Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #1 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi fortalte for familiene våre idag at vi har bestemt oss for å gifte oss neste år... Å mamman min liker ikke at vi skal gifte oss Jeg forstår ikke hvorfor, for hun har hele tiden sagt at hun gleder seg til jeg å mannen min skal gifte oss.... Hun vil ikke si hvorfor heller... Det satt en demper på planene mine når hun sa det... For jeg vil jo at begge foreldrene mine skal godta det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camie Skrevet 11. februar 2004 #2 Del Skrevet 11. februar 2004 Ingenting er vel verre enn hvis man får en negativ reaksjon på en nyhet som for dere er utrolig gledelig. Det svir vel litt ekstra i hjertet når man får en slik reaksjon fra sin egen mamma..... Men du....gi henne litt tid, kanskje det kom veldig "plumps" på henne? Gi henne litt tid så hun får fordøye det litt, det kommer seg nok. En liten trøsteklem sånn midt i natten skal du da få, håper du føler deg bedre nå... :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 11. februar 2004 #3 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi fortalte for familiene våre idag at vi har bestemt oss for å gifte oss neste år... Å mamman min liker ikke at vi skal gifte oss Jeg forstår ikke hvorfor, for hun har hele tiden sagt at hun gleder seg til jeg å mannen min skal gifte oss.... Hun vil ikke si hvorfor heller... Det satt en demper på planene mine når hun sa det... For jeg vil jo at begge foreldrene mine skal godta det Hadde ikke gitt meg før hun fortalte hvorfor! Skikkelig dårlig gjort ellers!!! Lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. februar 2004 #4 Del Skrevet 11. februar 2004 Uff, det er ikke greit med foreldre! Føler med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 11. februar 2004 #5 Del Skrevet 11. februar 2004 Noe så leit da Syns det er idiotisk av foreldre om de ikke gleder seg med paret når de kommer med en sånn gledesmelding - det er det trossalt paret sjøl som bestemmer, og da har foreldrene ikke noe med å ødelegge den begivenheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 11. februar 2004 #6 Del Skrevet 11. februar 2004 HUff noe så leit,men syns hun er rar som ikke vil fortelle hvorfor..Kankje rett og slett for hun ikke har noen grunn?? Lykke til,det er du som bestemmer hvem du elsker her i verden :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julibrud 2004 Skrevet 11. februar 2004 #7 Del Skrevet 11. februar 2004 Det var trist at moren din reagerte slik hun gjorde... Du frå ta det opp med henne og høre hvorfor han ikke liker at du skal gifte deg... Men uansett GRATULERE så mye med forlovelsen deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 11. februar 2004 #8 Del Skrevet 11. februar 2004 Gi henne litt tid, så kanskje hun forandrer mening. Foreldrene mine hoppet ikke akkurat i taket av glede når vi sa vi skulle gifte oss, men nå som det bare er litt over 7 måneder igjen begynner de å bli ivrig med i planleggingen. Lykke til iallefall! *trøsteklem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #9 Del Skrevet 11. februar 2004 Er det lov til å spørre hvor gammel du er? Kan hende hun hadde sett for seg at dere fex skulle være i en litt annen situasjon enn dere kanskje er, hvis dere begge er veldig unge og har masse utdannelse igjen..... Kanskje hun tenker at dere vil gifte dere og få barn, og at hun er redd du ikke vil bli ferdig med utdannelsen din først...? Noen annen "lovlig" grunn kan jeg ikke tenke meg.... Stor trøsteklem uansett.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. februar 2004 #10 Del Skrevet 11. februar 2004 Kanskje syns hun det er for tidlig, kanskje er hun redd for å måtte betale mye for bryllupet? Det kan jo være mange årsaker. Moren min hoppet heller ikke i taket, men det var nok helst pga måten vi skal gifte oss på. Det er litt vondt og sårende, men man må bare prøve å fokusere på det hyggelige, og vende et døvt øre til klaginga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 11. februar 2004 #11 Del Skrevet 11. februar 2004 Uff, så trist... Det er ikke det samme i min situasjon, men da jeg fortalte mamma at jeg var gravid så reagerte hun som om jeg fortalte henne at jeg hadde kjøpt en ny bukse..Men, etterpå fortalte hun at det hadde kommet så plutselig på henne så hun reagerte litt rart. Kanskje, det er det som har skjedd her også? Jeg ville ihvertfall bedt om en grunn, det må hun jo ha. Gratulerer med giftemål ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 11. februar 2004 #12 Del Skrevet 11. februar 2004 Først vil jeg gratulere dere med forlovelsen. Jeg hadde forlangt at min mor skulle fortalt med hvorfor hun mente som hun gjorde. Hadde aldri akseptert at hun slapp unna med et slikt svar. jeg sitter her med en dårlig smak i munnen, for min første tanke er at det har noe med din kjære å gjøre. Men på den andre siden er det jo rart at hun da ikke forteller deg hva. Men så kan det jo være hun ikke vil si noe som kan såre deg. Jeg vet ikke, men noe må det jo være siden hun plutselig har forandret mening. Snakk med henne, og få henne til å fortelle hva det er. Tror det er det beste både for deg og din mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #13 Del Skrevet 11. februar 2004 Tusen takk for mange svar Tex: Jeg er 17 nå men er 18 når vi gifter oss, men hadde det vært derfor så hadde hun sagt det... Å jeg spurte henne om det var derfor, å det var ikke det... Barn har vi allerede, har en liten datter som blir 8mnd imorgen... Kansje jeg bare skal vente å se om hun forandrer mening som dere sier Håper at hun gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #14 Del Skrevet 11. februar 2004 Da må jeg ærlig talt innrømme at jeg skjønner henne... Hadde min datter kommet som søttenåring og sagt at hun skulle gifte seg hadde ikke jeg hoppet i taket heller, barn eller ikke...... Jeg syns uansett at dere skal gjøre som dere vil, men jeg er prinsipiellt motstander av ekteskap før man er minst et stykke opp i tyveårene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #15 Del Skrevet 11. februar 2004 det er greit.. alle har sine egne meninger... Men jeg spurte hun om det var derfor, for jeg kunne ikke tenke meg noen annen grunn, å da sa hun at det var ikke derfor... Hun giftet seg selv som 18åring å har ikke noe imot at 18åringer gifter seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 11. februar 2004 #16 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg må si at jeg er uenig med deg der Tex. Ja, jeg syns også det er ungt, men et barn binder da 2 personer tettere sammen enn et ekteskap. Og, om man holder sammen enda etter 8 måneder så er vel sjansen stor for at det skal være de 2... Men, det var min mening Bare man ikke gifter seg for å redde forholdet, for det fungerer ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #17 Del Skrevet 11. februar 2004 Gifte oss for å redde forholdet er det siste jeg gjør.. Hadde ikke forholdet vært bra så hadde jeg IKKE giftet meg... han er ikke så ung da... Han blir 23 i høst og 24 2mnd etter bryllupet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #18 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg håper du får ut av henne hva det er som plager henne. Det kan være økonomien som noen her sa... Har dere snakket om hvem som skal betale? Har dere på en måte lagt frem forventninger om at foreldrene deres skal betale? Det kan jo være at det har kommet noe på som hun ikke vil dele med deg, økonomiske grunner mener jeg.... Eller det kan rett og slett være at det siste året, at datteren på seksten blir gravid og ønsker å gifte seg som søttenåring, at ting har tatt henne litt på senga... Jeg fikk barn tidlig selv, og kan reellt sett bli både svigermor og bestemor i god tid før jeg fyller førti. Og det er vel strengt tatt ikke noe en ønsker seg..... Ønsker dere lykke til uansett, og håper dere finner ut av det :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #19 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi har ikke lagt fram noen forventninger om hvem skal betale... Vi har ikke snakket om hvem som skal betale, for hun vil ikke snakke om det... Tex skrev: Eller det kan rett og slett være at det siste året, at datteren på seksten blir gravid og ønsker å gifte seg som søttenåring, at ting har tatt henne litt på senga... Var 15 når jeg ble gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tari Skrevet 11. februar 2004 #20 Del Skrevet 11. februar 2004 Lykke til uansett Det kan jo være som Tex sier at det blir litt mye for henne. Og selv om hun giftet seg som 18-åring så er det jo ikke sikkert at det var det hun ønsket for deg, men prat med henne så får du nok vite hva det er som plager henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå