Gå til innhold

Blir lei meg :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva skal det bety'a Tex? Hva med alle som er i 30-åra og får bryllupet betalt av foreldrene sine da? Skal de også vente? :ler:

Jeg vet ikke om så mange i trettiåra som får alt betalt av sine foreldre...

Men det jeg mente var at når moren din tydeligvis ikke ønsker dette, budre dere ikke kreve at hun betaler heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom på en ting...Har du mange ganger, om du og samboeren har kranglet klaget din nød til moren din...slik at hun vet mange av hans dårlige sider osv. og kanskje har fått et litt galt inntrykk?

Det var nemlig slik med en venninne av meg, jeg klarte ikke å like han så godt for hun fortalte meg jo alle slike ting, og ikke så mange av de hyggelige. Jeg sa ifra til henne, og da fortalte hun mer om hvordan de egentlig hadde det, og jeg og han er verdens beste venner i dag.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg kom på en ting...Har du mange ganger, om du og samboeren har kranglet klaget din nød til moren din...slik at hun vet mange av hans dårlige sider osv. og kanskje har fått et litt galt inntrykk?

Det var nemlig slik med en venninne av meg, jeg klarte ikke å like han så godt for hun fortalte meg jo alle slike ting, og ikke så mange av de hyggelige. Jeg sa ifra til henne, og da fortalte hun mer om hvordan de egentlig hadde det, og jeg og han er verdens beste venner i dag.

Hun vet nesten ikke om noen av hans dårlige sider...

Skrevet

Hva tror du selv da, Kaketroll?

Du må jo ha en liten peil på hva det kanskje kan dreie seg om...?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva tror du selv da, Kaketroll?

Du må jo ha en liten peil på hva det kanskje kan dreie seg om...?

Jeg har faktisk ikke peiling... Det første som slo meg var at jeg var for ung, men det var nå ikke derfor... Det kan vær at hun tror at hun å pappa må betale, men jeg kan ikke forstå at det er derfor heller, for det har jeg sagt fra om at vi skal gjør selv... ivertfall mesteparten...

Skrevet

Håper moren din gir deg en forklaring på hvorfor hun er negativ til bryllupet.

Selv om jeg som mange andre synes du er veldig ung, så håper jeg at alt ordner seg for dere!

Har selv en kusine som giftet seg når hun var 18 og er lykkelig gift fortsatt etter 10 år og 2 barn :D

Skrevet

sannsynligvis er den kombinasjon av mange ting. Du er ung, ikke ferdig utdannet, han er sykemeldt og sannsynligvis ikke så godt lønnet? Har dere spart penger til bryllupet? Kanskje hun synes han er for gammel?

Skrevet

Onyx sa:han er sykemeldt og sannsynligvis ikke så godt lønnet?

Det kan han da godt være...

Gjest Anonymous
Skrevet
sannsynligvis er den kombinasjon av mange ting. Du er ung, ikke ferdig utdannet, han er sykemeldt og sannsynligvis ikke så godt lønnet? Har dere spart penger til bryllupet? Kanskje hun synes han er for gammel?

Han er ikke så godt lønnet nå, men det er fordi trygdekontoret har gjort feil i utrekninga av hvor mye penger han skal ha, han får under halvparten av det han skal ha...

Vi har spart penger til bryllupet.. Hun har ikke sagt noe om at han er for gammel, hun sa litt på det når vi ble ilag men ikke nå lenger...

Skrevet

måtte jo spørre :D Det er faktisk relevant i forhold til din mor! Hvis dere ikke hadde penger etc. kan jeg GODT forstå hennes bekymringer og at hun ikke ble glad. Det er faktisk også mulig at hun har forbehold i forhold til din kjære og ikke tør si noe om dette.

Skrevet

Det med å betale for eget bryllup, og at man bør vente med det om man ikke har råd til det selv gjelder jo alle uansett alder da... Syns det er helt idiotisk om folk i 30-årene også har forventninger til at foreldrene skal betale bryllupet. Skal man begynne å planlegge bryllup så bør man først ha råd til hele kalaset sjøl. Om foreldre tilbyr seg å betale er en annen ting ...

Gjest Anonymous
Skrevet
måtte jo spørre :D  Det er faktisk relevant i forhold til din mor! Hvis dere ikke hadde penger etc. kan jeg GODT forstå hennes bekymringer og at hun ikke ble glad. Det er faktisk også mulig at hun har forbehold i forhold til din kjære og ikke tør si noe om dette.

Gjør ingenting at du spurte :) Kan hende at hun har det å ikke tør å si noe, men jeg skulle gjerne ha visst HVA visst det er tilfelle..

Skrevet
Det kan vær at hun tror at hun å pappa må betale, men jeg kan ikke forstå at det er derfor heller, for det har jeg sagt fra om at vi skal gjør selv... ivertfall mesteparten...

Vi har ivertfall tenkt til å betale mesteparten av bryllupet selv, vi kommer kansje til å trenge litt hjelp, men det er ikke mye...

Vel, jeg kommer for å blande meg jeg også :roll:

Jeg skal ikke si noe på alder og slikt, da jeg er ganske ung selv (22 når vi gifter oss).

Men....

Jeg synes ikke dere bør legge opp til et bryllup som dere ikke kan betale selv!

En kan ikke være avhengig av LITT hjelp/støtte av foreldrene.

Da er det bedre å legge opp til et billigere bryllup fra starten av, og heller "utvide" når eventuelle ekstra midler blir tildelt dere...

Å legge opp til et bryllup hvor dere egentlig "krever/forventer" litt økonomisk hjelp fra foreldrene synes jeg ikke en bør gjøre.

Skal en være voksen nok til å gifte seg, så bør en være i stand til å betale hele greia selv også - uten å måtte være avhengig av noen andre!

Det er mitt syn.

Så får heller økonomiske gaver senere i planleggingen komme som positive overraskelser, uten at en forventer det, eller krever det på noen måte....

*lykke til*

Skrevet

Er det noen som krever dette da? Vi visste på forhånd at hans mor skulle betale halvparten av bryllupet.. Resten hadde vi tenkt til å spare opp og betale selv, men så sa mine foreldre at de ville betale resten så nå betaler hans mor halve festen og min far den andre halvparten. Men å kreve, forvente dette er jo utrlolig frekt da.

Hører også med at vi planlegger så lite som mulig fordi vi ikke vil at de skal ruinere seg, og de nekter å la oss betale noe som helst.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk :) Vi klarer å betale bryllupet selv, men svigerforeldrene mine har sagt at de kan hjelpe oss med å betale visst vi trenger det, å nå har forloveden min begynnt å planlegge mange fler ting en vi hadde tenkt til å ha, det er derfor vi kansje kommer til å trenge litt hjelp :)

Skrevet

Hva skal det bety'a Tex? Hva med alle som er i 30-åra og får bryllupet betalt av foreldrene sine da? Skal de også vente? :ler:

Stor forskjell på å få bryllupet av foreldrene, og å være avhengig av at foreldrene betaler en del. Foreldre som betaler bør få føle at det er noe de gjør fordi de ønsker å gi en gave, ikke at de må for at datteren/sønnen skal gifte seg.

Skrevet

Kaketroll-vil bare ønske deg lykke til jeg..Jeg synes også du er ung, men du vet best selv! Gjør det du føler er riktig for deg/dere! Håper mamma`n kan fortelle deg hva det er som plager henne, skjønner at du blir lei deg over det! Det hadde jeg også blitt!

Igjen lykke til med planleggingen :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kaketroll-vil bare ønske deg lykke til jeg..Jeg synes også du er ung, men du vet best selv! Gjør det du føler er riktig for deg/dere! Håper mamma`n kan fortelle deg hva det er som plager henne, skjønner at du blir lei deg over det! Det hadde jeg også blitt!

Igjen lykke til med planleggingen :wink:

Tusen takk :D

Skrevet
Tusen takk :) Vi klarer å betale bryllupet selv, men svigerforeldrene mine har sagt at de kan hjelpe oss med å betale visst vi trenger det, å nå har forloveden min begynnt å planlegge mange fler ting en vi hadde tenkt til å ha, det er derfor vi kansje kommer til å trenge litt hjelp :)

Fremdeles, en ting er å få hjelp, en annen ting er å trenge det....

De sa at de vil betale om dere trenger det. Hvor mye er det da snakk om? Tror det er veldig viktig å få avklart!

Vel, håper at det ordner seg med din mor.

Sett deg ned og snakk med henne, og ikke gi deg før hun forteller hva hun mener.

(Men vært foreberedt på at det kan komme ting du ikke ønsker/er forberedt på, osv... Mange overraskelser kan komme på denne måten) :wink:

*klem*

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke snakk om så utroli mye, tror det bare er snakk om 6-7000,- men vi trenger det ikke, det er bare ting vi ikke trenger som sambo har funnet ut at vi skal ha pga at foreldrene hans sa at de kan hjelpe oss med å betale...

Jeg trur nok du har rett, må sette meg ned å snakke med henne... Men det blir ikke før i neste uke, for mamma og pappa er på tur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...