Gå til innhold

Juice..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var noen som fortalte meg her om dagen at det var like mye sukker i juice som det var i brus... :-?

Stemmer dette, eller :forvirra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan nok stemme - mer også faktisk i noen typer. Men det er en anne form for sukker, etter hva jeg har lært.

Hvitt raffinert sukker er fx verre enn fruktsukker, druesukker etc som man gjerne finner i juice.

Skrevet

Ok. Men det er alikevel ikke så veldig sunt da eller..

Man bør kanskje begrense inntaket :klø:

Skrevet

Ja, det er som Tusenfryd skriver en annen type sukker enn i brus, men hvis du tenker på kalorier har jeg forstått det slik at det blir omtrent det samme om du drikker juice eller brus. På den annen side er det jo en del vitaminer i juice, som det ikke er i brus, så sånn sett er jo juice tross alt et bedre alternativ enn brus. Men om du tenker på kaloriene er det nok en idé å begrense inntaket, ja.

Skrevet

Meierienes juice inneholder ikke sukker. Har kortere holdbarhet enn andre typer med sukker, men det får vi heller tåle

Skrevet
Meierienes juice inneholder ikke sukker.

Ingen andre juicer er inneholder sukker heller, da kan det pr. definisjon ikke kalles juice. Men også Meierienes juice inneholder fruktsukker, som igjen gir like mange kalorier som vanlig sukker.

Skrevet

Ingen andre juicer er inneholder sukker heller, da kan det pr. definisjon ikke kalles juice. Men også Meierienes juice inneholder fruktsukker, som igjen gir like mange kalorier som vanlig sukker.

Kalorier eller sukker vi snakker om?!? Det går ikke ut på det samme for meg iallfall. Teller aldri kalorier men forsøker å få i meg minst mulig sukker... Fruktsukker (fruktose) er noe annet enn vanlig bordsukker og også sunnere (vel og merke i små mengder)

Jeg er klar over at et produkt for å kunne kalles juice skal være hundre prosent ren fruktsaft. Men det er mange alternativer på markedet som inneholder sukker og allikevel plasserer seg selv under kategorien "juice"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...