Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et barn for 21 mnd siden. Vi har egentlig ikke planlagt noen lillebror/søster, men jeg vil så inderlig ha! I første tiden etter graviditeten var vi påpasselige med kondom (kunne ikke bruke minipillen), og når tiden kom for at jeg skulle skaffe p-piller så ble det til at jeg aldri fiksa det... Innerst inne har jeg gått å håpet på en liten i magen i langt over et år nå, men vi har ikke aktivt vært prøvere. Dvs vi har ikke fokusert på sex rundt el, planlagt nr 2, stresset med det, osv. Har liksom tenkt at om det er meningen så hender det. Vi har bare hatt et vanlig sexliv uten at tanken bak er at det skal bli barn.

Jeg trodde nå nettopp at jeg kanskje var gravid. Har hatt ømme bryst, vært kvalm, og vært mye trøtt. Hintet til mannen om det og hans respons var: åånei, jeg vil ikke ha flere!. Men så kjøpte vi en test i går, og den var negativ... Da ble mannen svært lei seg! Han håpet nok på en liten en han også.. Og da får jeg enda mer lyst en til, når jeg vet at mannen min også vil ha.

Akkurat nå passer det så perfekt også. VI har ikke den beste økonomien, men jeg skulle egentlig starte å studere denne høsten, men tilfeldigheter ville ha det til at jeg ikke får startet før neste høst. Om vi fikk en liten en til neste år i april/mai ville det passet perfekt i forhold til alder på barna, økonomien, studier, huskjøp, ja.. alt egentlig!

Åååh, jeg øsnker meg så velig gjerne en liten en til..

Jeg syns at over et år er veldig lenge... Hvor lang tid tok det for dere?

Anonym poster: b57ddfcbcd0fba2fc32a49f6e6618f6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år for å bli gravid, men mista. Satser på det ikkje tar 2 år neste gang...

Skrevet

Dere har prøvd å bli gravide i ett år. (I motsetning til mange jenter her inne definerer legevitenskapen det å prøve som å ha et normalt sexliv i ett år, uten prevansjon. Så det å time EL, bruke tester etc. er ingen forutsetning for å være prøver.) Da har dere rett på videre utredning, selv om dere har fått barn selv. Det er relativt vanlig at ting skjærer seg andre gangen, og dere har like mye rett på hjelp som de som de som sliter med å få nummer en.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-piller i september og ble gravid i april.

Anonym poster: be3a42e9985e9226fe8f28c276226d08

Skrevet

Vi har forsøkt i nesten 2 år på nr 2. Vi måtte til slutt ha hjelp og etter 3 doble kurer på pergotime satt endelig spiren. Nr 1 vil være 3,5 år når nr 2 nå forhåpentligvis kommer.

Skrevet

Her startet vi prøvingen en lørdag. Mandagen etter tok vi en EL-test som var svak positiv, tirsdag var den enda svakere. Så vi antok vi muligens hadde truffet akkurat eller litt for sent. Torsdagen halvannen uke etter at vi startet prøvingen fikk vi en positiv graviditetstest :rodmer: Men jeg hadde ikke gått på pillen på halvannet år.

Gjest Trøffel
Skrevet (endret)

Vi ble uplanlagt gravide med nr 1 ca 5 mnd etter at jeg sluttet med p-piller. Vi brukte kondom hele veien da, grunnen til at vår fantastiske søtnos kom var faktisk fordi det gikk hull på kondomet!! Så utrolig heldig kan man være, og vi elsker vårt barn over alt :rodmer:

Vi er nå i 3. pp med nr 2, og nr 1 her er straks 15 mnd gammel. Hadde vært såå perfekt om det snart klaffet, pga at vi ikke ønsker så stor aldersforskjell (men likevel ikke orker to tette, da nr 1 var forferdelig krevende det første halvåret). Krysser fingrene for at spiren sitter denne gangen... Og har enorm respekt for de som prøver i måned etter måned, pergokurer, hormonsprøyter og innsetting av egg, osv osv, utrolig sterke kvinner og menn!

Endret av Trøffel
Skrevet

Jeg ble gravid etter 2 mnd uten p-piller. Hadde gått på p-piller i 15 år.

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg brukte under to månder på å bli gravid etter å ha sluttet på pillen. :) gikk fortere enn forventet !

Skrevet

Her tok det ett år og noen mnd'er etter pilleslutt. Her måtte det Vitex til for å få i gang EL virket det som(bestilte selv fra Danmark da disse skal rette ubalanser i sykluser osv). Det første året var vi også veldig "avslappet".. jeg er 22 forresten, teoretisk skal kanskje unge damer ha lettere for å bli gravide;)

Skrevet

For oss klaffet det etter 4 måneder. Vi bestemte oss for at når det skjer, så skjer det. Vi tenkte ikke noe på eggløsning o.l. og hadde ikke sex deretter, men når det passet oss :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...