Harvey Skrevet 11. februar 2004 #21 Skrevet 11. februar 2004 Kaketroll, hvorfor slik hast med å gifte seg? Hvis du er sikker på at det er dette du vil, så skal du være like sikker om 5 år, og kan like godt gifte deg da.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #22 Skrevet 11. februar 2004 Harvey: For vi har veldig god råd nå, å vi vil det nå... Men visst mamma ikke kommer til å godta det så blir det utsatt...
Harvey Skrevet 11. februar 2004 #23 Skrevet 11. februar 2004 Harvey: For vi har veldig god råd nå' date=' å vi vil det nå... Men visst mamma ikke kommer til å godta det så blir det utsatt...[/quote'] Ja vel. Jeg synes det er for ungt. Jeg forstår moren din.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #24 Skrevet 11. februar 2004 Du har ikke fått med deg at hun ikke sier noe på at vi er unge???
Engel Skrevet 11. februar 2004 #25 Skrevet 11. februar 2004 Syns det er flott at dere vil gifte dere jeg, siden dere har barn! At dere ønsker å skape et trygt familieforhold for barnet! Og det kommer nok moren din til å synes også, bare gi henne litt tid. Hvis hun tidligere har sagt at hun gledet seg til dere skal gifte dere, så var sikkert reaksjonen hennes bare litt rar fordi det kom overraskende på henne. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #26 Skrevet 11. februar 2004 Tusen takk Ja det er godt mulig, men jeg tror da at hun ville sagt det visst det var grunnen...
Tari Skrevet 11. februar 2004 #27 Skrevet 11. februar 2004 Jeg er litt enig i det. Det er så mange unge i dag som får barn altfor tidlig, og som går fra hverandre...Men, dere gjør jo det motsatte
Harvey Skrevet 11. februar 2004 #28 Skrevet 11. februar 2004 Du har ikke fått med deg at hun ikke sier noe på at vi er unge??? Kanskje hun synes det, men ikke synes hun kan si det - i og med at hun selv var ung (ettersom jeg har fått med meg)? Bare en teori.
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #29 Skrevet 11. februar 2004 For å være dønn ærlig, når du skriver at du vil utsette det hvis mammaen din ikke vil gi sin velsignelse virker det som om dere ikke er helt klare..... Men jeg syns det er prisverdig at dere vil gi barnet deres en stabil familie, og selvom mannen din er 23 er han ikke så gammel han heller. Det er sikkert ikke så mange av kompisene hans som er gift.... Jeg har ikke noe med å prøve og påvirke deg, men jeg gjør det allikevel. Hvis du ble gravid som femtenåring har du absolutt null voksenerfaring når det gjelder å stå på egne bein. Det er godt mulig at dette virkelig er mannen i ditt liv, dette er det bare dere to som vet. Men jeg syns du burde gi deg selv sjansen til å klare deg på egenhånd også. Skole og utdanning er det som burde stå i fokus hos deg. Jeg vet hva jeg snakker om, selvom det ikke betyr så mye nå vil du angre deg ihjæl når barna dine ser på deg og sier "hvorfor skal jeg gå på videregående når du aldri gjorde det?" Mitt klare råd er at du bør få utdannelsen din ferdig først, før du gifter deg og eventuellt får flere barn. Ikke minst har du da noe å falle tilbake på HVIS det skulle skjære seg mellom deg og din mann. Du får ikke fet pensjon av å gå hjemme med barn, eler av å sitte i kassa på Rimi......
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #30 Skrevet 11. februar 2004 Moren min brukte også litt tid på å fordøye nyheten (moren til sambo har ikke fordøyd ferdig enda :-? ) Bare gi henne litt tid så skal du se hun gleder seg med dere.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #31 Skrevet 11. februar 2004 Tex skrev: Jeg vet hva jeg snakker om, selvom det ikke betyr så mye nå vil du angre deg ihjæl når barna dine ser på deg og sier "hvorfor skal jeg gå på videregående når du aldri gjorde det?" Jeg kan ikke gå på vidergående å få meg en utdannelse fordi om jeg gifter meg??? Hallo?? Skal forresten begynne gk1 til høsten (tok permisjon ett år pga at vi fikk en unge)
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #32 Skrevet 11. februar 2004 Hei, slapp av litt nå..... Å gå på skole er kanskje gratis, men om du er gift og har mann med inntekt får du ikke noe stipend å snakke om... Og studielån er dyrt... Jeg sier bare at du bør tenke på hva slags muligheter du har, og også på hvorfor det har sånn hast med å gifte seg....... Men det er kjempefint at du vil gå på skole!!! :D Selvom det er beintøft er det verdt det!!
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #33 Skrevet 11. februar 2004 Å gå på skole er kanskje gratis, men om du er gift og har mann med inntekt får du ikke noe stipend å snakke om... Og studielån er dyrt... Feil Tex. De regner ikke med mannens inntekt når de gir ut stipend. Mamma trodde dette og ble veldig overrasket da hun fikk stipend utbetalt nå. Hun ringt til og med lånekassen for å si fra at de hade gjort en feil, men de sa at pappas inntekt ikke hadde noe med mammas stipend å gjøre.
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #34 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har akkurat snakket med Lånekassen og fått et annet svar.....
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #35 Skrevet 11. februar 2004 Jeg har akkurat snakket med Lånekassen og fått et annet svar..... Jøss.. Mamma var så overasket, for pappa tjener ganske godt. De vet vel ikke helt hva de driver med der da. Ikke overraskende egentlig
blåveis Skrevet 11. februar 2004 #36 Skrevet 11. februar 2004 tror det er forskjell på vgs nivå og høyskolenivå.. på vgs får du behovsprøvd stipend basert på "familiens økonomi" (da det er antatt at du blir forsørget på dette stadiet i livet), mens på høyskolenivå er det din personlige inntekt og formue som teller tror jeg.. men jeg vet ikke..
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #38 Skrevet 11. februar 2004 Hello? Hvem har sagt at jeg trenger stipend i det hele tatt??
Tari Skrevet 11. februar 2004 #39 Skrevet 11. februar 2004 Det er ingen som har sagt det...Man antok det vel bare, i og med at det kreves en ganske så grei inntekt om man skal leve på 1 inntekt med barn og barnepass osv.. Forøvrig syns jeg det var koselig å høre at så unge mennesker velger å holde sammen og å gifte seg, men etter å ha lest hvordan du svarer folk så begynner jeg å lure litt på om du kanskje er litt umoden.
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #40 Skrevet 11. februar 2004 De som kjenner meg sier at jeg er veldig moden for alderen, men jeg har aldri kunnet snakket for meg dermed er jeg heller ikke så flink til å skrive for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå