Jeanine Skrevet 11. februar 2004 #41 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes virkelig denne diskusjonen har kommet langt ut på viddene.. Det skulle handle om ei som er lei seg fordi mora ikke viser glede over giftemålet og nå diskuteres det om lån og stipend.. Jeg er lei meg på dine vegne kaketroll og håper mora di skifter mening og kan heller glede seg sammen med dere!
Tari Skrevet 11. februar 2004 #42 Skrevet 11. februar 2004 Ok, fint at du sier hvordan det er da, for noen av svarene dine er ikke så veldig koselige for å si det sånn Men, som sagt før: håper moren din kan glede seg sammen med dere snart og at du får vite hva som er galt.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #43 Skrevet 11. februar 2004 Det er fullt mulig... men nå har det også noe med at jeg er veldig lei meg/såret... men jeg beklager over svarene jeg har gitt visst noe av det jeg har skrevet har vert utilpassende...
Tari Skrevet 11. februar 2004 #44 Skrevet 11. februar 2004 Jeg synes virkelig denne diskusjonen har kommet langt ut på viddene.. Det skulle handle om ei som er lei seg fordi mora ikke viser glede over giftemålet og nå diskuteres det om lån og stipend.. Jeg er lei meg på dine vegne kaketroll og håper mora di skifter mening og kan heller glede seg sammen med dere! Det hender ofte det at diskusjonene går litt utenfor tråden, men jeg tror nok de fleste her bare prøver å være støttende, og kanskje gi noen velmente råd på veien til en jente som er litt yngre enn mange av oss.
Jeanine Skrevet 11. februar 2004 #45 Skrevet 11. februar 2004 Det er ingen som har sagt det...Man antok det vel bare' date=' i og med at det kreves en ganske så grei inntekt om man skal leve på 1 inntekt med barn og barnepass osv..[/quote'] Jeg er student og vi har en normal inntekt (300 000). har billån, to studielån og full barnehageplass og har absolutt ikke dårlig råd! Er en veldig normalt familiesituasjon i dagens samfunn..
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #46 Skrevet 11. februar 2004 men jeg tror nok de fleste her bare prøver å være støttende, og kanskje gi noen velmente råd på veien til en jente som er litt yngre enn mange av oss. Å det setter jeg pris på :D
Tari Skrevet 11. februar 2004 #47 Skrevet 11. februar 2004 Så flott for dere at dere klarer dere. Men, mener du å si at dere har alt dette på kun 300000 i året, og at du ikke har noe lån eller stipend nå?
Jeanine Skrevet 11. februar 2004 #48 Skrevet 11. februar 2004 Så flott for dere at dere klarer dere. Men' date=' mener du å si at dere har alt dette på kun 300000 i året, og at du ikke har noe lån eller stipend nå?[/quote'] Vi ha studielån begge to (han driver å betaler sitt tilbake), og jeg har stipend, men hvem har ikke det i disse dager? få klarer å ta en utdannelse uten støtte fra lånekassen.
Tari Skrevet 11. februar 2004 #49 Skrevet 11. februar 2004 Det var jo det vi mente da...Når vi begynte å snakke om lån og stipend.. Og Kaketroll sa "hvem sier at jeg trenger stipend" e.l..Derav min kommentar som du igjen kommenterte
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2004 #50 Skrevet 11. februar 2004 Hei Kaketroll! Synd at mora di er negativ, men siden du sa at hun ikke vil snakke om hvem som skal betale bryllupet så har nok økonomiske bekymringer på dine vegne? Hvordan bor du nå? Hjemme hos dine foreldre eller sammen med din kjære? Bor han hos sine foreldre?
Jens Skrevet 11. februar 2004 #51 Skrevet 11. februar 2004 Kaketroll, du er jo bare barnet jo....... Skjønner moren din VELDIG godt!
