Gå til innhold

Behandle gulv i lekestue med hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gamle lekestua hjemme hos foreldrene mine trenger litt TLC. Det er ubehandlet skittent og flekkete tregulv der nå. Jeg vil ha en hvit eller grå farge.

Trestjerners gulvmaling er DYRT (700 kr for 3 liter). Kan jeg i stedet bruke terassebeis?

Skrevet

Du kan bruke beis, men vil ikke få på langt nær like fint gulv som du får om du maler med trestjerner. Den er dyr, men utrolig holdbar og slitesterk, så på sikt tror jeg ikke det blir så mye dyrere likevel.

Gjest hedgepig
Skrevet

Trestjernermaling er dyrt, men du trenger jo bare 1liter om ikke lekestue er veldig mange kvm.

Terrassebeis kan du jo alltids bruke. Husk å vaske med en trerens uansett hva du velger å gjøre.

Skrevet

Trestjernermaling er dyrt, men du trenger jo bare 1liter om ikke lekestue er veldig mange kvm.

Terrassebeis kan du jo alltids bruke. Husk å vaske med en trerens uansett hva du velger å gjøre.

Lekestua er på 7 m2, så jeg tror ikke det holder med en liter. Bør en evt grunne før trestjerner?

Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

En trenger ikke grunne, bare vaske og slipe lett over med sandpapir.

Edit; Bra størrelse på lekestuen, da kan den være til nytte også:)

Endret av hedgepig
Skrevet

En trenger ikke grunne, bare vaske og slipe lett over med sandpapir.

Edit; Bra størrelse på lekestuen, da kan den være til nytte også:)

Du, den størrelsen er mer en forbannelse. Naboene har små, søte stuer på 4 m2, mens denne er helt umulig å innrede. Den blir omtrent ikke lekt i, selv om den har både stoler og bord, lekekjøkken, sofa/seng og masse leker. Jeg klarer ikke å gjøre den koselig. Barna vil heller være hos naboene. Så jeg håper at et finere gulv i det minste vil gjøre den litt mer innbydende!

Gjest hedgepig
Skrevet

Hva med å henge opp stoff fra vegg til vegg så de får to rom? Da blir det kanskje mer koselig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...