Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan trives dere med å undervise i matematikk? Da tenker jeg dere som har faget på mellomtrinnet og ungdomsskolen. Jeg går GLU 5-10 og tenker og velge matematikk som ett av fagene, jeg har norsk i tillegg. Jeg liker matematikk veldig godt, det har alltid vært et fag jeg har likt og behersket. I praksis på mellomtrinnet syntes jeg det gikk greit å undervise i matematikk, det ville gått enda bedre hvis jeg hadde hatt inne litt matematikkdidaktikk og jobbet med emnene mer enn den forberedningen jeg gjorde i forkant av timene. Jeg tenker det vil være fordelaktig med undervisningskompetanse i de fagene, spesielt hvis jeg sikter meg inn mot undervisning på mellomtrinnet.

Anonym poster: d2cfbf8c89790e06c4d44b2ff753ba10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan trives dere med å undervise i matematikk? Da tenker jeg dere som har faget på mellomtrinnet og ungdomsskolen. Jeg går GLU 5-10 og tenker og velge matematikk som ett av fagene, jeg har norsk i tillegg. Jeg liker matematikk veldig godt, det har alltid vært et fag jeg har likt og behersket. I praksis på mellomtrinnet syntes jeg det gikk greit å undervise i matematikk, det ville gått enda bedre hvis jeg hadde hatt inne litt matematikkdidaktikk og jobbet med emnene mer enn den forberedningen jeg gjorde i forkant av timene. Jeg tenker det vil være fordelaktig med undervisningskompetanse i de fagene, spesielt hvis jeg sikter meg inn mot undervisning på mellomtrinnet.

TS her. Jeg har forresten også vurdert samfunnsfag, da det virker som et fag det er kjempemorsomt å undervise i, men det er jo så mange som har det faget og det er sjeldent jeg ser stillingsannonser for lærere i samfunnsfag. Norsk og matematikk kunne jeg tenke med å kombinere med et praktisk fag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...