Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært hundre prosent sikker på at det er sykepleier jeg vilutdanne meg som samtidig som jeg har snust litt på andre helsefaglige studieretninger. Derfor tenkte jeg at jeg trenger ikke å velge en vanskelig vei på vgs ettersom jeg bare trenger generell studiekompetanse for å komme innpå sykepleiestudiet. I tillegg så går jeg mildt sagt på en pitteliten skole på et lite sted, 70 elever totalt med et innbyggertall på 3000 (går på internatskole så alle elevene kommer fra hele Norge). I og med at vi er så få er det begrensede fagretninger. Når valget mellom p eller t matte kom valgte jeg først t og startet greit med en 4, men etterhvert som jeg innså at jeg ikke trengte t-matte + en mye greiere lærer i p-matten falt valget på p-matte. Her er problemstilling 1 fordi jeg trenger jo enten R1 eller S1+S2 (her tror jeg at jeg vil satse på S1+S2 ettersom jeg føler at Pmatte er for enkelt og Rmatte for vanskelig). I tillegg trenger jeg Kjemi 1+2 og fysikk 1 ettersom jeg endte opp med å velge samfunn, språk og økonomi 2. Året (reiseliv og språk 1, internasjonal engelsk, toppidrett 1 og matematikk 2P). Jeg begynner i 3. Klasse til høsten (12/13) hvor jeg skal ha de fagene jeg allerede har fra før av i tillegg til å ha biologi 1 som ekstrafag. Dette gjør jeg for å oppnå generell studiekompetanse og ved å ta biologi 1 nå slipper jeg å betale for det senere hos privatist, noe jeg sparer både tid og penger på. Men det store spørsmålet er hvilken vei vil du om du har gått igjennom det samme som meg annbefale for å kunne ta fagene S1, S2, KJ1, KJ2 og FY1 med tanke på studiested, penger, tid? (Jeg er ikke villig til å gjøre det i Oslo og områdepå østlandet, men resten av landet er jeg åpen for)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...