Jeanine Skrevet 11. februar 2004 #52 Skrevet 11. februar 2004 Det var jo det vi mente da...Når vi begynte å snakke om lån og stipend.. Og Kaketroll sa "hvem sier at jeg trenger stipend" e.l..Derav min kommentar som du igjen kommenterte mente bare at det sikkert ikke er krise om hun alikevel finner ut at hun må ha lån og stipend for å få fullført skolen.. Men samme det, jeg håper bare at hun finner ut av ting og at alt går bra til slutt! :D
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #53 Skrevet 11. februar 2004 Akkurat nå så bor vi med hans foreldre pga at han tok en omfattende ryggopperasjon i november... hvet ikke hvor lenge vi kommer til å bli her, men det blir ikke mer enn 2mnd til... Det er ikke bare hvem som skal betale bryllupet hun ikke vil snakke om, hun vil ikke snakke om noe som har med bryllupet å gjør... ingenting.. jeg har foreksempel fått lånt en kjole som jeg skal prøve for å se om jeg liker den bedre enn den jeg egentlig har velgt meg ut, å da ville hun ikke høre snakk om det engang..
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #54 Skrevet 11. februar 2004 Kaketroll' date=' du er jo bare barnet jo....... Skjønner moren din VELDIG godt! [/quote'] Ikke for å glefse eller være frekk eller noe, men jeg bare sier igjen at jeg har spurt henne om det er fordi jeg er så ung, å det er det da altså ikke...
Gjest gjest1 Skrevet 11. februar 2004 #55 Skrevet 11. februar 2004 Og hvordan er økonomien deres? Hvis han nettopp har vært sykemeldt i en stund, dere bor hos hans foreldre og du ikke har inntekt vil jeg gjette på at din mor rett og slett synes dere bør vente til dere er etablert for dere selv med en stabil og sikker økonomi! Det er dyrt å bo for seg selv!
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #56 Skrevet 11. februar 2004 Økonomien vår er ganske bra... Hvet hvordan det er å bo for seg selv, vi har en leilighet.... men vi flyttet hjem til foreldrene hans etter han ble opperert fordi at da trengte vi hjelp, ikke med økonomi, men med han, firdi det var mange ting han trengte hjelp til hele tiden å det var ikke altid jeg kunne hjelpe han....
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #57 Skrevet 11. februar 2004 Har dere tenkt å betale bryllupet selv, da? Om så er, go for it. Men må dere ha hjelp, burde dere utvilsomt vente.
Peluche Skrevet 11. februar 2004 #58 Skrevet 11. februar 2004 Gratulerer Kaketroll! Har dere begynt å planlegge også? Jeg skal ikke blande meg borti når man er gammel nok eller noe sånt. Når du er 18 bestemmer du selv, og en av konsekvensene er at man må stå for sine egne verdivalg. Har du tatt et valg, får du stå for det, og gjør du det stilner kritikken alltid når de kritiske ser at du gjorde det riktige. Poenget mitt er at det er uviktig hva din mor synes så lenge du og samboeren din mener det er det riktige. Det er mange, mange kritiske mødre som ikke liker tanken på giftemål, enten datteren er 18 eller 38. Min mor er heller ikke spesielt gira på tanken, men det er hennes valg om hun vil gå rundt og surmule. Jeg kan ikke forlange at alle svever på rosa skyer selv om jeg gjør det selv, vel? Tror ikke det å vente er noe bedre råd enn å gjøre det nå. Synes det er fantastisk om man kan gifte seg mens man fortsatt er ung og forelsket jeg. Dere kan jo fornye ekteskapsløftene etter ti år, og da vil dere fortsatt være unge :-D Ikke bry deg om hva hun synes, det er alltid noen som vil være negative til alt du gjør. Gjør hva du selv synes er riktig. Lykke til!!
Peluche Skrevet 11. februar 2004 #59 Skrevet 11. februar 2004 Har dere tenkt å betale bryllupet selv, da? Om så er, go for it. Men må dere ha hjelp, burde dere utvilsomt vente. Hva skal det bety'a Tex? Hva med alle som er i 30-åra og får bryllupet betalt av foreldrene sine da? Skal de også vente?
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #60 Skrevet 11. februar 2004 Vi har ivertfall tenkt til å betale mesteparten av bryllupet selv, vi kommer kansje til å trenge litt hjelp, men det er ikke mye...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå