Zoë Castillo Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Den gamle lekestua hjemme hos foreldrene mine trenger litt TLC. Det er ubehandlet skittent og flekkete tregulv der nå. Jeg vil ha en hvit eller grå farge. Trestjerners gulvmaling er DYRT (700 kr for 3 liter). Kan jeg i stedet bruke terassebeis?
Marsipan Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Du kan bruke beis, men vil ikke få på langt nær like fint gulv som du får om du maler med trestjerner. Den er dyr, men utrolig holdbar og slitesterk, så på sikt tror jeg ikke det blir så mye dyrere likevel.
Gjest hedgepig Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Trestjernermaling er dyrt, men du trenger jo bare 1liter om ikke lekestue er veldig mange kvm. Terrassebeis kan du jo alltids bruke. Husk å vaske med en trerens uansett hva du velger å gjøre.
Zoë Castillo Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2012 Trestjernermaling er dyrt, men du trenger jo bare 1liter om ikke lekestue er veldig mange kvm. Terrassebeis kan du jo alltids bruke. Husk å vaske med en trerens uansett hva du velger å gjøre. Lekestua er på 7 m2, så jeg tror ikke det holder med en liter. Bør en evt grunne før trestjerner?
Gjest hedgepig Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 (endret) En trenger ikke grunne, bare vaske og slipe lett over med sandpapir. Edit; Bra størrelse på lekestuen, da kan den være til nytte også Endret 6. juli 2012 av hedgepig
Zoë Castillo Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2012 En trenger ikke grunne, bare vaske og slipe lett over med sandpapir. Edit; Bra størrelse på lekestuen, da kan den være til nytte også Du, den størrelsen er mer en forbannelse. Naboene har små, søte stuer på 4 m2, mens denne er helt umulig å innrede. Den blir omtrent ikke lekt i, selv om den har både stoler og bord, lekekjøkken, sofa/seng og masse leker. Jeg klarer ikke å gjøre den koselig. Barna vil heller være hos naboene. Så jeg håper at et finere gulv i det minste vil gjøre den litt mer innbydende!
Gjest hedgepig Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Hva med å henge opp stoff fra vegg til vegg så de får to rom? Da blir det kanskje mer koselig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå