AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Er det flere som har internett fra telenor, som har fått opp beskjed om å endre passordet til nettet i det siste? Den siden som kom opp så seriøs ut, men jeg blir så skeptisk med en gang jeg får beskjed om å endre passord til noe. Det stod også at man kunne fikse det senere på min sider, men jeg fant ikke noe sted der inne man kunne gjøre det. Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Er det flere som har internett fra telenor, som har fått opp beskjed om å endre passordet til nettet i det siste? Den siden som kom opp så seriøs ut, men jeg blir så skeptisk med en gang jeg får beskjed om å endre passord til noe. Det stod også at man kunne fikse det senere på min sider, men jeg fant ikke noe sted der inne man kunne gjøre det. Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6 Ring telenor og spør de. Anonym poster: 4aee3e22749a7cb029e63187faa73858
Lutetium 71 Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Er det flere som har internett fra telenor, som har fått opp beskjed om å endre passordet til nettet i det siste? Den siden som kom opp så seriøs ut, men jeg blir så skeptisk med en gang jeg får beskjed om å endre passord til noe. Det stod også at man kunne fikse det senere på min sider, men jeg fant ikke noe sted der inne man kunne gjøre det. Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6 Bra du er skeptisk! Vet ikke hvordan rutinene til Telenor er, men tviler på de legger ved en direkte link i eposten de sender ut. Å sende ut epost med beskjed om å endre passord, og oppgi en link der man kan gå for å endre denne, er velkjent phishing taktikk for å få tak i folks personopplysninger. Å motta mail om at du bør endre passord, er i prinsippet ikke farlig. Det skjærer seg først om man faktisk følger linken og oppgir informasjonen sin. Siden kan godt ligge ett helt annet sted enn på serverne til telenor, selv om den ser prikk lik ut.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Jeg fikk ingen Mail, men jeg var på Internett og uansett hvilken annen side jeg prøvde å bytte til så dukket det opp en side fra Telenor om at det lønner seg å bytte passord til nettverket. Siden så seriøs ut men jeg syns det var så rart bare at den duket opp. <br /><br /> Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg fikk ingen Mail, men jeg var på Internett og uansett hvilken annen side jeg prøvde å bytte til så dukket det opp en side fra Telenor om at det lønner seg å bytte passord til nettverket. Siden så seriøs ut men jeg syns det var så rart bare at den duket opp. <br /><br /> Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6 Ok. Da har du utvilsomt klart å få en eller annen malware på maskinen. Det fins forsjellige metoder for å renske opp slikt, men jeg vil heller anbefale å reinstallere. Da er du sikker. Du fikk sikkert med en gjenopprettingscd med maskinen? Bruk denne. Men ta backup av filene dine først! Deretter legger du inn alle de nye windowsoppdateringene, og slutter å bruke Internet Explorer. Anonym poster: c06a6b3d9a879a1f3d12133c911d2856
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Ok. Da har du utvilsomt klart å få en eller annen malware på maskinen. Det fins forsjellige metoder for å renske opp slikt, men jeg vil heller anbefale å reinstallere. Da er du sikker. Du fikk sikkert med en gjenopprettingscd med maskinen? Bruk denne. Men ta backup av filene dine først! Deretter legger du inn alle de nye windowsoppdateringene, og slutter å bruke Internet Explorer. Anonym poster: c06a6b3d9a879a1f3d12133c911d2856 Hmm, jeg har mac.. .Og så var det et valg hvor jeg kunne krysse av "gjør det senere" for å komme meg vekk fra siden. Det stod også at man kunne fikse det fra mine sider senere. Men jeg logget inn på mine sider og kunne ikke se et slikt valg noe sted.. Anonym poster: 6dea25de6c14f22ba2a8c296cf56e8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå