Bimbo Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Jeg vurderer dette studiet, men lurer på noen ting... Må antakeligvis jobbe noe ved siden for å få det til å gå rundt, ca 15 timer i uken. Tror dere de to tingene lar seg kombinere? Er det f.eks mye obligatorisk oppmøte, eller kan man velge å kun lese hjemme to dager i uka? Hvordan er jobbmulighetene og hva kan man regne med i lønn? Dere som jobber med dette, trives dere? Jeg har i dag en greit betalt jobb på tross av ingen utdannelse, og vil helst ikke gå ned for mye i lønn om jeg skal ta opp mer studielån... Samtidig er jeg dritt lei av å bare kunne søke på kjedelige butikkjobber o.l.
ssusan Skrevet 13. juli 2012 #2 Skrevet 13. juli 2012 Hei! For min del, jeg går ikke sosionom, men barnevernpedagog. Jeg tar utdanningen desentralisert, det vil si at vi har 8 samlingsuker i året. Ellers må vi lese på egenhånd, og får et par oppgaver i året som skal leveres og godkjennes før vi får ta eksamen. Fungerer veldig fint for meg, noen arbeidsplasser kan gi deg permisjon med lønn de ukene du har samling, hvis du har jobb med relevans til sosionom. Dette fungerer i alle fall supert for min del, verd å sjekke ut :D Utdannelsen går forøvrig over 4 år da, istedetfor 3. 45 studiepoeng i året ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå