Gå til innhold

Forhold vs. sex med 16-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste er nok enige om at det er umoralsk at en 31-åring å bli sammen med en jente på 16, men her om dagen ble det sengekos med en jeg traff på en sosial tilstelning og tok med hjem. Er det umoralsk om begge er inneforstått med at det bare er en ONS? (Ikke noe alkohol ikke i bildet)

Anonym poster: 96a2b07ca9d7959b6c9de948b40cb72f

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest20
Skrevet (endret)

0åsdl.

Endret av Gjest20
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at du som 31-åring velger å ha sex med en som er så ung som 16.

Hun er et barn og du er voksen!

Jeg personlig tenker at du selv må være veldig umoden. Hadde du tenkt deg at dere skulle kunne bli et par i mange år, liksom?

Anonym poster: db8aeef78737d2cab0022828fc9fefce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Leste litt mer nøye og ser at du bare vil ha en ons med henne.

Da får jeg enda mindre respekt for deg. Og er veldig enig med Lydia.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at du som 31-åring velger å ha sex med en som er så ung som 16.

Hun er et barn og du er voksen!

Jeg personlig tenker at du selv må være veldig umoden. Hadde du tenkt deg at dere skulle kunne bli et par i mange år, liksom?

Når det bare er snakk om en ONS så er det ikke følelser inne i bildet. Da er vel alder bare et tall? Begge er klar over at det er en ONS, ingen er i maktposisjon, ingen utnytter noen.

AnonymBruker
Skrevet

Leste litt mer nøye og ser at du bare vil ha en ons med henne.

Da får jeg enda mindre respekt for deg. Og er veldig enig med Lydia.

Så du mener at å inngå et forhold med en 16-åring er bedre enn å ha en ONS?

AnonymBruker
Skrevet

Så du mener at å inngå et forhold med en 16-åring er bedre enn å ha en ONS?

Nei, da missforstår du. :)

Begge deler er ille, men om vedkommende bare vil ha en ons tenker jeg at han er mer kynisk enn om han tror det kan bli noe varig når jenten er så ung som hun er. Gir det mening?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge var keen på hverandre, og begge visste hva det innebar.

AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke unge når man er 16.

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

Jeg har, til dags dato, ikke møtt den sekstenåring som framstår som noe annet enn en unge.

Den som er på 20+ og jakter sekstenåringer, vil miste all respekt som menneske i min bok.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Samme hvordan man fremstår så lenge man bare skal ha sex.

Skrevet

De fleste er nok enige om at det er umoralsk at en 31-åring å bli sammen med en jente på 16, men her om dagen ble det sengekos med en jeg traff på en sosial tilstelning og tok med hjem. Er det umoralsk om begge er inneforstått med at det bare er en ONS? (Ikke noe alkohol ikke i bildet)

Tror du at en 16-åring skjønner konsekvensene av hva h*n gjør?

Som regel ikke.

Og da er det per definisjon utnytting av denne.

• Liker 3
Gjest Payandeh
Skrevet (endret)

Ei jente på 16 vet IKKE hva dette innebærer. At hun i praksis får kroppen sin utnyttet av en voksen mann, når hun innerst inne lever i en fantasiverden hvor du en dag vil komme ridene på den hvite hesten din og si at du elsker henne. Så klart hun sier hun vet hva ONS er og at det bare er sex, fungerer det ikke sånn inni hodet til et barn. Ja, for hun er faktisk et barn. Et barn har ikke funnet seg selv, har masse hormoner svingende rundt i kroppen og er usikker og sårbar.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å finne ei jente i 20 årsalderen og leke med? Eller tenner du på uerfarne små jenter, som finner deg attraktiv? Ellr må du rett og slett så langt ned i alder fordi du ikke har sjans på eldre jenter? Uansett, jeg gruer meg til den dagen datteren min fyller 16, når voksne menn som deg er der ute klare til å utnytte ungjenter for sex.

Endret av Payandeh
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at en 16-åring skjønner konsekvensene av hva h*n gjør?

Ja. Det er derfor vi har en seksuell lavalder på 16, og ikke 18.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei jente på 16 vet IKKE hva dette innebærer. At hun i praksis får kroppen sin utnyttet av en voksen mann, når hun innerst inne lever i en fantasiverden hvor du en dag vil komme ridene på den hvite hesten din og si at du elsker henne.

Nei, det gjør hun ikke.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å finne ei jente i 20 årsalderen og leke med?

Det var et engangstilfelle, på denne tilstelningen var hun den eneste fine jenta, og hun likte meg også :)

• Liker 1
Skrevet

Ei jente på 16 vet IKKE hva dette innebærer. At hun i praksis får kroppen sin utnyttet av en voksen mann, når hun innerst inne lever i en fantasiverden hvor du en dag vil komme ridene på den hvite hesten din og si at du elsker henne. Så klart hun sier hun vet hva ONS er og at det bare er sex, fungerer det ikke sånn inni hodet til et barn. Ja, for hun er faktisk et barn. Et barn har ikke funnet seg selv, har masse hormoner svingende rundt i kroppen og er usikker og sårbar.

Hvorfor er det så vanskelig for deg å finne ei jente i 20 årsalderen og leke med? Eller tenner du på uerfarne små jenter, som finner deg attraktiv? Ellr må du rett og slett så langt ned i alder fordi du ikke har sjans på eldre jenter? Uansett, jeg gruer meg til den dagen datteren min fyller 16, når voksne menn som deg er der ute klare til å utnytte ungjenter for sex.

Det er vel en av dine oppgaver som mor å gjøre din datter oppmerksom på dette?

Forstår at det ikke er like lett med alle da tenåringer flest har viljer som lever sitt eget liv, for å si det sånn. Men det må være bedre å prøve ihvertfall.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja. Det er derfor vi har en seksuell lavalder på 16, og ikke 18.

Hvorfor det akkurat ble 16 år en gang i tiden, det kan man jo lure litt på. Men sannsynligvis var det av praktiske årsaker. Altså at det ikke skulle bli altfor mange rettslige problemer.

En annen sak er at folk var mye mer modne tidligere enn de er nå.

Nå er det svært få som er i nærheten av å kunne fungere i et normalt parforhold før de har passert 20 år.

Så sånn sett burde faktisk seksuell lavalder blitt hevet til 20 år :smoke:

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Hjernen er ikke ferdig utviklet før man er 25, men det betyr ikke at man ikke kan vite hva konsekvensene av sex er før den tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...