Gå til innhold

Får man beholde overgangsstønaden om man

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er aleneforsørger og mottar overgangsstønad. Har veldig lyst til å utveksle ett eller to semestre og lurer på om det er mulig å "ta med seg" overgangsstønaden (samt utvida barnetrygd osv)?

Flytter jo ikke på permanent basis så burde jo kunne gå??

Anonym poster: 9deb30a56db69ba079ec9fcc6ceb68c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg er aleneforsørger og mottar overgangsstønad. Har veldig lyst til å utveksle ett eller to semestre og lurer på om det er mulig å "ta med seg" overgangsstønaden (samt utvida barnetrygd osv)?

Flytter jo ikke på permanent basis så burde jo kunne gå??

Jeg har gjort det:) Du kan være borte maks 6 måneder. Du får med deg overgangsstønad og (dobbel) barnetrygd, men får ikke f.eks. småbarnstillegg, stønad til barnepass osv.

Altså, du er student og snakker om å utveksle til utlandet til et annet universitet e.l.?

Anonym poster: 0d61abbb7f911fb1456698f4f64bdcd8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det:) Du kan være borte maks 6 måneder. Du får med deg overgangsstønad og (dobbel) barnetrygd, men får ikke f.eks. småbarnstillegg, stønad til barnepass osv.

Altså, du er student og snakker om å utveksle til utlandet til et annet universitet e.l.?

Anonym poster: 0d61abbb7f911fb1456698f4f64bdcd8

Å, nå ble jeg glad :D Så godt å høre!

Jeg starter å studere nå til høsten og kunne gjerne tenke meg å utveksle femte og sjette semester.

Hvor reiste du og hvordan var det å være alene i utlandet med et (lite?) barn?

Jeg kommer ikke til å ha noe nettverk, hadde du det? Hvordan var det med barnehage?

TS :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du må velge ett av de to semesterene.

Anonym poster: 2fc512f6b55594077c99f4ea4fc006e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...