*Stine* Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Hei. jeg har hatt kontakt med en gutt fra ei datingside i litt over en måned nå, og han ba meg med ut på date. vi har hatt god kontakt og pratet hver kveld osv, men jeg har da aldri vært på date før og aner ikke hvordan dette fungerer. hvilke klær skal jeg ha på meg? (er det greit med en helt vanlig sommerkjole) hvordan skal håret være? (oppsatt/løst/krøllete/glatt) hva er lurt å snakke om? (vi har alt hatt god kontakt på nett, så jeg vet hans interesser osv) er det noen forskjell på om vi drar på kino eller tar en filmkveld hjemme? er det noe jeg så absolutt ikke bør gjøre? (han er 91-modell og jeg 92-modell) trenger all den hjelp jeg kan få
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 1. Spørs vel egentlig litt på hva slags date han har bedt det med ut på.. Er det på en restaurant ville jeg tatt på meg en fiiin sommerkjole, eller en bukse med en elegant, fin topp. 2. Kanskje du kan ha det løst, litt bølger i det, og få panneluggen vekk fra ansiktet? bare ta noen spenner på siden liksom? 3. Snakk om alt! Bli ordentlig kjent.. su sier du vet om hans interesser.. snakk om de da vell 4. Ser dere film hjemme blir det på en måte mer personlig får jeg en følelse av.. men da er det også lettere at det kan gå litt langt, hvis du vet hva jeg mener. 5. Egentlig ikke som jeg kommer på. Vær det selv, liker han deg ikke for deg er han ikke verdt din tid heller! Ta det rolig, dette kommer til å gå kjempe bra! også håper jeg svarene mine hjalp litt... Anonym poster: d56c1f2308fbffab4c2785ed3ad59694
Gjest finurlig Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Du kan fint ha en sommerkjole, bare pass på at den ikke er for kort Hva skal dere? Er det veldig formellt ville jeg valgt oppsatt hår, men skal dere ut og ta en kaffe kan du kjøre det litt mer casual med nedslått hår. Å dra på kino synes jeg er en dårlig idè på første date, da man har liten sjanse til å snakke og bli kjent. Hva med en gåtur der dere skal møtes? Av samtaleemner er det mye å velge mellom, og forhåpentligvis vil praten gå naturlig. Hvis ikke kan du jo be ham fortelle litt mer om jobben/studiene, eller fortelle om hjemplassen sin, etc
Gjest Isberg Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 En fin sommerkjole passer vel fint, om det er fint vær ute. Ellers hadde jeg nok gått for en enkel bukse og fin topp/genser, med mindre dere skal på en formell restaurant. Selv synes jeg løst hår er finest. Gjerne krøller, om du har det naturlig. Men det er jo bare min smak da. Jeg får også veldig lyst til å tenke meg fram til flere potensielle samtaleemner på forhånd, men har til slutt vendt meg av det. Praten går som regel lettere om man ikke tenker på hva man skal si, men heller snakker om det som faller seg naturlig. Personlig synes jeg 'kryssforhør' er rimelig kjedelig. For all del, man vil jo bli kjent med den andre personen, men 'hvilke interesser har du, hvor bor du, liker du deg der du bor, hva studerer du, liker du det du studerer da', og ingenting annet, kan fort bli veldig uinteressant. Slikt finner man ut av etterhvert! For meg er det forskjell på filmkveld hjemme og kino. Men det er fordi jeg kan være (litt for) spontan, og gir (alt for) lett etter for fristelser, så en intim førstedate kan være en dårlig ide. Men igjen, det er jo meg. Kjenner ikke deg Lykke til med daten, det blir sikkert koselig.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Jeg pleier å pynte meg litt, men ikke mer enn at jeg føler meg som meg selv. Også blir det jo etter anledningen, skal en ta en kaffe eller dra på brun pub er det ikke vits i å gå i galla akkurat... Hvordan du skal ha håret ville jeg tatt etter hva du kler, og gjerne hva du føler deg mest sexy og fin med. Det er ikke noe å være nervøs for, jeg har pleid å ha lave forventninger, men sist jeg skulle på date var jeg litt stressa fordi han virket veldig kjekk og bra. Nervøsiteten forsvant likevel straks jeg møtte ham - fortsatt kjekk og bra, antagelig en jeg kan bli betatt av, men først og fremst skulle vi jo bare prate litt, bli litt kjent og ha det hyggelig. Og så er det jo greit å innstille seg på at det faktisk er naturlig og greit å være litt usikker første gang man møter noen. Anonym poster: 679c22eea7f420505435f25451937141
Gjest Anna.S Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Synes du har fått mange gode svar så jeg vil bare følge men inn i rekken av de som ikke anbefaler filmkveld eller kino på første date. Man får ikke snakket sammen og det kan bli kleint. Gå heller en tur eller ta en kaffe hvis dere ikke vil spise middag ute.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Hei. jeg har hatt kontakt med en gutt fra ei datingside i litt over en måned nå, og han ba meg med ut på date. vi har hatt god kontakt og pratet hver kveld osv, men jeg har da aldri vært på date før og aner ikke hvordan dette fungerer. Så koselig da Det er ingen faste regler. Det viktigste er at dere koser dere, så kan dere finne på nesten hva som helst. Helst ikke ha sex første daten, da. Da blir det fort useriøse greier. Er du jomfru? Anonym poster: 635e7918a50c425995be778a772638f5
*Stine* Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2012 Så koselig da Det er ingen faste regler. Det viktigste er at dere koser dere, så kan dere finne på nesten hva som helst. Helst ikke ha sex første daten, da. Da blir det fort useriøse greier. Er du jomfru? Anonym poster: 635e7918a50c425995be778a772638f5 takk, nei sex på første date er kanskje ikke det lureste har jeg hørt. nei er ikke jomfru.
*Stine* Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2012 tusen takk for fine svar, de hjalp veldig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå