Englepusen Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Vi rogalendinger er ikke så dumme http://www.rogavis.no/nyheter/article872063.ece Hvordan blinker du i rundkjøringer?
Arkana Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Jeg blinker selvsagt ut, så fremt jeg ikke skal til høyre i rundkjøringen, da blinker jeg rett før.
Englepusen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2004 Må nok innrømme at jeg så godt som aldri blinker meg ut.. :oops: Blinker til venstre eller høyre og ikke i det hele tatt om jeg skal rett fram. Blir nok fort litt slapp med den slags når man kjører hele dagen.
Peluche Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Synes praksisen med å blinke som i veikryss i små rundkjøringer er grei. Problemet i Stavanger er at mange som blinker seg til venstre, ikke skrur av blinklyset når de er inne i rundkjøringen, og/eller blinker til venstre helt til de har kjørt ut mot høyre. Da forsvinner jo hele vitsen. Poenget må jo være å signalisere det helt til man er inne i rundkjøringen, for så å slå av blinklyset og deretter blinke seg ut til høyre som normalt.
Nala Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Jeg blinker meg alltid UT av rundkjøringa. Og irriterer meg grønn over alle som ikke gjør det :evil: Er det så vanskelig da, spør jeg bare?
Gjest Lea Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 Jeg blinker ALLTID ut av rundkjøringer. Har faktisk blitt veldig flink til dette etter at vi flyttet hit vi bor nå. Gor å komme til byen, på jobb og de fleste andre steder, så må jeg gjennom en rundkjøring. Og det er alltid mye trafikk der. Jeg kommer fra den minste veien og er nesten avhengig av at noen kjører INN min vei om jeg skal komme ut. *komplisert* Men om de som kjører inn min vei ikke blinker, så får jeg for dårlig tid og blir stående bom fast.
Peluche Skrevet 10. februar 2004 #7 Skrevet 10. februar 2004 Forresten, det virker som hver by har sine egne regler i rundkjøringer. Her i Bergen virker det som om folk tror at det er den med størst fart inn i rundkjøringen som har forkjørsrett- blinklys eller ikke!
Arkana Skrevet 10. februar 2004 #8 Skrevet 10. februar 2004 Her i Bergen virker det som om folk tror at det er den med størst fart inn i rundkjøringen som har forkjørsrett- blinklys eller ikke! Synes det virker sånn i Oslo også. Alle bare raser inn i rundkjøringen uten å ta hensyn til noen, i tillegg til at de fleste tydeligvis har høyst personlige regler for blinking. Veldig irriterende. :x
Mossa Skrevet 10. februar 2004 #9 Skrevet 10. februar 2004 Jeg blinker meg alltid UT av rundkjøringa. Og irriterer meg grønn over alle som ikke gjør det :evil: Er det så vanskelig da' date=' spør jeg bare?[/quote']Det ser ut som svært mange har problemer med akkurat dette. Og det er, som du sier, til å irritere seg grønn over!!
Fru Fomle Skrevet 12. februar 2004 #10 Skrevet 12. februar 2004 Jeg er en typisk rogalending: Blinker til venstre når jeg skal til venstre, til høyre når jeg skal til høyre og ingenting når jeg skal rett fram. Kunne vært flinkere å blinke meg ut ja... Min erfaring er at det å blinke til venstre i små rundkjøringer bidrar til bedre flyt i trafikken. De som irriterer meg mest er de som skal rett fram og begynner å blinke til høyre før de kjører inn i rundkjøringen. Det skaper iallefall farlige situasjoner. :-x
Iset Skrevet 12. februar 2004 #11 Skrevet 12. februar 2004 i de små rundkjøringene vi har her er det jo mye viktigere å blinke seg INN enn ut! derfor lærer vi det også på kjøreskolene. men i de større rundkjøringene med flere filer, som jo viser hvor man skal, trenger man ikke blinke inn, men UT.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå