Emma3 Skrevet 11. februar 2004 #1 Skrevet 11. februar 2004 Har begynt å trene på helsestudio no etter jul, er både i sal og med treningsapparater. Er der 2,3 eller 4 ganger i veka. Har lagt på meg ca 2 kg etter at eg begynte. Har ikkje ete annaleis, tvert imot litt sunnare og mindre. Kvifor legg eg på meg? Kan det vere fordi fett omgjerast til muskla og muskla er tyngre enn fett, eller?
Gjest Moonshadow Skrevet 11. februar 2004 #2 Skrevet 11. februar 2004 Kvifor legg eg på meg? Kan det vere fordi fett omgjerast til muskla og muskla er tyngre enn fett, eller? Sannsynligvis det ja. Må alltid regne med å gå opp i vekt når du begynner å trne. Fordi som du sa, muskler veier mer enn fett.
aowi Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Kvifor legg eg på meg? Kan det vere fordi fett omgjerast til muskla og muskla er tyngre enn fett, eller? Du har svaret selv Finn målebånd! mye bedre!!
Gjest Ethereal Skrevet 11. februar 2004 #4 Skrevet 11. februar 2004 I essensen har du rett; muskler veier mer enn fett. Men fett kan ikke "gjøres om" til muskler, eller motsatt. Men når du får mer muskelmasse, forbrenner du mer fett, siden muskler krever mer energi enn fettvev. Positivt, med andre ord, siden du kan spise mer uten å legge på deg. Dessuten påvirker trening hvilestoffskiftet ditt også, slik at du forbrenner mer hele døgnet, og ikke kun når du trener.
Gjest Lady-M Skrevet 11. februar 2004 #5 Skrevet 11. februar 2004 Riktig som dere skriver her, men det tar lang tid før en jente kan legge på seg 2 kg muskler. Kanskje i løpet av 4-5 mnd hvis man trener hardt. Og hvis du har gått ned i fettprosent, betyr det at du må ha lagt på deg enda mer muskler - og det er lite sannsynlig. Men musklene fylles med væske når man trener og kan være årsaken til at man får en høyere vekt enn normalt. Spesielt rett etter trening. Jeg går alltid opp i vekt når jeg øker treningen. Se heller i speilet enn på vekta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå