Gå til innhold

MÅ man bruke sekk som backpacker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Så fordi jeg aldri svikter huden for daglige rutiner er jeg ikke egnet som backpacker? Menmen, liker ordet flashpacker jeg:p

Anonym poster: 5013599a781f1fd638aeaee68169513b

Herregud det er jo ikke det jeg sier. Jeg mener bare at hvis man har med seg en toalettmappe som fyller en halv backpackersekk (det er gjerne store sekker) så er kanskje ikke EKTE backpacking noe man burde begi seg ut på. Jeg har selv dratt på backpacking og klart å opprettholde daglige rutiner for huden, jeg bruker ikke flere kg med produkter heller.

Men som flere sier så spiller jo ikke det noen rolle siden du tydeligvis skal bo på hotell og bli kjørt frem til døren med taxi. Altså ikke backpacking.

Anonym poster: b2f3ebcaa3b6788a5bad7f0bbafa2ad0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal på en ordentlig backpackertur bør du ha sekk. Men det der hørtes jo ikke ut som det.

Anonym poster: 4568151d6b0339ee4b8e2d50fb2ba6ae

Nei hvis hu ska ha med "beautybag" som tar halve plassen i en koffert er hun ikke en ekte backpacker. Hadde hatt med med tørrsjampo, deo,våtservietter og 4 sminkeprodukter jeg.

Anonym poster: 56f8c2a7e94185cdf674680e4242c02e

• Liker 1
Skrevet

Har selv vært "ekte" backpacker, som mange så fint kaller det, men irriterer meg egentlig litt hvor snobbete backpackere noen gang kan være. Alle folk er ulike når det gjelder reising, hvor mye man føler man trenger. Noen pakker med seg litt undertøy, 2 topper og en short, omtrent, og det er det. Mens andre tar med seg rettetang, ulike kjoler og andre antrekk osv. Ser vel at det blir mer og mer vanlig blant backpackere, fordi flere og flere reiser. Og ja, jeg ler nok litt for meg selv når jeg ser folk som kommer drassendes på stoore sekker fulle av ting de ikke trenger. Men jeg er heller ikke blant de som reiser med kun en liten dagstur sekk. Men poenget med reisingen er vel å oppleve andre kulturer, se nye steder og ha det gøy? Så reis med koffert og kos deg :briller: Bedre plass til å shoppe ;)

• Liker 2
Skrevet

Trill i vei med kofferten, TS! Overhodet ingenting å stusse på, og det er ingen fasit som sier man må gå i shorts og boots og se ut som et takras fordi man ønsker å se verden. Noen passer det for, andre ikke. Hev deg over bedrevitere som antyder at din ferieform skulle være noe som helst mindre verdt enn hva de kaller 'ekte' backpackere. Det er nysgjerrighet på opplevelser som gjør deg til en reisende, ikke hvorvidt du har skulderstropper på bagasjen ;)

God tur! :)

• Liker 2
Skrevet

*host*

Backpacking is a form of low-cost, independent international travel. It includes the use of a backpack or other luggage that is easily carried for long distances or long periods of time; the use of public transport; inexpensive lodging such as youth hostels; a longer duration to the trip when compared with conventional vacations; and an interest in meeting the locals as well as seeing the sights. It is typically associated with young adults, who generally have fewer obligations and thus more time to travel. They also have less money to spend on hotels or private vehicles

http://en.wikipedia.org/wiki/Backpacking_%28travel%29

• Liker 4
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i å bruke koffert, men sekk er mye mer lettvindt når man reiser mye rundt og gjerne må gå mye. Da kan trillekoffert fort bli en ulempe og upraktisk.

• Liker 1
Skrevet

Gud, dere presterer faktisk å være ekle her også, helt utrolig..

TS, hev deg over det :klemmer:

Ville anbefalt deg det samme som kjæresten min har, han har en sekk/trillesekk. Den ser ut som en myk koffert, med et langt, uttrekkbart håndtak, men kan også bæres på ryggen eller over skulderen. Den har plass til SYKT mye!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Ville anbefalt deg det samme som kjæresten min har, han har en sekk/trillesekk. Den ser ut som en myk koffert, med et langt, uttrekkbart håndtak, men kan også bæres på ryggen eller over skulderen. Den har plass til SYKT mye!

Det er da vel ikke ekkelt å opplyse folk om at de bruker et begrep feil vel. Det blir jo kleint for henne også å gå rundt og si til folk at hun skal backpacke når det ikke er det hun skal.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud, kom over deg selv! Dette er et forum, noen er her for å gi råd, ikke alle er her for å rævslikke.

Anonym poster: 3a5529c7b8454cc2e466fe705ccb81c1

• Liker 1
Skrevet

Men herregud, kom over deg selv! Dette er et forum, noen er her for å gi råd, ikke alle er her for å rævslikke.

Anonym poster: 3a5529c7b8454cc2e466fe705ccb81c1

Hva får jeg ut av å "rævslikke" her inne?

Sier bare at mange av dere er jævlig negative. Ikke bare i denne tråden, men ellers også.

AnonymBruker
Skrevet

Flashpacking er på ingen måte mindreverdig. Det er det du skal å det høres ut som det er det du vil trives med. Jeg håper du får kos deg masse!

Jeg og min vennine er to rake motsettninger som backpackere. Hun - 95(+30)liter sekk(jeg hadde "god" plass oppi der) mens jeg hadde en veske på str med et brød(militærveske) og en 25liters dekk. Etter 8 dager sendte jeg sekken hjem og de neste 3ukene holdt fint med veska - GUD å deilig "uten" bagasje!

....åååå nå vil jeg backpacke igjenn! :rodmer:

Anonym poster: f294b2d193dd7a3f5345029793cc25b1

Skrevet

Jeg har backpacket med koffert i Asia. Det var irriterende vanskelig på øyer med bare sand og vann, og vi måtte bære koffertene fra båtene, vasse i land på stranda med kofferten under armen. De andre gangene har jeg brukt sekk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser alltid med koffert. Ryggsekkvennene mine mobber meg litt for det, men det driter jeg i. Det har gått helt fint til nå, inkludert på trang lokalbuss i Guatemala, på indisk tredjeklassetog og mens jeg har sovet på flyplassgulv. Jeg er ikke særlig sterk, og i motsetning til en ryggsekk kan man faktisk trille en koffert de fleste steder. Når den MÅ bæres, så bærer jeg den. Verre er det ikke.

Pakk som du vil! Men aldri pakk tyngre enn du klarer å bære!

Forresten høres det ikke ut som du skal på noen backpackertur. På en backpackertur tar man ting litt som det kommer og bor billig. Man booker ikke "litt fine hoteller" på forhånd.

Anonym poster: df70fd4ed80308ed0a28343c66a14328

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Tar med meg den store rosa trillekofferten min jeg på FLASHpackerturen min:p

TS

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skal til Asia, og de aller fleste forflytninger skal skje med fly, og de aller fleste hotellene er booket på forhånd. Du får ikke meg inn på et trangt tog/buss for å si det sånn:p

Dette høres ut som en dannelsesreise, og ikke en backpackertur. :) Men for all del, kos deg på tur!

Anonym poster: dbb2fbcafafdbc721ffd1bd72b8a5ff6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...