lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Hei, vi er et par i tjue årene, fikk akkuratt mensen etter 2pp. Jeg vet jeg er frisk, men såå redd han ikke er frisk, uff. Tenk om vi aldri kan få barn??? Vært å handlet bidronning-gele nå, kan noen berolige meg litt så jeg kan slappe litt av?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Hvis du begynner å bekymre deg allerede nå, risikerer du å slite veldig etterhvert. Det er helt normalt at det tar opptil et år å bli gravid, det er tross alt ganske mye som skal klaffe i løpet av et kort tidsrom. Pass på å ha sex regelmessig gjennom hele syklusen, og prøv å nyte den siste tiden dere har som bare dere to! Anonym poster: 3df235693fabd29ad9c63f66d32e5c1c
lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er barer edd det kanskje for dårlig kvalitet osv, trenger bare oppmuntring dette er jo normalt!
Sola^ Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Er heilt normalt å ikkje få klaff etter 2pp. Når det har gått eit år kan du begynne å lure på kvifor det ikkje har klaffa og søke hjelp. Eg trur ikkje det er så vanlig å få noia etter 2 mnd, men internett får det kanskje til å virke normalt med noia... Ha sex, ofte, utan kondom...så vil det mest sannsynlig klaffe innan eit år. Ikkje alle kan bestille baby på nøyaktig ønska tidspunkt... 1
lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2012 Er heilt normalt å ikkje få klaff etter 2pp. Når det har gått eit år kan du begynne å lure på kvifor det ikkje har klaffa og søke hjelp. Eg trur ikkje det er så vanlig å få noia etter 2 mnd, men internett får det kanskje til å virke normalt med noia... Ha sex, ofte, utan kondom...så vil det mest sannsynlig klaffe innan eit år. Ikkje alle kan bestille baby på nøyaktig ønska tidspunkt... Takk
lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. juli 2012 Tok et halvt år for oss, er helt normalt MEN hvorfor klaffer det ikke? Man har jo sez på riktig dag!
jolie Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 MEN hvorfor klaffer det ikke? Man har jo sez på riktig dag! Det er ikke så stor sjanse for at alt skal klaffe. Først skal de jo svømme et stykke. Så skal de finne egglederne og velge en av dem. De som velger feil har tapt. Så spørs det jo om noen av de som valgte feil når helt fram, da. Og om man virkelig traff så godt som man trodde man gjorde den dagen man hadde sex. Man sier vel gjerne at det er 25 % sjanse for å bli gravid om alt ligger helt perfekt til rette. 1
lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2012 Okei ja, er den dagen jeg hadde EL.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Mener å ha hørt at man ideelt sett skal ha sex 2 dager før, eller dagen før eggløsning, for da har sædcellene god tid på seg til å svømme opp og ligger klar og venter på egget. Det høres jo logisk ut, egget lever ikke så lenge og eggløsningstestene er ikke så veldig nøyaktige Anonym poster: 7d86210cddd00477e0c15f6c5c0c9ae0
Gjest Marmot Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Okei ja, er den dagen jeg hadde EL. Ha sex annenhver dag gjennom hele syklusen, fra mensen er ferdig til den kommer tilbake. Det krever mye å beregne riktig dag for EL, og den dagen EL er, er det sannsynligvis for seint fordi sædcellene bruker så lang tid opp til egget at egget er dødt innen de rekker frem.
lykkelig89 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2012 Vi hadde nok det, men hadde hver dag, ikke annenhver..
Podvacheti Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Yeah, it's well known by some. There are other cases too. Some times you just have to know where to look.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Vi hadde nok det, men hadde hver dag, ikke annenhver.. Slapp av. to prøveperioder...hva med de som har prøvd i årevis? Skal ikke si at du ikke skal være utålmodig men å lure på om dere har problemer etter 2 prøveperioder er å ta i litt synes jeg. Sett det litt i perspektiv.. I tillegg må man ikke ha sex hver dag, annenhver dag gjennom hele perioden er mer enn nok da de overlever perioden i mellom. Anonym poster: d033da886f705b308dcce867d770750c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tror kanskje at sex hver eneste dag er litt for ofte, mtp at svømmerne skal være mange nok og sterke nok? Jeg vet ikke altså... Jeg tror også at sex annenhver dag fra mensslutt og frem til neste mens er den beste måten å få det til å klaffe på. Her er vi i tredje pp nå, men vi har nok ikke hatt nok sex de to foregående mnd til å ha kunne forventet noe annet enn TR (hadde kun sex EL-dagen + dagen etter, pluss flere ganger som var altfor langt unna EL-datoen). Anonym poster: 50b9c6f23706dd10c75a9fbe4c2e0c5f
Marikke Skrevet 7. juli 2012 #16 Skrevet 7. juli 2012 Jeg skjønner deg godt. Jeg begynte å grine da jeg fikk mensen i pp5 da vi prøvde på førstemann. Jeg visste jo utmerket godt at det kan ta opptil et år å bli gravid selv om alt er normalt, men likevel ... Nå er jeg gravid med nr 2. Førstemann ble unnfanget i pp8, andremann i pp7. Stå på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå