Gå til innhold

Barnet navn og fødselsdato på underarmen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere bekjente av meg har nå tatovert barnets navn og fødselsdato på underarmen med sirlige bokstaver.

Noen nøyer seg med å forme navnet som et armbånd rundt håndleddet, andre velger å ta hele underarmen i bruk .Får de flere barn havner tattovering nr 2 rett under nr 1, eller på andre armen.

Jeg klarer ikke la være å synes det er tacky, men på en måte forstår jeg jo at man gjerne vil skryte av ungene sine.

Er dette et "arbeiderklasse" fenomen?

Anonym poster: afddc1b1202fda6c57d006eb432b46a4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hva som skulle være problemet med det. På en måte er jo det bedre også da det er en tatovering det er lite sansynlighet for at du angrer på enn å ha av kjæresten, favirittmaten eller noe annet man kan gå lei.

Anonym poster: 864978c9fb7f1c84a2bb36ad39a4a344

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smak og behag, men for meg er det så blodharry som det kan få blitt. Jeg grøsser langt oppover ryggen ved tanken på at min gamle mor skulle hatt mitt navn inngravert på armen. Nå hører det riktignok med til historien at jeg absolutt aldri synes tatoveringer er fint. Men hvis man skal tatovere andres navn bør man i det minste spørre dem først. En baby kan ikke gi sitt samtykke, og et eldre barn ville antagelig satt foten ned.

Anonym poster: 6b0a7d996efb86c5a4bc2d241bb445e0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Flere bekjente av meg har nå tatovert barnets navn og fødselsdato på underarmen med sirlige bokstaver.

Noen nøyer seg med å forme navnet som et armbånd rundt håndleddet, andre velger å ta hele underarmen i bruk .Får de flere barn havner tattovering nr 2 rett under nr 1, eller på andre armen.

Jeg klarer ikke la være å synes det er tacky, men på en måte forstår jeg jo at man gjerne vil skryte av ungene sine.

Er dette et "arbeiderklasse" fenomen?

Anonym poster: afddc1b1202fda6c57d006eb432b46a4

Det er ikke en unik tatovering. Det er folk som vil stikke seg ut, noe de ikke gjør.

Ser ofte de gjør det med første barnet. Kan bli trangt etterhvert.

Tatovering er harry uansett

Anonym poster: 2d8cfa74e3dea89ea61101c53f305267

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men, ja, jeg er enig at man bør spørre ungen først. Ikke alle heter det samme hele livet heller.

Anonym poster: 864978c9fb7f1c84a2bb36ad39a4a344

Skrevet

För tenkte jeg at jeg skal tatovere navnet på mitt fremtidlige barn på meg.. Meeen nå som ALLE har det så vet jeg ikke lenger.. Samme lökkeskrifta har de og.. Skal värtfall ikke ha det på underarmen.. Litt harry ja. Det meste blir harry når det er mange som har det samme.

Skrevet (endret)

Jeg er glad for at ingen av foreldrene mine har tatovert navnet mitt, eller noe som omhandler meg, på kroppen sin - men nå har jeg heldigvis foreldre som ikke har tatovert en eneste liten strek på kroppen sin. Jeg har til og med vært så heldig at jeg har arvet den gode smaken - det eneste som får plass på kroppen min er eventuelle uønskede føflekker, strekkmerker, arr og pigmentflekker.

Det fins verre ting å tatovere enn barnets navn, slik som en delfin som danser i solskinnet, men forskjellig jævlighetsgrader av ting viser egentlig bare at man bør avstå fra "kroppskunsten" i utgangspunktet.

Endret av Musaleem
  • Liker 2
Skrevet

Om man ikke liker tatovering i utgangspunktet, så er det ganske selvklart. Å påstå at det "til hører arbeiderklassen" høres ganske arrogant ut, uten at det nødvendigvis er ment slik.

Uavhengig. Om man tar tatovering bør det være noe som betyr noe for deg, og som helst kommer til å gjøre det hele livet. Å ha tættis av navnet til barna er da gaaanske mye bedre enn å ha ekskjærestens navn på armen.

Selv ville jeg, om jeg skulle tatovert noe for å representere mine eventuelle barn, gjort noe mer kreativt ut av det enn A4-tatoveringa som florerer idag.

• Liker 4
Skrevet

Dagfinn Lyngbø og Anne Kat. Hærland snakka om det i programmet sitt, som går i reprise nå. Noe om at det er jo ikke så kult om du er med fatter’n på stranda når du er blitt voksen og har egne barn, jobber som snekker og ser at navnet ditt er smørt over hele armen hans. :fnise:

Skrevet

Synes ikke noe om å ha andre menneskers personlige info tatovert på kroppen, så ja, jeg synes vel det er litt harry, og veldig usmakelig.

Og så må jeg si jeg sliter litt med å forstå vitsen? :klo: Jeg mener, hvis man først skal tatovere er det jo så mye annet man kunne valgt dersom målet er å skille seg ut. Hvorfor gjøre det samme som andre, og hvorfor velger de navn og fødselsdato, er de redd for at de skal glemme at de har en unge, hva den heter og når det skjedde? :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad for at ingen av foreldrene mine har tatovert navnet mitt, eller noe som omhandler meg, på kroppen sin - men nå har jeg heldigvis foreldre som ikke har tatovert en eneste liten strek på kroppen sin. Jeg har til og med vært så heldig at jeg har arvet den gode smaken - det eneste som får plass på kroppen min er eventuelle uønskede føflekker, strekkmerker, arr og pigmentflekker.

Det fins verre ting å tatovere enn barnets navn, slik som en delfin som danser i solskinnet, men forskjellig jævlighetsgrader av ting viser egentlig bare at man bør avstå fra "kroppskunsten" i utgangspunktet.

Jeg er så enig med deg. Kommer ikke et strek på kroppen min.

I dag, er det flere som vil ha tatoveringer vekk, enn hva som får tatoveringer. Dette leste jeg i en avis.

Skal tro hvordan tatoveringene til min mor ville sett ut i dag, om hun gjorde det som ung?

Det er så harry som det går an.

Det tristeste jeg ser, er folk som gjør det i nakken,håndledd og armer.

Styggeste er kvinner som abselutt skal tatovere brystkassen sin. Hva er det som gjør at så mange kvinner rundt 35 år og oppover gjør dette?

Graden av stygghet varierer. For meg er det styggeste de store tegningene på armer, nakke, bryst.

Uansett hvordan man pynter seg, så drar det så forferdelig ned inntrykket.

Anonym poster: 2d8cfa74e3dea89ea61101c53f305267

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri hatt en sånn tatovering. Jeg kjenner en som har tatovert navnet til sine onkelbarn på armene. Mange år senere er han nå tobarnsfar selv. Tipper barna om noen år vil lure litt på hvorfor han har søskenbarnas navn tatovert, og ikke deres!

Anonym poster: bc9b4576775850d4c525541f14d620d2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De 2 første kompisene mine som hadde disse synes jeg var litt kuule og litt utenfor a4-tatoveringene.

Men nå synes jeg det har tatt helt av og ALLE har slik tatovering.

En bekjent av en bekjent av meg har tatovert navnet til kjæledyret sitt over HELE leggen, DET er rett og slett patetisk.

Anonym poster: ed459e8b41efb6bf5922bf4d235a1669

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er pent med tatoveringer uansett, Har sett bruder og andre som er veldig fint pynta, hadde det ikke vært for tatoveringene som ødelegger helhetsinntrykket, uff, lite pent

Anonym poster: 582d30eb0c28744c25ec68067758ef51

• Liker 1
Skrevet

En bekjent av en bekjent av meg har tatovert navnet til kjæledyret sitt over HELE leggen, DET er rett og slett patetisk.

Anonym poster: ed459e8b41efb6bf5922bf4d235a1669

Om han har gjort det med ironisk tilnærming er det jo bare KJEMPElættis.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om man ikke liker tatovering i utgangspunktet, så er det ganske selvklart. Å påstå at det "til hører arbeiderklassen" høres ganske arrogant ut, uten at det nødvendigvis er ment slik.

Nå har jeg ikke satt meg særlig inn i akkurat tatoveringer, men sannsynligvis er det jo en korrelasjon mellom sosiøkonomisk status (klassebegrepet har avgått litt med døden) og a) hvorvidt man velger å tatovere seg i det hele tatt og b) akkurat hva man velger å tatovere. Sånn er det jo med alt, uten at det betyr at det er en helt vanntett sammenheng. Jeg tror uansett at slike tatoveringer ikke har høyest tetthet i Bærum, for å si det pent.

Hvorvidt det er relevant i denne diskusjonen, er jo en annen sak.

Anonym poster: d4027edfe871c2cc044faa7a5f4c0bc9

Gjest Glenfarclas
Skrevet

Om han har gjort det med ironisk tilnærming er det jo bare KJEMPElættis.

I Comic Sans! :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok helst mammaene til Lucas Leander og Liam og Leah Michelle og Savannah som har disse tatoveringene.

Anonym poster: a49be09f77c175989d5d2a4b25a68a8d

• Liker 17
Skrevet (endret)

Jeg har tatovert forbokstaven til jentene mine, små bokstaver og ikke fødselsdato. Nå har jeg ikke noe imot tatoveringer generelt, så jeg synes ikke det er tacky. Men hele, fulle navn med datoer synes jeg blir i overkant. Kjedelig hvis man ender opp med 4 barn som får lange navn....

Redigerer her etter jeg så den kommentaren fra AB;

Mine døtre heter ikke Isadora Bella, Leah Chantelle, eller noen andre søtklisne navn...

Endret av maya76
Skrevet

Alle jeg vet om slike tatoveringer er alenemødre som bor i Groruddalen, og fikk første/andre barn som 16-17-18 åring.

"Leander Trisander Maximus 23/05/09" i løkkeskrift på håndleddet, alle som en.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...