Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når kan barna begynne på kampsport , bare lurer fordi jeg har 2 barn på 4 og 5 som ønsker å begynne ëtter de fant den gamle drakten min og bilder av meg som yngre! OG de har godt av å lære seg selvforsvar i dagens samfunn især jenter!

Endret av Anciol
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel bare å ringe en klubb og spørre?

Anonym poster: 17423e87c5f7f58ed86d8b06a28dc8ad

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke er regler som sier noe annet i aktuell klubb, ser jeg ingen problemer med at de kan begynne nå. Har selv hatt barn som begynte med kampsport ca 4 år gamle. De lærer mye annet enn kampteknikker. Mye fokus på disiplin, konsentrasjon, selvbeherskelse osv. I tillegg er det veldig ofte allsidig trening som gir god kjernemuskulatur og kroppsbeherskelse.

Skrevet

Da tar jeg og ringer til det lokale kampsportsenteret i August;) så får vi se om de tillater 4 og 5 åringer:)

Skrevet

Jag är kampsportstränare för en grupp barn i åldern 4-6 åt på en kampsportsklubb i Stockholmsområdet. För barn i den åldern är det mest fokus på;

- lyssna och följ instruktioner

- kroppskontroll (rulla runt, kullerbytta, fall framåt och bakåt, pröva att hjula, gå balans, stå på ett ben)

- Enkla sparkar mot mitsar. Mest fokus på balans och teknik

- Enkla slag mot mitsar. Fokus på teknik.

- senare på terminen lite kombinationer av sparkar och slag

- Lekfulla övningar som övar smidighet och styrka (gå som en krabba, göra spiderman, sälen, räkan)

- Hoppa, åla

De äldre barnen barnen som är duktiga och framför allt får lyssna får öva på lite enklare kast och tekniker. De måste dock ha kontroll över sin balans och kropp för att göra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...