AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Er i 9. prøveperiode nå. Ble gravid i 4. prøveperiode, men det endte i spontanabort i uke 5. Jeg fikk EL og mensen igjen som normalt etterpå, da SAen var såpass tidlig. Vi har prøvd å ha sex hver dag, annenhver dag, vi har prøvd Wild Yam, Nattlysolje, sink, jern, slutte å røyke, drikke betydelig mindre alkohol (er ikke alkis altså! hehe ), drikket grapefruktjuice, spiser selvfølgelig folat og har gjort det i 10 måneder nå! Spiser sunt og er normalt aktiv/trener/går tur i fjellet osv. Jeg skjønner ikke hva som er problemet, og det verste er jo at "alle" andre er/blir gravide... Hovedspørsmålet mitt er: Jeg har jo blitt gravid en gang før, kan det bety at sannsynligvis (ja- jeg vet jeg må utredes hos lege for å få 100 % korrekte svar) så er alt i orden og at jeg/vi bare er av de som bruker litt lengre tid? Jeg er fult klar over at man må regne med at det tar opptil et år før man blir gravide. Men jeg tenker jo at "NEI JEG KAN IKKE BLI GRAVID, JEG ER STERIL, MANNEN SIN SÆD ER DØD", osv... Men likevel så prøver jeg å berolige meg selv med at "men jeg har jo blitt gravid en gang før, derfor KAN jeg nok bli gravid.. Jeg blir det neste måned..." Hva tror dere? Andre som brukte LANG tid etter SA på å bli gravide? Er det noen tester jeg kan ta hos legen nå etter 9 prøveperioder som kan forklare det? f. eks at jeg mangler noen vitaminer eller lignende? Altså ikke utredning for ufrivillig barnløshet... Ellers kan jeg si så mye som at denne måneden er første mnd jeg ikke gidder å teste etter eggløsning, og dropper alt av vitaminer og kjerringråd (bortsett fra folat (gravitamin) og nattlysolje-som jeg bruker pga. sinnsykt hudproblemer....) PS er det virkelig noe vits i å ligge med bena høyt etter sex og "holde på sæden" ? Jeg er drit lei av sædsøl annenhver natt fordi jeg ikke "kan" gå å tisse/tørke meg etter runden..... ;-) Jeg er ny her, så beklager hvis innlegget ble lengre enn normalt og hvis jeg spør feil eller hva som helst. Anonym poster: da5e979ec98695ce511349fb68b27510
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Hva med å legge til side tanken på å prøve å få barn, og bare nyte livet sammen? Stress kan sette en effektiv stopp på ønsket om barn. Lykke til! Anonym poster: 9dab204f3e4f94cb9834461326cf05ab
eva-80 Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Beklager men skjønner ikke at du orker dette styret fremfor en utredning. Jeg vil tro at de fleste som er friske og som kan få barn blir gravid etter rimelig kort tid, spesielt når de har sex såpass ofte. Er dere redde for resultatet ? Det må da oppleves som et underlig press på han , da den kosedelen blir ødelagt i alle forsøkene ,og resultatet som blir målestokken . Han blir jo redusert til en sædleverandør. Ta en tur til denne legen og få det i klartekst så får ta dere det derfra. Jeg vet det er ikke det du ønsket å høre , beklager igjen.
Karabista Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Jeg prøvde i 16 måneder, ble gravid den 15 måneden,men mistet i 6 uke. Det viste seg at jeg hadde sjeldent eggeløsning, derfor klaffet det en gang. Nå har jeg tatt ut egg og satt inn egg og venter på resultatet. Før det kom så langt måtte jeg utredes og hele perioden før det skjedde tok det meg snart 3 år fra vi begynte med prøving til før vi fikk begynne med prøverør. Mye grunnet ventelister hos sykehus, men så er det ikke så vanlig med så lang liste. I mellomtiden før prøverør ble det prøvd med pergo for å få eggeløsning, men det ble dessverre ikke utredet godt nok hos mannen. Det viste seg at han hadde trege svømmere. Sjekk mannen din også selv om det klaffet en gang, kan være en kombinasjon av sjeldent eggeløsning og trege svæmemre. Det koster så lite å få det sjekket ut og man sparer seg for mer stress når man vet hvorfor!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Beklager men skjønner ikke at du orker dette styret fremfor en utredning. Jeg vil tro at de fleste som er friske og som kan få barn blir gravid etter rimelig kort tid, spesielt når de har sex såpass ofte. Er dere redde for resultatet ? Det må da oppleves som et underlig press på han , da den kosedelen blir ødelagt i alle forsøkene ,og resultatet som blir målestokken . Han blir jo redusert til en sædleverandør. Ta en tur til denne legen og få det i klartekst så får ta dere det derfra. Jeg vet det er ikke det du ønsket å høre , beklager igjen. Man skal jo prøve i 12 måneder før man går til utredning. Bare sånn btw. Det er helt normalt å prøve i ett år og mer uten resultat - de aller fleste blir gravide innen 1-2 år. Anonym poster: a0d95cd9a80e475f3161b31e6c9b02cf
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 TS her. Takk for tips. Jeg trodde man skulle vente til man hadde prøvd et helt år før man tok kontakt med lege? Mannen kan jo stikke innom legen med en sædprøve, og jeg kan jo kanskje få tatt blodprøver for å se at jeg ikke mangler noen viktige vitaminer osv.? Eller skal man også da vente et helt år? Jeg har testet etter eggløsning og hatt EL slim hver mnd, regelmessig og mensen kommer på minuttet når den skal, så jeg tror jo egentlig ikke at det er noe i veien med eggløsningen min, men man vet jo aldri. Det jeg lurer mest på er jo om det at jeg har vært gravid 1 gang før, betyr at det sannsynligvis ikke er noe i veien, og at jeg bare er av de som bruker litt lengre tid... Kjenner jeg er skikkelig stresset, og ja det er veldig enkelt å si "slapp av- ikke tenk på det" og "bare lev og ikke fokuser på å bli gravid", men det er jammen meg enklere sagt enn gjort. Jeg er liksom i fase 1 av "STRESS NED", med å gi pokker i å teste etter eggløsning denne mnd.. Håper det gjør underverker! Ha en god kveld damer, og takk for svar!! Anonym poster: 32def0f8fc6f8f026bc40d8454ea94fa
Sola^ Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Det kan ta tid. For nokon tar det litt lengre tid enn for andre. Det er vel ein grunn til at 1 år er den magiske grensa for å bli gravid. Det tok meg 2 år å bli gravid, og mista. Satser på det ikkje tar 2 år neste gang...
Athene Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Det er ingen vits i å begynne å løpe til legen og teste ting før det har gått ett år. Kan dere bli gravid av dere, og klare å beholde, så klarer så godt som alle det på ett år. Man ønsker virkelig ikke å uroe seg med testresultater og behandlinger før man må. Og du - stress ned litt.... Ingenting av det du nevner over hjelper noe som helst. Det eneste det bidrar til er å stresse opp deg, irritere mannen og sikkert forstyrre deres forhold og sexliv. Det finnes INGEN tips, utover å ikke røyke og drikke lite alkohol, som øker sannsynligheten for å bli gravid. Husk at det tar flere måneder fra røkslytt til fruktbarheten hos dere begge er tilbake på normalen. Det tar 3 mnd å produsere nye sædceller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå