Gjest Candy Pie Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har ødelagt håret mitt. For mye bleking, farging, retting osv har satt sine spor. Jeg skulle være smart å klippe av det slitte, vel...gikk ikke som planlagt. Det ser ut som en slags hockeysveis...ÆSJ. Jeg bruker extension ( clips ) og kan ikke lenger skjule de godt nok. Må alltid ha på hodeplagg. Åh...er det noen muligheter for å fikse den grufulle sveisen min ? Jeg drar IKKE til frisør ( er livredd frisører...klarer ikke å sitte i de stolene uten å få mer eller mindre panikk ) Håret mitt er tørt, krusete, skamklipt og med verdens styggeste hårfarge. Jeg vil ha på extensionet hele tiden, gjerne om natten og, men kan ikke, for da blir det fort slitt. Men jeg blir kvalm av redd av å se meg selv uten. Dere hadde også blitt redd for meg. Jeg ser ut som en sliten kjerring på noen og 40. Eller en kriminell kjeltring gubbe fra 70 tallet Men jeg er ei jente på 19 år...Er helt UTRULIG hvor mye hår kan gjøre for utseende. Takk gud for at det finnes extension, uten det hadde gravd meg ned i bakken og ALDRI kommet opp igjen... Men noen tips for hvordan jeg kan fikse håret ? Det ser virkelig ILLE ut...
Explosive Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Kanskje du kan få noen til å hjelpe deg med å prøve å rette på det? Hvis du kjenner en frisør så du jo prøve å få vedkommende til deg eller noe sånt, hvis du ikke takler å være i frisørsalongen.. Endret 6. juli 2012 av Explosive
Gjest Candy Pie Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Kjenner dessverre ingen frisører Men mulig mamma kan hjelpe... Jeg KAN i verste fall, men da er det for å sette på extension, og det har jeg ikke råd til nå... Jeg kan ikke gå inn i frisørsalongen uten extension, eller gå ut uten. Jeg kan ikke gå noen sted uten... Savner keratin festene mine... Jeg får nøye meg med hodeplagg over clipsene inntill håret har grodd litt. Har fast shampoo hjemme, vet ikke om den virker da... Så får jeg satse på at mamma eller noe vinner i lotto i morgen så kanskje jeg kan få satt på keratin fester igjen. Har hatt det et pr ganger før, og det er så deilig. Jeg ELSKER langt hår. Mye viktigere enn sminke og alt annet. Jeg synes riktig hårfarge og frisyre gjør mer for ansiktet enn det sminke gjør. Så håret er viktig for meg Bare så dumt at jeg er så uforsiktig og ALDRI lærer av feil...
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Klipp deg kort, f.eks. som Robyn eller Anne Remmen. Anonym poster: d3bc8109b1c04275540569aa81834449 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Off, dette høres ikke greit ut. Jeg skal ikke si noe om hvordan du ser ut men jeg lover at du ikke ser så ille ut som du tror så lenge du er ren og har hele klær. Å legge hele skjønnhetsverdien sin, eller enda verre selvtilliten i bare en del av seg selv er ikke bra, for slike situasjoner som dette skjer av og til. Jeg sier det ikke for å være ufin, men så lenge du er så avhengig av langt fint hår er faren for at du kommer til å kjenne samme håpløshet som nå en mulighet. Jeg har hatt håret mitt som holdepunkt, men det var mer forventningen fra andre, siden håret ofte var en del av inntekten min. Når jeg barberte hodet var det for å tvinge meg selv til å få andre holdepunkt for selvtilliten og for å bevise for andre at jeg var et menneske, ikke bare hun med håret. Før barberinga var så mye på fokus håret at jeg til slutt fikk følelsen at det var eneste verdien jeg hadde. Det tok tid før jeg fant verdien i meg selv, andre måtte se meg som menneske plutselig, og jeg skal inndrømme det tok lenger tid enn jeg hadde forventet og håpet. Jeg håper at du blir sett for den du er og ikke håret. Du er uannsett mye mer, og det fortjener du å vite og føle. I mellomtiden bør du behandle hår hodebunn og kropp bra, spis sundt, teen, masser hodebunn og ikke bruke noe som ikke lar hodebunnen puste. Selv om håret mitt er det som regnes som flott er smak personlig og forskjellig fra person til person og langt fra alle liker håret mitt. Hvor mye andre legger i håret ditt er nødvendigvis det du tror og det er uannsett du som holder din verdi, ikke håret! Anonym poster: 4972eaa0311ea025d348d2e0bae78519 3
Gjest Candy Pie Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Takk for svar Skulle ønske jeg var sterk nok til å bare glemme hele håret, men jeg kan virkelig ikke. Jeg elsker å styre med håret, og føler meg naken uten extensions. Jeg får begynne å spise litt sunnere, fortsette å gå turer i skogen og ligge unna bleking og farging så godt det lar seg gjøre. Har så og si sluttet å bruke rettetang nå. Jeg har null problemer med å bruke hodeplagg av forskjellige varianter og extensionet sitter jo fast. Blir bare litt kjipt om jeg av ulike grunner måtte tatt av meg plagget på hodet...for da ser man den elendige påsettingen min Kanskje jeg skal kvinne meg opp til å dra til frisøren, så kan hun kure det godt og komme med noen tips I verste fall kan jeg vel bare ta med extensionet og sette det på der før jeg drar ? 1
Gjest juvelia Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Føler med deg! Hadde en sånn hårløs periode i 2007 etter jeg hjemmebleket håret fra sort til platinablondt.. Det ble heelt ødelagt,gummistrikk konsistens å raknet helt opp.. Hadde ca 20 cm i lugg å nakken mens oppå hode var det partier med bare 5 cm lengde. Umulug å gjøre noe med så gikk med hodeplagg i flere månder.. Så begynte jeg med punktekstensions når friskt hår som tålte festene hadde vokst ut..ikke er bra for håret men bare måtte. Vask håret helst kun 1 gang i uken å bruk pleiende produkter.. Det er dritkjipt mens det varer,men håret våkser ut igjen! Om noen år har du langt hår igjen. Det har jeg å har lært av mine feil (:
skruf Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Du bør droppe både hårføner og rettetang! Ikke vask håret hver dag, men annenhver. Kur håret med en god kur annenhver hårvask, og bruk gode produkter....har ingen erfaring med Fast-merket. Spis suplex-b, det er et vitamintilskudd du får kjøpt på helsekost som er gunstig for hud, hår og negler. Har ei venninne som er frisør, og hun sier det er det du inntar innvendig som er bra for håret, ikke shampoer som reklamerer for det ene og andre.... Og ellers; bruk lue til håret begynner å falle litt ned hvis du ikke liker å se ut som du gjør nå......og ha tålmodighet..klipp av de verste tuppene. Mitt vokste ut fra en kort bob til under skuldrene på et år..
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 Herregud, hva er dette?? Det høres jo ut som om håret er årsaken til en eksistensiell krise! Du har faen ikke store problemer i livet ditt, hvis dette setter deg så jævlig ut, altså. Hva om du ble skadet i en ulykke og havnet i rullestol? Hva om du ble utsatt brann og fikk ansiktet vansiret av flammene? Hva om du brakk nakken og måtte sitte resten av livet i en rullestol? Det er hår! Det vokser ut igjen! Klipp det av, så er problemet løst. om ett år har det vokst ca 12 cm. Problem solved. Herregud, hva er det med folk? Anonym poster: 7b3fe57141636a27e3379a0e1c2824ff 6
Gjest Candy Pie Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Herregud, hva er dette?? Det høres jo ut som om håret er årsaken til en eksistensiell krise! Du har faen ikke store problemer i livet ditt, hvis dette setter deg så jævlig ut, altså. Hva om du ble skadet i en ulykke og havnet i rullestol? Hva om du ble utsatt brann og fikk ansiktet vansiret av flammene? Hva om du brakk nakken og måtte sitte resten av livet i en rullestol? Det er hår! Det vokser ut igjen! Klipp det av, så er problemet løst. om ett år har det vokst ca 12 cm. Problem solved. Herregud, hva er det med folk? Anonym poster: 7b3fe57141636a27e3379a0e1c2824ff Jeg synes du skal være forsiktig med å fortelle folk hvilke problemer de har og hvordan folk kan føle seg. Du vet nok ikke mye om meg, men en ting kan jeg si deg - jeg har problemer jeg også, men det betyr ikke at jeg ikke kan bli lei meg når jeg har ødelagt håret mitt. Jeg vil tro de aller, aller fleste jenter blir litt satt ut når håret virkelig er ødelagt, særlig når håret er blitt en del av hvordan man ser ut. Jeg skal si deg en ting, vet ikke om det er sånn for deg, men for meg, er det utrulig god trøst og se at jeg har en "kontroll" over håret. Jeg føler meg sterkere til å takle andre problemer, som JA, er verre. Er håret ødelagt gir det meg en knekk i selvtilitten, sånn er det vel for de fleste. Og for meg så var det krise. Har blitt bedre nå. Bruker som sagt extension og hodeplagg. Så jeg kommer meg gjennom dette... Hadde jeg havnet i rullestol, skulle jeg fått en til å ta liv av meg. Så sånn er det. Hadde jeg fått store brannskader i trynet kunne jeg ikke levd videre. Der var jeg i alle fall ærlig Men skal aldri si aldri, kanskje jeg ville sett annerledes på det om det først skjedde. Er ikke godt å si :gjeiper: Uansett ! Da skal jeg vaske håret 1 gang i uken fra og med nå. Være mye ute i solen ( om den bare kommer...) og skaffe en god hårkur for slitt og tørt hår Og ja, det finnes snille frisører ja ! Hun jeg har vært hos når jeg har satt i extension er kjempe hyggelig ! Kanskje jeg får presset meg til å dra...liker bare ikke å ha folk hengene over meg, blir urolig av det 2
pinar Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 Herregud, hva er dette?? Det høres jo ut som om håret er årsaken til en eksistensiell krise! Du har faen ikke store problemer i livet ditt, hvis dette setter deg så jævlig ut, altså. Hva om du ble skadet i en ulykke og havnet i rullestol? Hva om du ble utsatt brann og fikk ansiktet vansiret av flammene? Hva om du brakk nakken og måtte sitte resten av livet i en rullestol? Det er hår! Det vokser ut igjen! Klipp det av, så er problemet løst. om ett år har det vokst ca 12 cm. Problem solved. Herregud, hva er det med folk? Anonym poster: 7b3fe57141636a27e3379a0e1c2824ff Veldig lett å bedømme andres problemer ut fra et innlegg eller hva? Uavhengig av hva ts har opplevd eller ikke så har man faktisk lov å bli lei seg og nedbrutt av "hår problemer". Man bør få lov å kjenne på at noe er sårt uten å tenke på alt som kunne vært. Man kan ikke gå rundt å sammenligne problemer. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Føler med deg, men det er jo selvpåført. Bare det at du fortsatt har et ønske om å ha extensions hele tiden får meg til å himle med øynene, da elsker du jo ikke håret ditt. Dropp alt utenom hårvasken og pleie så skal du se manken som kommer frem om 3-4 år. Natulig hår i en velformet klipp fra frisør er alt som trengs. Anonym poster: da9a88dfb923173289c1cf9f79172712 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Jeg synes du skal være forsiktig med å fortelle folk hvilke problemer de har og hvordan folk kan føle seg. Du vet nok ikke mye om meg, men en ting kan jeg si deg - jeg har problemer jeg også, men det betyr ikke at jeg ikke kan bli lei meg når jeg har ødelagt håret mitt. Jeg vil tro de aller, aller fleste jenter blir litt satt ut når håret virkelig er ødelagt, særlig når håret er blitt en del av hvordan man ser ut. Jeg skal si deg en ting, vet ikke om det er sånn for deg, men for meg, er det utrulig god trøst og se at jeg har en "kontroll" over håret. Jeg føler meg sterkere til å takle andre problemer, som JA, er verre. Er håret ødelagt gir det meg en knekk i selvtilitten, sånn er det vel for de fleste. Og for meg så var det krise. Har blitt bedre nå. Bruker som sagt extension og hodeplagg. Så jeg kommer meg gjennom dette... Hadde jeg havnet i rullestol, skulle jeg fått en til å ta liv av meg. Så sånn er det. Hadde jeg fått store brannskader i trynet kunne jeg ikke levd videre. Der var jeg i alle fall ærlig Men skal aldri si aldri, kanskje jeg ville sett annerledes på det om det først skjedde. Er ikke godt å si :gjeiper: Uansett ! Da skal jeg vaske håret 1 gang i uken fra og med nå. Være mye ute i solen ( om den bare kommer...) og skaffe en god hårkur for slitt og tørt hår Og ja, det finnes snille frisører ja ! Hun jeg har vært hos når jeg har satt i extension er kjempe hyggelig ! Kanskje jeg får presset meg til å dra...liker bare ikke å ha folk hengene over meg, blir urolig av det Hvis du skal være ute mye i solen med kjemikalieskadet hår så bør du være forsiktig! Solen er slem mot håret! Jeg er naturlig blond, og om sommeren blir håret hvit og tørt! Så er du i varmere strøk enn Norge så gnu inn litt balsam, helst hårkur før du går ut på stranda. Når du kommer tilbake så skyll det ut:-) Kan og få kjøpt egne sprayer til håret som en skal bruke før solbading, men kur/balsam fungerer like godt:-D Anonym poster: 5a24175c4963d215214b3a3d7e0d2714
Gjest Candy Pie Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 Hvis du skal være ute mye i solen med kjemikalieskadet hår så bør du være forsiktig! Solen er slem mot håret! Jeg er naturlig blond, og om sommeren blir håret hvit og tørt! Så er du i varmere strøk enn Norge så gnu inn litt balsam, helst hårkur før du går ut på stranda. Når du kommer tilbake så skyll det ut:-) Kan og få kjøpt egne sprayer til håret som en skal bruke før solbading, men kur/balsam fungerer like godt:-D Anonym poster: 5a24175c4963d215214b3a3d7e0d2714 Å? Jeg trodde solen fikk håret til å vokse ?
