tps_0709 Skrevet 28. mai 2002 #1 Skrevet 28. mai 2002 Har ett lite problem når det gjelder hvem som innviteres... Min tante, som er skilt, har en ny kjæreste (jeg er ikke sikker på om de bor sammen). Han har jeg aldri truffet, vet ikke en gang hva han heter! Når jeg så inviterer tanten min, må jeg da invitere han? Jeg har ikke så lyst å ha noen helt ukjente i selskapet mitt. Men han er jo kjæresten hennes, de har visst vært sammen en god stund...12
Cilie2003 Skrevet 28. mai 2002 #2 Skrevet 28. mai 2002 Det mest riktige, og høfflige, vil være å invitere han også. Dersom du synes det blir ubehagelig med en vilt fremmed, kan du jo evt. prøve å få muligheten til å treffe han før bryllupet!! En annen mulighet er at han blir invitert, så kan din mor/far (den som dette er søsteren til) snakke med henne og fortelle at du er litt skeptisk til at det kommer mennesker du aldri har møtt. På denne måten sier man at han kanskjer ikke burde komme, samtidig som man ikke sier det. Og da får jo tanten din en mulighet til å velge. Hvem vet, det er jo ikke sikkert at hun har lyst til å ha han med heller. Snakk med henne du, eller få noen andre som kjenner henne bedre til å gjøre det. Det ordner seg nok skal du se. Lykke til12
Siljetot Skrevet 28. mai 2002 #4 Skrevet 28. mai 2002 Jeg og har en onkel som har en ny kjæreste. Jeg tror jeg kommer til å invitere begge, synes det er litt dumt å ikke invitere henne. Men jeg har heller aldri møtt henne. Tanten min har og en som jeg såvidt har møtt, men de har vært sammen lenge så han inviterer jeg nok helt sikkert. Så er det venninner og som har typer som jeg såvidt har møtt, så det blir nok mange ukjente i mitt bryllup... Men så blir det jo sikkert koselig å bli kjent med de.12
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #5 Skrevet 28. mai 2002 Det stadig tilbakevendende tema; har partnere automatisk adgang til bryllupet? Vi snakket også mye om det før vi sendte ut invitasjonene, og fant til slutt ut at de som er samboere/forlovere bes. Unntaket er gjengen fra jobben - disse har vi aldri møtt partneren til. Kollegaene syntes det var topp å bli invitert og har ikke reagert i det hele tatt på at partner er utelatt. Et par av de mente kona/samober ville ha takket nei allikevel fordi man ikke kjenner noen. Så de tar dette som en jobbtur. Synes ikke du har noen plikt heller til å invitere en tantes kjæreste som hun ikke en gang har funnet bryet vært å presentere for dere.
tps_0709 Skrevet 28. mai 2002 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2002 Jeg får vel legge til at tanten min bor i Kristiansund, og typen hennes er visst engelsk, eller noe slikt og jobber i England. Det er derfor vi ikke har truffet han, ikke fordi tante ikke har "giddet" å introdusere han o:) 1212[ Dette Innlegg er endret av: tps_0709 den 2002-05-28 15:54 ]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå