Quinden Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Heisann Har en datter på 14, som får fantastiske karakterer, er sosial og omgjengelig, ingenting å klage på. Men det er en ting som irriterer meg grenseløst... hun har ikke ro i ræ... i det hele tatt. Når hun er hjemme, så chatter hun med sine venninner på dataen, så det har jeg grepet inn for. Hun roter og kaster rundt seg med klær. Hun trener hver dag og spiller kamper i ukene, så alt det er normalt, men hjemme roer hun seg ikke i det hele tatt, det MÅ skje noe alltid og hun gidder ikke å ta et tak i hjemmet. Penger går det endel av fordi det skal shoppes så MÅ hun bare ha ditt og datt, enda mer skrot. Så nå tenkte jeg at nok er nok, må visst forlange mer. Er det noen med jenter i samme alder som kjenner seg igjen. Dere syns sikkert ikke jeg har grunn til å klage, venninnene er herlige jenter, de går i joggedresser og er lite jålete, stadig på farten de også, så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg reagerer sånn. Etter trening idag skulle hun rydde rommet, men før jeg fikk sukk for meg så er fuglen fløyet og rommet er like rotete. Godt å få det ut... puh... Grensesetting er tingen tror jeg, har kanskje latt henne få ta seg ut for mye, eller forslag?? :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 har hatt denne perioden vi også. Det går over en dag.....En tid de skal igjennom. Om hun ikke tar rommet, så sett foten ned for andre ting. Iallefall rommet ble forlangt. Kan ikke mase om alt. Blir for slitsomt..
Gjest Brunhilde Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Jeg tror nesten det er dette som kalles pubertet...! Ta det rolig, sannsynligvis er det plutselig over og det meste er tilbake til normalen. Det er mye som skal passe sammen og justeres i den alderen - kropp og hode henger ikke helt sammen. Begrens bruken av penger og vis at du er glad i henne på tross av rot og rastløshet, så skal du se at alt snart har ordnet seg!
Quinden Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2004 Kloke ord fra dere begge, det er nok bare noe vi må gå gjennom ja. Har en gutt på 18 år og han har aldri vært sånn, men vi er jo alle forskjellige så det er nok ikke så rart nei... :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå