FantasDick Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Det gamle, slitte båndet til hunden begynner å bli modent for utskifting, men jeg sliter med å finne nytt. Han bruker nå et bredt halvstrup (men stort nok til at han ikke strupes - bare lett å dra av/på) med refleks fra Kennel (noe sånt, men enda bredere) og jeg skulle hatt et nytt slikt, men i sort denne gangen. Jeg foretrekker brede myke bånd, gjerne i sort og med refleks på, men det viktigste er at det er slitesterkt, da hunden er stor og sterk og har slitt i stykker flere bånd, kobbel, kroker og ringer. Han kan også ha et i lær, gjerne med nagler på, men vi trenger uansett et bånd til hverdags og tur. Han trenger ca. 55 cm størrelse. Noen som har gode forslag? Trenger tips til et pent, sort kobbel også.
Portvinpiken Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Hvorfor ikke sele? Det er jo det beste. Kan anbefale Haqihana sine seler og kobbel. Veldig fine. 1
Gjest Bobler Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Anbefaler sele fremfor halsbånd, da det ikke er bra for nakken å belastes. Men hvis du ønsker halsbånd er jeg veldig fornøyd med non-stop sitt halvstrup. Norsk kvalitetsmerke, virkelig gode! Nr 2 av halsbåndene, finnes i blått, rødt og sort. 1
FantasDick Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Jeg likte det båndet veldig godt, takk skal du ha! Finnes det matchende kobbel til disse, tro? Edit; jeg fant kobbel, de var fine! Skal ta en nærmere titt på disse. Det er godt mulig det er dumt, men hunden skiller på halsbånd, sele, kløv og sporsele. Alt til sitt bruk. Halsbånd = småturer, sele = jogge, kløv = lengre turer i skog og mark, ev. bære (på asfalt), sporsele = spor. Endret 5. juli 2012 av Zaphireh 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Søk opp CM Design på facebook. Er noen damer som lager halsbånd og kobbel. De har blant annet laget til politiet, norges redningshunder, kunder i japan ( !) og mange andre, har 4 halsbånd der i fra, er strålende fornøyd. Kjenner mange som også har kjøpt der i fra, og de er også fornøyde. Får med refleks, slitesterkt, i skinn og uten skinn. med skrift og tegn/symboler osv. anbefaler å se på galleriet dems. Anonym poster: c32b86d74dbae9d093974a6634f24902
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Det gamle, slitte båndet til hunden begynner å bli modent for utskifting, men jeg sliter med å finne nytt. Han bruker nå et bredt halvstrup (men stort nok til at han ikke strupes - bare lett å dra av/på) med refleks fra Kennel (noe sånt, men enda bredere) og jeg skulle hatt et nytt slikt, men i sort denne gangen. Jeg foretrekker brede myke bånd, gjerne i sort og med refleks på, men det viktigste er at det er slitesterkt, da hunden er stor og sterk og har slitt i stykker flere bånd, kobbel, kroker og ringer. Han kan også ha et i lær, gjerne med nagler på, men vi trenger uansett et bånd til hverdags og tur. Han trenger ca. 55 cm størrelse. Noen som har gode forslag? Trenger tips til et pent, sort kobbel også. Er den ikke lydig? At han har slitt ut så mye, viser at du ikke har dresset den. Og hvorfor bruke nagler? Er det for å forsterke inntrykket av "skummelhet"? Vi er en Rottisklubb, og vi sier nei til disse båndene. skal være unødvendig å kjøpe så mye bånd du har gjort. Kjøp en lærreim. Vår hund er snart 60 kilo,hatt samme båndet i åresvis Anonym poster: be01a7d84ed82e29d345be9176481e3c 1
FantasDick Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2012 (endret) Er den ikke lydig? At han har slitt ut så mye, viser at du ikke har dresset den. Og hvorfor bruke nagler? Er det for å forsterke inntrykket av "skummelhet"? Vi er en Rottisklubb, og vi sier nei til disse båndene. skal være unødvendig å kjøpe så mye bånd du har gjort. Kjøp en lærreim. Vår hund er snart 60 kilo,hatt samme båndet i åresvis Anonym poster: be01a7d84ed82e29d345be9176481e3c Joda, han er både lydig og går pent i bånd, men det skal ikke mer enn et litt uheldig hopp og sprett til før båndet er slitt av/kroken knekt osv. Det har skjedd flere ganger. Naglehalsbånd er jo bare for moro skyld, kommer sikkert til å ha på nagler på valpen (av svært liten rase) når vi får den i hus også. Rottweileren min ser uansett ikke skummel ut - bare søt og vimsete. Dessuten synes jeg det er trist med raseklubb som ekskluderer (?) på grunn av dekor på halsbånd. Har hatt lærbånd, men jeg liker de ikke så veldig godt, men kan selvsagt vurdere det igjen. Edit; Kennelbåndet jeg nevnte i hovedinnlegget ble forresten kjøpet for 4 år siden og det brukes enda. Endret 8. juli 2012 av Zaphireh 3
Majott Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har i flere år brukt Rogz halsbånd (halvstrup) til mine store hunder. Er godt fornøyd med kvaliteten, de er sterke og solide, også i låser og ringer. Det er viktig for meg. Har også opplevd at kroker og ringer har knekt. Sist gang var med et nytt lærhalsbånd. Ett rykk, så var halsbåndet ødelagt. Her har du noen google-bilder: http://www.google.no/search?q=rogz+halsb%C3%A5nd&start=10&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=exX6T53COsj54QSm0eDNBg&ved=0CHQQsAQ4Cg&biw=1600&bih=768 Jeg har kjøpt mine hos veterinæren, men de selges også via diverse nettbutikker. Rogz har også ulike kobbel som passer til halsbåndene, men jeg bruker helst lærkobbel. Synes nylonkobbel blir så glatte i hånda, og skulle hunden rykke til, så blir det fort svimerker.
Majott Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Er den ikke lydig? At han har slitt ut så mye, viser at du ikke har dresset den. Og hvorfor bruke nagler? Er det for å forsterke inntrykket av "skummelhet"? Vi er en Rottisklubb, og vi sier nei til disse båndene. skal være unødvendig å kjøpe så mye bånd du har gjort. Kjøp en lærreim. Vår hund er snart 60 kilo,hatt samme båndet i åresvis Anonym poster: be01a7d84ed82e29d345be9176481e3c Viser det at hun ikke har dressert den? For noe tullprat! Alle hunder kan gjøre et rykk av og til, og er det dårlig kvalitet på utstyret, skal det lite til før kroker knekker. Medlemmer av en "rottisklubb" burde vite såpass. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Vi snakker om halsbånd her, fordi det var det hun spurte etter. Det betyr ikke at man aldri bruker sele. Men hvorfor bruke halsbånd i det hele tatt?? Det er jo totalt unødvendig og bedre for hunden med sele, så det er en merkelig forklaring. Anonym poster: 811f2017e7b2afa692ea807c56410876
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Men hvorfor bruke halsbånd i det hele tatt?? Det er jo totalt unødvendig og bedre for hunden med sele, så det er en merkelig forklaring. Anonym poster: 811f2017e7b2afa692ea807c56410876 Vår hund (58 kg) hater å ha på seg sele. Det må lokkes og letes (hun gjemmer seg...) og brytes for å få den på. Så når vi skal ut på tissetur i nabolaget er det faktisk best for henne å få gå med halsbånd. Med sele på går hun og biter og drar i den, og later til å mene den er ubehagelig. Jeg formoder ts kjenner hunden sin best, og er best i stand til å bestemme hva som passer best for hennes hund. Det som i de generelle tilfellene er best er nemlig ikke alltid best på individuelt nivå. Anonym poster: 912684869d40d4c1f36a01ed68fe35e1 4
Sophie-Ann Skrevet 9. juli 2012 #12 Skrevet 9. juli 2012 Tråden er ryddet for avsporinger, Sophie-Ann, mod
Crenya Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Jeg vil bare rydde opp i en liten ting her i tråden: Norsk rottweiler klubb bryr seg ikke noe om hvilket halsbånd man har og heller ikke har noen restriksjoner på det..
Sinner Skrevet 11. juli 2012 #14 Skrevet 11. juli 2012 Ikke akkurat hva du spurte etter men jeg har veldig god erfaring med dette halsbåndet :http://media.zooplus.com/bilder/1/400/195327_hunter_alu_strong_gr_1.jpg . Har to stykk til vår leonberger og begge er like fine, hatt de et par -tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå