AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ble arbeidsledig november 2011 og søkte om dagpenger og fikk innvilget dette. Jeg har hatt flere tilkallingsjobber, og mottatt lønn og dagpenger etter hvor mye eller lite jeg har jobbet. Jeg bor på bugda og det er veldig få jobber her. Så var jeg så utrolig heldig å skaffe meg en liten 30-25& stilling i en butikk her! Jeg ble så glad for det er som sagt forferdelig vanskelig å få seg jobb her. Jeg har jo nå jobb men den er så liten at jeg mottar en liten sum dagpenger i tillegg. Nå ser jeg at det er 1 uke igjen av dagpengene, og jeg lurer på hva i all verden jeg gjør nå? Skal jeg søke om gjenopptak av dagpenger eller sende inn ny søknad? Det står ingenting om hva som skjer i sånne tilfeller på nav.no.... Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d
Rosalie Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Det var da veldig kort dagpengeperiode... Vanlig er jo enten 52 eller 104 uker, alt ettersom hvor lenge man har jobbet før arbeidsløshet. Jeg ville ringt NAV for å høre om det er mulig med forlengelse. Er det ikke det, så må du på NAV sosial. Jeg ville for øvrig sett meg om etter mulighet for å flytte til et sted med bedre muligheter for jobb.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Det var da veldig kort dagpengeperiode... Vanlig er jo enten 52 eller 104 uker, alt ettersom hvor lenge man har jobbet før arbeidsløshet. Jeg ville ringt NAV for å høre om det er mulig med forlengelse. Er det ikke det, så må du på NAV sosial. Jeg ville for øvrig sett meg om etter mulighet for å flytte til et sted med bedre muligheter for jobb. Ser at det hørtes ut som en veldig kort dagpengeperiode, tror jeg fikk 52 uker første gangen (som er for noen år sida). Har siden den gang hatt jobber innimellom, og har måttet søkt om gjenopptak av dagpenger, og da fortsatte jeg bare "der jeg slapp". Men nå er det altså slutt og jeg lurer på om jeg bare skal søke om gjenopptak igjen. Jeg har flytta 9 ganger de siste 3 årene, så det tror jeg ikke er så lurt. Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d
Chloe- Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Ser at det hørtes ut som en veldig kort dagpengeperiode, tror jeg fikk 52 uker første gangen (som er for noen år sida). Har siden den gang hatt jobber innimellom, og har måttet søkt om gjenopptak av dagpenger, og da fortsatte jeg bare "der jeg slapp". Men nå er det altså slutt og jeg lurer på om jeg bare skal søke om gjenopptak igjen. Jeg har flytta 9 ganger de siste 3 årene, så det tror jeg ikke er så lurt. Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d Kanskje du burde ha flyttet litt mer strategisk, evt. for å følge en jobb? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Kanskje du burde ha flyttet litt mer strategisk, evt. for å følge en jobb? kanskje, muligens, sikkert, vet ikke... MEN det er ikke det jeg lurer på i tråden her! Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d
Chloe- Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 kanskje, muligens, sikkert, vet ikke... MEN det er ikke det jeg lurer på i tråden her! Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d Det må være lov å kommentere når du har flyttet 9 ganger og alikevel går på dagpenger grunnet mangel på jobb. Hvilke forutsikter har du for å noensinne komme deg av dagpenger hvis det står så dårlig til med jobber i bygda? 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Ser at det hørtes ut som en veldig kort dagpengeperiode, tror jeg fikk 52 uker første gangen (som er for noen år sida). Har siden den gang hatt jobber innimellom, og har måttet søkt om gjenopptak av dagpenger, og da fortsatte jeg bare "der jeg slapp". Men nå er det altså slutt og jeg lurer på om jeg bare skal søke om gjenopptak igjen. Jeg har flytta 9 ganger de siste 3 årene, så det tror jeg ikke er så lurt. Anonym poster: daef92a1e7dee83bbf37ae7880ef8c3d Da har du nok med stor sannsynlighet brukt opp dagpengeperioden din, og da er NAV Sosial neste steg frem til du får større stilling. Anonym poster: bd027e50430b5770afc656465d86411b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå