Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Har en stooor, flott syrisk hamster gutt. Han er nydelig! Jeg har hatt han ganske lenge, men nå får han så liten oppmerksomhet(jobbjobbjobb) at jeg får utrolig vondt av at han må være i buret så mye... Jeg har prøvd å selge han, men det virker som at det er ekstremt dårlig marked for hamster gitt... Hva kan jeg gjøre for at han skal få det mer koselig og bedre, helst så han ikke kjeder seg så fryktelig og?
LongKissGodnight Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Hva med løpehjul eller tunnel eller noe annet som han kan aktivisere seg selv med?
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har lest meg såppas mye opp på hamster at jeg vet at det kanskje ikke er det lureste å ha to sammen Og ja, har hjul han bruker hyppig på natten, har også masse pinner han kan klatre og gnage på, pluss noen rør. Men det blir jo kjedelig i lengden dette og. "Ommøblerer" ganske ofte, så det skal bli litt nytt. Bruker å plukke gress til han innimellom, for nye lukter. Men er det ingen som har flere tips å komme med? 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Har du et lite rom du kan ha han på? Sånn at han kan gå rundt. "hamstresikre" et rom. Anonym poster: 22c4bafa1073714b965db9413a2407eb
Gjest Bobler Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Lekekamerater fungerer ofte veldig dårlig med hamstere. Den ene vil mest sannsynligvis drepe den andre. Anbefaler deg å investere (evt lage selv) et STORT bur. Mye tuneller, mye stæsj. Ommøbler ca to ganger i mnd, de fleste liker det og da har de noe å gjøre (undersøke det nye hjemmet sitt). Ha den så mye ute som mulig på kveldene. Hamstere er også natt-dyr, så mest sannsynligvis ligger den bare å sover på dagen uansett om du er hjemme eller ikke
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2012 Har du et lite rom du kan ha han på? Sånn at han kan gå rundt. "hamstresikre" et rom. Anonym poster: 22c4bafa1073714b965db9413a2407eb Det er nettopp dette jeg ønsker å gjøre et par timer per dag, men dagen har desverre gått til så mye annet nå i det siste! Så når jeg ikke har tid til dette, så trenger jeg litt tips så han ikke kjeder seg ihjeeel, stakkars lille. Bruker å gjøre dette noen ganger i uken, legge frem litt hindringer til han osv, så han får løpe og ha det litt gøy
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2012 Lekekamerater fungerer ofte veldig dårlig med hamstere. Den ene vil mest sannsynligvis drepe den andre. Anbefaler deg å investere (evt lage selv) et STORT bur. Mye tuneller, mye stæsj. Ommøbler ca to ganger i mnd, de fleste liker det og da har de noe å gjøre (undersøke det nye hjemmet sitt). Ha den så mye ute som mulig på kveldene. Hamstere er også natt-dyr, så mest sannsynligvis ligger den bare å sover på dagen uansett om du er hjemme eller ikke Bur er så sinnsykt dyre, så har tenkt på å kjøpe et akvarium(har fått tilbud på et på 400l for 400,-) å ordne som et slags terrarium. Hva trur du om det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Hamstere har vel ikke noe begrep om å kjede seg? De sover jo på dagen og løper rundt i løpehjul om natta. Anonym poster: 3bc0ec97efff65b468dc7d478e3a8f10
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2012 Hamstere har vel ikke noe begrep om å kjede seg? De sover jo på dagen og løper rundt i løpehjul om natta. Anonym poster: 3bc0ec97efff65b468dc7d478e3a8f10 De er ikke akkurat lagd for å bare løpe i hjul, dette er vel heller det de MÅ for å få løpe på et ordentlig vis i et bur som ikke er på langt nært spennende og stort nok til at de kan få utløp for energien sin. 2
Gjest Bobler Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Bur er så sinnsykt dyre, så har tenkt på å kjøpe et akvarium(har fått tilbud på et på 400l for 400,-) å ordne som et slags terrarium. Hva trur du om det? Da må du i såfall passe på å ikke bruke armaturet/toppen som følger med. Kjøp noe netting og ha på toppen så det blir god lufting. Da bør du også finne på en lur løsning for å lage etasjer og andre fine ting til den. Men 400 liter er fin størrelse Du kan også prøve å utvide buret ditt litt? Du får ofte brukte bur billig på finn.no og kan ha tuneller mellom forskjellige bur
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 6. juli 2012 Da må du i såfall passe på å ikke bruke armaturet/toppen som følger med. Kjøp noe netting og ha på toppen så det blir god lufting. Da bør du også finne på en lur løsning for å lage etasjer og andre fine ting til den. Men 400 liter er fin størrelse Du kan også prøve å utvide buret ditt litt? Du får ofte brukte bur billig på finn.no og kan ha tuneller mellom forskjellige bur Nei, blir nok hønsenetting eller noe lignende på toppen ja Men jeg har også tenkt på hvordan jeg skal lage etasjer, for dette tror jeg blir vanskelig! Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det med disse rørene jeg har? Er ingen slags utganger i buret jeg har til han, så hvordan skulle jeg gjort det?
Gjest Bobler Skrevet 6. juli 2012 #13 Skrevet 6. juli 2012 Mange bur selges med tunell-hull, noen kan du bruke døra med og andre må du lage. Her ser du en som har hatt det gøy med rør. 2
Mr.Dean Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2012 Jøsses, der var det mange plasser å gå! Heldig liten hamster gitt Jeg tror nok jeg muligens bare skal invistere i et stooort bur, men jeg finner ingen som er praktiske, og såppas store at jeg føler de passer! Hamsteren min er veldig stor, og jeg synes det er dårlig utvalg av hamsterbur der ute altså!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #15 Skrevet 6. juli 2012 400liter akvarie er glimrende, til 400 er så ekstremtbillig at en Må slå til! Dette hadde til og med tyskere blitt missunnelig på, og tyskland var de høyeste og beste lovene(som i ingen valg og annet kan bli straffet) på hamstervelferd. På hamsterhideout sitt forum er det en tråd på snart 500sider med hamsterburbilder. Om du ikke tar akvariet(seriøst, du Må ta det!) kan du se mange eksempler på bin cage der som er billig å lage. Anonym poster: 9a73e7d74367ba6511effdf53cee8c17 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå