The XX

Pendulum

Recoil

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest Svampen
Skrevet (endret)

Hør på Sivert Høyem (Ser du allerede hører på Madrugada). Han har en fantastisk stemme, og han har mange fine sanger. Jeg liker spesielt godt Don't Pass Me By - utrolig fin! :)

Og kanskje Mark Lanegan?

Endret av Svampen
Skrevet

Denne passer inn i bildet. UNKLE har endel bra.

Skrevet

En til. Fengende pop. Digget Simple Minds på åttitallet, så kanskje derfor... :sukk:

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg liker mye av det samme. Er helt hekta på the xx i det siste! Blir ikke lei :)

Her er noen forslag :)

Alex Clare- too close (hele albumet The Lateness of the Hour er fantastisk!)

Trust-Candy walls

James Blake

Chase and Status - blind faith, flashing lights og Time er veldig fine

Siste to albumene til Mew er fantastiske, og mange sanger med skikkelig trykk uten å være bråkete. Kanskje litt sært men jeg elsker det.. ( introducing palace players, circuitry of the wolf, repeaterbeater og special er veldig fine og "tunge")

Bat for Lashes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...