AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har NETTOPP begynt å trene, trente for første gang i dag. Det jeg skal er å gå ned i vekt og bygge litt mer muskler, men jeg vil først gå ned en del kilo. Jeg prøvde å spise noe nå i sted, men jeg ble kvalm med en gang. Tenker kanskje at jeg da bør innta noe flytende. Jeg vil ikke drikke noe slikt som karbo/protein shaker, som muskelbyggere osv drikker, for jeg skal jo ikke bygge muskler nå i begynnelsen, heller ikke gå opp i vekt. Hva kan jeg drikke? Jeg har et litt stramt budsjett, så det burde helst være billig. Anonym poster: d92e003418d1931e63bb6174df3ba269
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Proteinshake funker vel så bra som et mellommåltid. Trenger ikke å være muskelbygger for å drikke det. Dette er ikke instagain muscles hard core buffed mothaf*cka drikke med masse kalorier. Et glass sjokomelk funker det og. Anonym poster: 43c4512e45cbc0173f9c9bd2fbee4204 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Jeg sliter også med at jeg blir kvalm etter trening, så jeg skal prøve å spise en liten kinder maxi rett etter trening i garderoben før jeg drar jeg for å spise et ordentlig måltid. Vanligvis så spiser jeg eller drikker jeg ikke noe etter trening,og ofte så ender det med at jeg blir skikelig kvalm og må kaste opp. Tror det er fordi jeg slanker meg, så skal prøve å få i meg litt rask energi rett etter trening for å se om det hjelper. Du kan jo kanskje prøve å drikke en liten pakke med sjokomelk etter trening? Eller prøve yt fra Tine? Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Er det ikke fy fy å spise sjokolade etter trening da? Anonym poster: 10413d05d8ba518c03610abb229773e4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Jeg skal bare spise en bitteliten sjokolade og den vil gå inn under mitt kcal grense for en dag. Jeg skal spise 1300 kcal pr. dag nå som jeg slanker meg, og det er i teorien det samme hvor jeg får kaloriene i fra. Jeg vil likevell gå ned i vekt. http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article730651.ece Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Siden det er 564 kcal i 100 gram kinder maxi, og den lille veier 21 gram, så vil det si at jeg får i meg ca 118 kcal av den sjokoladen. Ikke så alt for ille det, og hvis det gjør så jeg ikke blir kvalm etter trening, så er det verdt det for min del Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
Yme Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Er det ikke fy fy å spise sjokolade etter trening da? Anonym poster: 10413d05d8ba518c03610abb229773e4 Det er ganske teit, ja... Du gir kroppen "tomme kalorier". Bedre å spise frukt av noe slag, for det inneholder jo massevis av vitaminer og flotte ting. Skjønner meg heller ikke på denne greia med å drikke sjokolademelk etter trening. Da kan man like greit bare drikke vanlig h-melk, om man vil få i seg proteiner og få fylt opp glykogenet. 1
SemperFi Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Jeg drikker melk og spiser en banan rett etter trening Og når jeg er hjemme blir det noe kylling, fisk, salat, etc. Endret 7. juli 2012 av SemperFi
Yme Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Jeg skal bare spise en bitteliten sjokolade og den vil gå inn under mitt kcal grense for en dag. Jeg skal spise 1300 kcal pr. dag nå som jeg slanker meg, og det er i teorien det samme hvor jeg får kaloriene i fra. Jeg vil likevell gå ned i vekt. http://www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article730651.ece Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f Det er ikke det samme hvor kaloriene dine kommer fra... Det er enorm forskjell for kroppen, om den får kalorier som inneholder brukbare byggesteiner, og om den får kalorier som ikke inneholder noe som helst. 2
jolie Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Det er greit å tenke sammensetning også, ikke bare kalorier. Man går sikkert ned om man bare spiser sjokolade for 1300 kcal om dagen (hva blir det, to små sjokolader?), men spesielt sunt for kroppen er det nå likevel ikke. Kinder Maxi er sånn ca den verste sjokoladen du kan velge når det kommer til innholdet. Sukker og fett. Eple, banan, Skyr, noen nøtter, gulrot, smoothie, bær - valgmulighetene er mange. Sjokomelk i stedet for proteindrikk er helt ok, det også. Sjokomelk er ikke det samme som sjokolade, om du har lyst til å komme med det argumentet. Kinder Maxi (KM) inneholder 561 kcal per 100 gram. Litago Lettere Sjokolademelk (LLS) 49 kcal. KM inneholder riktignok mer proteiner: 8,7 g mot LLS sine 3,5 g. Men KM inneholder 53,5g sukker (halvparten altså) og 34,7 g fett, mens LLS inneholder hhv 7,2 g og 0,8 g. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 Det er ikke det samme hvor kaloriene dine kommer fra... Det er enorm forskjell for kroppen, om den får kalorier som inneholder brukbare byggesteiner, og om den får kalorier som ikke inneholder noe som helst. Selvfølgelig er det sunnere å spise en banan enn en sjokolade. :gjeiper: Men jeg skrev det i forhold til slanking. Det spiller ingen rolle kalorimessig om jeg får mitt kcal nivå dekket av kun sjokolade eller kun sunn mat. Hvis du uansett har underskudd så spiller det ikke noen rolle hva du spiser, men selvsagt så er det ikke optimalt for kroppen. Som sagt dette er snakk om slanking, ikke om sunnhet :gjeiper: Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Det er greit å tenke sammensetning også, ikke bare kalorier. Man går sikkert ned om man bare spiser sjokolade for 1300 kcal om dagen (hva blir det, to små sjokolader?), men spesielt sunt for kroppen er det nå likevel ikke. Kinder Maxi er sånn ca den verste sjokoladen du kan velge når det kommer til innholdet. Sukker og fett. Eple, banan, Skyr, noen nøtter, gulrot, smoothie, bær - valgmulighetene er mange. Sjokomelk i stedet for proteindrikk er helt ok, det også. Sjokomelk er ikke det samme som sjokolade, om du har lyst til å komme med det argumentet. Kinder Maxi (KM) inneholder 561 kcal per 100 gram. Litago Lettere Sjokolademelk (LLS) 49 kcal. KM inneholder riktignok mer proteiner: 8,7 g mot LLS sine 3,5 g. Men KM inneholder 53,5g sukker (halvparten altså) og 34,7 g fett, mens LLS inneholder hhv 7,2 g og 0,8 g. For min del så spiller det ikke noen rolle nå som jeg slanker meg. Spiser ikke noe godteri i helgene eller noe, så for meg så går det fint å bruke 118 kcal på sjokkis etter trening. Selvsagt så er det sunnere å spise en banan eller noe annet, men hver sin smak Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
jolie Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Skjønner meg heller ikke på denne greia med å drikke sjokolademelk etter trening. Da kan man like greit bare drikke vanlig h-melk, om man vil få i seg proteiner og få fylt opp glykogenet. True. Det er nok bare snakk om hva man foretrekker. Mange blir kvalme av ren melk etter trening. Når trenger man heller ikke fylle opp noen lagre rett etter trening. Man kan fint dusje, dra hjem og spise et proteinrikt måltid. Viktig med påfyll av proteiner (og fett?) innen 24 timer, tror jeg det er sagt. Men jeg orker ikke lete opp kilde på det nå, så ikke ta det for god fisk.
jolie Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 Som sagt dette er snakk om slanking, ikke om sunnhet :gjeiper: Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f Hoho! Unnskyld meg, men det er den mest rævva holdningen jeg har hørt. Så slanking og sunnhet har ingenting med hverandre å gjøre? Jeg synes nå det er litt borti natta å bruke hundre kcal av dagens inntak på sjokolade når du bare har 1300 å ta av.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #16 Skrevet 7. juli 2012 Det er greit å tenke sammensetning også, ikke bare kalorier. Man går sikkert ned om man bare spiser sjokolade for 1300 kcal om dagen (hva blir det, to små sjokolader?), men spesielt sunt for kroppen er det nå likevel ikke. Kinder Maxi er sånn ca den verste sjokoladen du kan velge når det kommer til innholdet. Sukker og fett. Eple, banan, Skyr, noen nøtter, gulrot, smoothie, bær - valgmulighetene er mange. Sjokomelk i stedet for proteindrikk er helt ok, det også. Sjokomelk er ikke det samme som sjokolade, om du har lyst til å komme med det argumentet. Kinder Maxi (KM) inneholder 561 kcal per 100 gram. Litago Lettere Sjokolademelk (LLS) 49 kcal. KM inneholder riktignok mer proteiner: 8,7 g mot LLS sine 3,5 g. Men KM inneholder 53,5g sukker (halvparten altså) og 34,7 g fett, mens LLS inneholder hhv 7,2 g og 0,8 g. Og du, det er 49 kcal pr. ml i Litago Lettere sjokolademelk. Hvis du drikker hele så blir det faktisk 245 kcal. Altså 127 kcal mere enn en liten kinder maxi. Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #17 Skrevet 7. juli 2012 Hoho! Unnskyld meg, men det er den mest rævva holdningen jeg har hørt. Så slanking og sunnhet har ingenting med hverandre å gjøre? Jeg synes nå det er litt borti natta å bruke hundre kcal av dagens inntak på sjokolade når du bare har 1300 å ta av. Selvfølgelig har det det Men akkurat nå så spiller det ikke noen rolle for meg. Hva du gjør, driter jeg oppi. Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #18 Skrevet 7. juli 2012 True. Det er nok bare snakk om hva man foretrekker. Mange blir kvalme av ren melk etter trening. Når trenger man heller ikke fylle opp noen lagre rett etter trening. Man kan fint dusje, dra hjem og spise et proteinrikt måltid. Viktig med påfyll av proteiner (og fett?) innen 24 timer, tror jeg det er sagt. Men jeg orker ikke lete opp kilde på det nå, så ikke ta det for god fisk. For min del så er det for lang tid å vente med å spise til jeg har kommet hjem pga. jeg blir veldig kvalm etter trening, og det varer i flere timer selv om jeg spiser når jeg kommer hjem. Trener veldig hardt og siden jeg slanker meg, så er det nok derfor jeg bli kvalm så jeg må kaste opp. Derfor skal jeg prøve å få i meg raske karbs rett etter trening. Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f
jolie Skrevet 7. juli 2012 #19 Skrevet 7. juli 2012 Og du, det er 49 kcal pr. ml i Litago Lettere sjokolademelk. Hvis du drikker hele så blir det faktisk 245 kcal. Altså 127 kcal mere enn en liten kinder maxi. Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f Sier du det? Så dum jeg er. Doh. 1) Det var for å illustrere. 2) Man må ikke drikke hele. 3) Man må faktisk ikke ha i seg verken sjokomelk eller sjokolade etter trening. De som tar en sjokomelk etter trening er gjerne de som spiser litt mer enn 1300 kcal om dagen. En hel Litago tilfører kroppen mer næring den kan dra nytte av enn en liten Kinder Maxi gjør. Og ja, flere kalorier. Men sånn på nytteplanet er den like god som en proteinshake. Nå er det meg forsvinnende likegyldig om du velger å spise sjokolade etter trening - eller hva du spiser sånn ellers for å slanke deg.
jolie Skrevet 7. juli 2012 #20 Skrevet 7. juli 2012 For min del så er det for lang tid å vente med å spise til jeg har kommet hjem pga. jeg blir veldig kvalm etter trening, og det varer i flere timer selv om jeg spiser når jeg kommer hjem. Trener veldig hardt og siden jeg slanker meg, så er det nok derfor jeg bli kvalm så jeg må kaste opp. Derfor skal jeg prøve å få i meg raske karbs rett etter trening. Anonym poster: ffdfd0c01952139983a5e98e3bf25f5f Sjarmerende holdning på deg. Sånn jfr et innlegg jeg ikke gadd å sitere. Blunkefjes. Om du trener hardt, spiser 1300 kcal om dagen og må spy etter trening bør du, og dette er sagt i aller beste mening, ta en titt på hva du driver med. Det har ingenting med at du slanker deg å gjøre, men at du ikke spiller på lag med kroppen din. Skal kroppen prestere må du gi den energi. Det er ingen likhetstegn mellom å slanke seg og drive rovdrift på kroppen sin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå