saripari Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Vi har funnet det perfekte lokale til bryllupet. Stedet betyr mye for meg, derfor er vi veldig sikre på at vi ønsker å ha det her. Problemet er økonomien vår og avstanden til denne plassen. Vi har i utgangspunktet tenkt at vi vil invitere kun nærmeste familie til middag, altså ca 30 stk, og resten av familien + venner til fest, ca 70 stk. Avstanden til lokale er ca. 30/40 min med bil eller 15 min med båt fra sentrum(der de fleste gjestene bor). Lokalet er en gammel låve med strand, skog og fantastisk natur rundt. Problemet er at lokalet er 30 min rett inn i skogen, og det er lite kaffe-gjestene kan foreta seg mellom vielse og festen. Det blir da til at de enten må reise hjem, eller gå sammen om grilling eller lignende på stranda mens middagsgjestene spiser. Er dette helt urimelig av oss? Bør vi enten finne ett nytt lokale eller invitere alle på mat? Vi vil få litt problemer med budsjettet dersom alle skal komme på middag, og vi har liten lyst til å bytte lokale. Har dere noen tips?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 invitere alle på mat. Anonym poster: 540f1291cc82b72d6abbb7b307084942 6
Gjest Quake Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Inviter alle på mat. Å la en haug med gjester sitte å vente fordi dere vil ha det oppi skauen blir for frekt. 3
Tyggegummi Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Håhå.. Kaffegjestene skal grille på stranda mens dere spiser fancy middag inne? Frekt 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Håhå.. Kaffegjestene skal grille på stranda mens dere spiser fancy middag inne? Frekt Helt enig. Jeg har ikke noe prinsippielt i mot kaffegjester, men det der går virkelig ikke an, ts. Anonym poster: a08287dd1ca792cb35eb7735c21e1f6f 5
miemor Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Da ville jeg heller tatt vielse og middag med de nærmeste i sentrum, og invitert alle til kaffe/kaker/fest på denne låven etterpå. Ellers syntes jeg nok dere burde invitere alle til middag... 1
Gjest Doh Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Ja, dere må enten finne et nytt lokale eller be alle på middagen. Lag heller tapas/buffet så blir det billigere. Gjør ting selv. Det er ikke greit å ha selskapet langt uti skauen og forvente at gjestene skal sitte utafor lokalet og vente. Noe av det dummeste jeg har hørt......
Gjest Sophie Magdalene Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Da ville jeg heller tatt vielse og middag med de nærmeste i sentrum, og invitert alle til kaffe/kaker/fest på denne låven etterpå. Ellers syntes jeg nok dere burde invitere alle til middag... Enig - dette ble gjort i et bryllup jeg var i nylig. Brudeparet hadde kun sin nærmeste familie og forlovere på middag hjemme hos brudens foreldre, så var det invitert over 100 personer - venner og fjernere familie på kaffe, kaker, åpen bar og musikk hele natten - dette i et lokale litt utenfor byen ... Det beste bryllupet jeg har vært med på - kjempebra Endret 6. juli 2012 av Sophie Magdalene
saripari Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har da innsett dette selv, derfor jeg spurte dere hva dere syntes var den beste løsningen. Unødvenig å ta slik på vei når jeg rett å slett spør om tips fra dere? Vi har forresten en bekjent som kjører og eier buss som vil kjøre inn til byen utover natten, slik at alle kommer seg hjem. Helt enig. Jeg har ikke noe prinsippielt i mot kaffegjester, men det der går virkelig ikke an, ts. Anonym poster: a08287dd1ca792cb35eb7735c21e1f6f
saripari Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2012 Takk for gode tips fra noen av dere andre, da får vi sette oss i tenkeboksen på hva vi gjør
Leeloo Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Hva med å ha grillfest på stranda for alle, i stede for tradisjonell middag? Lei inn en kokk eller to som ordner med maten og kjøpekjøtt i Sverige, kanskje til og med grill en hel "et-eller-annet"? Er det langt mellom stranda og låven slik at dere evt. kan trekke inn ved dårlig vær? Ellers var forslaget om at alle drar samlet til lokalet etter vielse og middag i byen bra, da blir det mindre følelse av ekskludering av kaffegjestene. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har da innsett dette selv, derfor jeg spurte dere hva dere syntes var den beste løsningen. Unødvenig å ta slik på vei når jeg rett å slett spør om tips fra dere? Vi har forresten en bekjent som kjører og eier buss som vil kjøre inn til byen utover natten, slik at alle kommer seg hjem. Vel, det virket ikke sånn i startinnlegget, siden du spurte om det var urimelig. Og da får man jo svar på det man spør om da ;-) Anonym poster: 2a901449120b7c685374b29631fb35cb 1
saripari Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 6. juli 2012 Hva med å ha grillfest på stranda for alle, i stede for tradisjonell middag? Lei inn en kokk eller to som ordner med maten og kjøpekjøtt i Sverige, kanskje til og med grill en hel "et-eller-annet"? Er det langt mellom stranda og låven slik at dere evt. kan trekke inn ved dårlig vær? Ellers var forslaget om at alle drar samlet til lokalet etter vielse og middag i byen bra, da blir det mindre følelse av ekskludering av kaffegjestene. Tusen takk for svar, dette virket jo igrunn veldig fristende Det er ett par hundre meter opp til loven, så helt rimelig gåavstand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå