Gå til innhold

MÅ man bruke sekk som backpacker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men.. Må man bruke sekk når man skal på backpackertur? Jeg er nemlig litt forfengelig og har heller lyst til å bruke koffert av flere grunner. Den tåler mer(vi skal ta en del fly mellom landene), det er vanskeligere å stjele fra en koffert(med sekk kan de bare stikke handa oppi), jeg får mye bedre plass i en koffert(jeg skal shoppe en del og da blir det vanskelig å få alt oppi en sekk, bare beautybagen min kommer jo til å ta halve sekken:p).

Så, er det noen som har backpacket med koffert her, eller er det bare helt på trynet?:P

(Nå skal jeg ikke på sånn buke-minst-mulig-penger-tur, og har heller ikke tenkt til å sove på lumske sovesaler, men på litt finere hotell!).

Anonym poster: 5013599a781f1fd638aeaee68169513b

Skrevet

Du reiser vel med den bagasjen du vil.

Men - det er jo somregel enklere å forflytte seg med bagasjen når man kan ha den på ryggen - det er jo en grunn til at de aller fleste velger sekk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du reiser vel med den bagasjen du vil.

Men - det er jo somregel enklere å forflytte seg med bagasjen når man kan ha den på ryggen - det er jo en grunn til at de aller fleste velger sekk.

Men det er jo lettere å TRILLE en koffert, enn å bære 30kg på ryggen? :klo:

Men det med forflytning er jo uansett et lite problem, da bagasjen oftest skal stå på hotellet, eller ligge i en taxi på vei til flyplassen.

Skrevet

Kommer vel an på hva slags tur du skal på.

Da vi var på øyhopping i Hellas var det totalt uaktuelt å pakke i koffert. Vi måtte jo innimellom gå et stykke for å komme dit vi skulle sove, eller for å i det hele tatt finne et sted å sove, og det var ikke overalt at det var flat og fin asfalt. Å trille trillekoffert bortover en smal eselsti i mørket er f.eks. ganske vanskelig.

• Liker 5
Skrevet

Når du sier backpackertur, skal du med interrail eller skal du fly til mange forskjellige plasser? Hvordan skal du forflytte deg? Jeg var en mnd i oceanina, da hadde jeg med sekk, flydde over alt, og hadde allerede booket hotellene, da var det jo mest praktisk med koffert. Skal man forflytte seg mye med buss, tog ol, ser jeg store fordeler med sekk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal på en ordentlig backpackertur bør du ha sekk. Men det der hørtes jo ikke ut som det.

Anonym poster: 4568151d6b0339ee4b8e2d50fb2ba6ae

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skal til Asia, og de aller fleste forflytninger skal skje med fly, og de aller fleste hotellene er booket på forhånd. Du får ikke meg inn på et trangt tog/buss for å si det sånn:p

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan får dere plass oppi en sekk? Nå er jo jeg i kategorien ekstrempakker så det går bare ikke i mitt tilfelle. Hva gjør dere med alt dere kjøper på deres vei?

TS

Skrevet

En sekk er lettere å reise med en en koffert. Vi var på backpacker tur i januar,å det var første gang jeg reiste med sekk. Har alltid dratt med koffert tidligere,å reise med sekk er utrolig mye lettere,mye mere praktisk også.

For det første blir det mye tyungre og dra kofferten etter seg enn å bære sekken på ryggen. Man får faktisk plass til mere i sekken tro det eller ei. Jeg kjøpte mye i India og følte at sekken alltid hadde plass til enda mere. Kommer selvsagt ann på hvor mange Liter sekken rommer men min er ganske så stor. Vi sendte hjem mye via airmail også,kostet ikke mer enn 100 kr.

Om du vil reise med koffert så gjør du det.

Sekk funker ikke for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror aldri jeg har hørt om en backpacker som har med seg en beautybag som tar opp halve sekken :gjeiper:

Anonym poster: b2f3ebcaa3b6788a5bad7f0bbafa2ad0

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ingen regel som sier at backpacker = ryggsekk.

Men mine erfaringer er at det er mye greiere å bevege seg med sekk enn med koffert, så tenk over hvor mye du må dra på kofferten/sekken. Til og fra flyplass og hotell er jo greit med koffert, men med litt toging, trasking gjennom byer osv så kan ryggsekk være greit.

Og man kan få tak i STORE sekker, dessuten har nettbuttikker som Nomaden bagasjebeskyttere, sikkerhetsnett ol til å ha rundt ryggsekken.

Anonym poster: 673bcfa25e1638229313372290a285b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror aldri jeg har hørt om en backpacker som har med seg en beautybag som tar opp halve sekken :gjeiper:

Vel, da får jeg bli den første :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Da vi var på interrail så ble vi kjent med flere som reiste rundt med beautybagen og rettetanga... Vi smilte litt av de.

Anonym poster: 673bcfa25e1638229313372290a285b0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men hvis du skal reise innenlands mye (si f.eks i Thailand, Vietnam osv), så er det jo oftest ikke så mange andre muligheter enn buss/tog/båt.. Det går jo innenlands fly også, men de flyr jo tross alt ikke overalt. Husker hun ene jeg reiste med slet en god del da vi måtte gå langs en strand i Thailand, f.eks og hun hadde tung trillekoffert.. :fnise: Men dere har jo booket alle hotellene på forhånd, og hvis du har planer om å pakke med deg mye, så er det nok sikkert best med koffert ja, så slipper du å bære alt på ryggen.

(Men når det er sagt, så kan sekk være like trygt som en trillekoffert. Den kan låses med hengelås og stålwire, og henger iallefall på ryggen når en går.. Men ser poenget ditt også :) )

Endret av aglaea
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du skal reise innenlands mye (si f.eks i Thailand, Vietnam osv), så er det jo oftest ikke så mange andre muligheter enn buss/tog/båt.. Det går jo innenlands fly også, men de flyr jo tross alt ikke overalt. I Australia tror jeg det f.eks hadde vært mer praktisk med koffert, da det ikke ble så mye bæring på sekk, og var lettere å dra med seg en koffert. Men i mange andre land som er mindre utviklet (som f.eks i Asia), er det ikke alltid like lett å trille med seg en koffert. Husker hun ene slet en god del da vi måtte gå langs en strand i Thailand, f.eks og hun hadde tung trillekoffert.. :fnise: Men det høres jo ikke ut som dere skal på en slik tur, og hvis du har planer om å pakke med deg mye, så er det nok sikkert best med koffert ja, så slipper du å bære alt på ryggen.

(Men når det er sagt, så kan sekk være like trygt som en trillekoffert. Den kan låses med hengelås og stålwire, og henger iallefall på ryggen når en går.. Men ser poenget ditt også :) )

Vi skal jo selvfølgelig litt innenlands også, men skal ta fly der det er mulighet for det.

Men en sekk er jo veldig utsatt i bagasjerommet på fly der de bare kastes rundt veggimellom. Og når jeg har macen og alt mulig annet som kan bli ødelagt oppi der, er det jo mer sikkert med en hard koffert som faktisk tåler en trøkk?!

Annonse
Skrevet

Vil ikke kvalifisere din reise som backpackertur da, du skal på en rundreise :P Ta med kofferten din du! :)

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke kvalifisere din reise som backpackertur da, du skal på en rundreise :P Ta med kofferten din du! :)

Hva er egentlig forskjellen? Er det for planlagt til å være en backpacker tur mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig forskjellen? Er det for planlagt til å være en backpacker tur mener du?

http://en.wikipedia.org/wiki/Backpacking_(travel)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles flashpacking det du skal på. :)

• Liker 3
Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg ville nok hatt mac og fotoapparat i håndbagasjen, av flere grunner. Ellers har jeg reist med ryggsekk i alle år, og har aldri fått noe knust oppi der, selv når jeg har hatt keramikkting og annet skjørt med.

Nå på min litt eldre og mer bedagelige dager har jeg skaffet meg en trillesekk med skjulte bærestropper, denne: http://www.nomaden.no/main/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=23333&category_id=145&back_list=1&option=com_phpshop&Itemid=1

Og den er jeg veldig fornøyd med.

For øvrig mener jeg harde kofferter er oppskrytt, myke kofferter kan gi etter for press, mens i en hard koffert kan tingene inni treffe det harde skallet og bli ødelagt av det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...