Gjest Candy Pie Skrevet 7. juli 2012 #16 Skrevet 7. juli 2012 Føler med deg, men det er jo selvpåført. Bare det at du fortsatt har et ønske om å ha extensions hele tiden får meg til å himle med øynene, da elsker du jo ikke håret ditt. Dropp alt utenom hårvasken og pleie så skal du se manken som kommer frem om 3-4 år. Natulig hår i en velformet klipp fra frisør er alt som trengs. Anonym poster: da9a88dfb923173289c1cf9f79172712 Skjønner den, men jeg har brukt extension hver dag i noen år nå. Jeg kan love deg at det er til å bli avhengig av... Det er ikke livsviktig for meg å ha langt naturlig hår, men jeg vil bare ikke at det skal være tørt og skamklipt. Vil kunne sette i extension på en fin måte. Men den tiden kommer nok igjen !
Gjest Loverdose Skrevet 7. juli 2012 #17 Skrevet 7. juli 2012 Extensions sliter bare mer på håret ditt, så vær litt obs på det. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #18 Skrevet 7. juli 2012 Å? Jeg trodde solen fikk håret til å vokse ? Nope! Sterk sol bleker håret og er ganske skadelig! Derfor en får lysere hår etter en sydentur......tørt blir det også. Anonym poster: 5a24175c4963d215214b3a3d7e0d2714 1
Gjest Kariannne Skrevet 7. juli 2012 #19 Skrevet 7. juli 2012 Hår betyr mye, serlig for oss jenter. Har du gradert det? I og med at du syntes det minner om Hockey sveis. Kan du klippe alt i samme lengde? Feks noe ala en Bob? Så får håret sjangsen til å vokse ut igjen. Vil også råde deg til en annen gang å ikke gå for drastisk tilverks med tanke på frisyrer og farger. Har brent meg litt på den selv og i forsøk på å rette opp, kan det slite mye på håret! Må du på død og liv rette det er det viktig å bruke varmebeskyttelses spray! Anbefaler deg å klippe håret i samme lengde og la det gro ut igjen. Når det er kort virker det dessuten som det gror fortere. Om en 5 - 6 mnd tid har du skulderlangt hår og da kan du jo fint bruke extention igjen. Men viktigst av alt er å finne en god frisør og hold på han/henne. Ettersom du går dit flere ganger lærer frisøren seg håret å kjenne å vil derfor vite bedre hvilke klippe teknikker og redskap som vil virke best på din hårtype. Det er en god regel å aldri be om en drastisk frisyre de første gangene hos ny frisør. De skal ved å kjenne og se på håret vite hvilken metoder som egner seg best, men likevell kan håret oppføre seg annerledes. Graderte håret en gang hos ny frisør, metoden hun brukte fikk mitt rette hår til å kruse seg å se ekstremt slitt ut. Å til sist, så føler man ofte at det er verre enn det er. Men vet hvordan det føles. Men er sikker på at du er like fin fordiom
Gjest blondiie Skrevet 10. juli 2012 #20 Skrevet 10. juli 2012 Vet AKKURAT hvordan du har det. Har gått fra brunette til blond mange ganger, hatt flere år der jeg har vært avhengig av rettetang og masse annet som har slitt på håret mitt. I fjord sommer gikk jeg fra brunt til blond, og da valgte jeg å bleke håret mitt hjemme. Det var IKKE smart. Håret mitt ble helt sprøtt og tørt, og jeg turde nesten ikke ta i det. Det har jo gått ett år nå, og det er blitt bedre. Masse nytt hår er vokst ut, men det håret jeg hadde for ett år siden er fortsatt like slitt. Er faktisk ingenting du kan gjøre med det. Du må bare legge vekk alle stylingprodukter og la håret hvile. Når du er hjemme, ta av deg extensionsene. Bruk de kun når du skal noe. Det tar lang tid å gjøre ett overstylet hår sundt igjen, så du må bare være tålmodig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå