Gå til innhold

All honnør til dere som har født barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vettaskremt og det hindrer meg dessverre i å få min egen familie.. :(

Anonym poster: 20a998899bf1de1c7e4c28d708b8991c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Adopter

Bli fosterfamilie

Anonym poster: 2c67091dea01c157c1f8aa4ad575b56a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke det samme... Pluss at det av personlige årsaker ikke er aktuelt.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er vettaskremt og det hindrer meg dessverre i å få min egen familie.. :(

Jeg har født fem barn, uten noen form for bedøvelse som for eksempel epidural. Jeg fikk tilbud om lystgass, men det ble jeg kvalm av, så det ville jeg ikke ha.

Alle mine fødsler gikk greit. Den mest slitsomme var nr. fire, for den tok så lang tid, 27 timer fra riene startet til barnet var ute.

Hva er du redd for?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født fem barn, uten noen form for bedøvelse som for eksempel epidural. Jeg fikk tilbud om lystgass, men det ble jeg kvalm av, så det ville jeg ikke ha.

Alle mine fødsler gikk greit. Den mest slitsomme var nr. fire, for den tok så lang tid, 27 timer fra riene startet til barnet var ute.

Hva er du redd for?

Eh... Akkurat det du skreiv!!!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født 3 barn vaginalt, uten bedøvelse (kun lystgass). 2 av barna var over 4500 gram! men det gikk fint, noen få timer med smerte mot 3 vakre barn :rodmer: Det er vondt ja, men smerten går over og blir raskt glemt når barnet er ute.

Anonym poster: ca828d5e68ad42772bf442e0ce1ad098

• Liker 1
Skrevet

Når vi snakker om hvor mange timer det tok så er det ikke smerter hele tiden. I begynnelsen er det så svakt at man ikke merker det annet enn som en slags uro som kommer og går. Hver ri varer i sekunder (kanskje ett minutt på slutten) og så har man pauser imellom hver ri og da har man ikke smerter, kanskje litt ryggvondt el likn. men absolutt levelig. ;) Håper du kan få bukt med denne redselen slik at du kan få egne barn om det er det du ønsker. Det verserer mange skrekk historier og de skal du lukke ørene for. Lytt til de positive opplevelsene :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født 3 barn vaginalt, uten bedøvelse (kun lystgass). 2 av barna var over 4500 gram! men det gikk fint, noen få timer med smerte mot 3 vakre barn :rodmer: Det er vondt ja, men smerten går over og blir raskt glemt når barnet er ute.

Anonym poster: ca828d5e68ad42772bf442e0ce1ad098

Men smerten blir ikke raskt glemt om den vedvarer etter fødsel og gir deg plager som gjør at det er vanskelig å leve

Gjest Eurodice
Skrevet

Når vi snakker om hvor mange timer det tok så er det ikke smerter hele tiden. I begynnelsen er det så svakt at man ikke merker det annet enn som en slags uro som kommer og går. Hver ri varer i sekunder (kanskje ett minutt på slutten) og så har man pauser imellom hver ri og da har man ikke smerter, kanskje litt ryggvondt el likn. men absolutt levelig. ;) Håper du kan få bukt med denne redselen slik at du kan få egne barn om det er det du ønsker. Det verserer mange skrekk historier og de skal du lukke ørene for. Lytt til de positive opplevelsene :)

Det er sant. For meg var det mer som lett mageknip i noen timer, det var absolutt til å leve med. Første gang trodde jeg faktisk det var mageknip på grunn av noe jeg hadde spist.

Skrevet

Forstår deg godt jeg ts.

• Liker 6
Skrevet

Ts, vi har nok vært flere enn du tror. Jeg var redd og ventet alt for lenge før jeg lot det stå til. Har sagt det før, men jeg er sint på de som har skremt meg. For det var absolutt ikke slik jeg trodde det skulle være.

HØR på de som sier at kroppen kan dette, kroppen ordner opp. Ja, det gjorde vont, men det var nærmest en ut av seg selv opplevelse. Kroppen ordna det! Og i samme sekund som ungen var ute, var smertene borte.

Hvis du har lyst på barn, så drit i alle skumle historier og la det stå til. Tenk på alle dustefolk du vet av som har fått barn. Og så skulle liksom ikke du klare det?? PØH!!!

• Liker 5
Skrevet

Men smerten blir ikke raskt glemt om den vedvarer etter fødsel og gir deg plager som gjør at det er vanskelig å leve

Men, de fleste opplever det ikke sånn. Man hører stort sett om skrekk historiene, mens de fleste fødsler går greit, og man glemmer smerten kort tid etter fødsel.

Selv brukte jeg kun 9 timer fra første ri til barnet var født. Kort tid etter var alt glemt :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg valgte keisersnitt og det var riktig for meg. Det er heller ikke smertefri, men det er en helt annen type og kan fikses med paralgin og etter andre dag med paracet. Gikk veldig fint. Man er dog ganske redusert noen dager.

Søsteren min valgte vanlig og til tross for horrorfødsel (skulderen satt fast, senere måtte placenta løses manuelt! DA ble hun dopa ned av anestesilegen) sa hun 2 timer etterpå til sin mann at de måtte få nr 2 om ikke så lenge. Hun husker det veldig positiv, jeg skjelver når hun forteller om det. Så ja, kroppen ordner opp når man har positiv innstilling, men jeg mangler det rett og slett.

Skrevet

Med første hadde jeg ikke pauser mellom riene, en ny startet før forrige var ferdig.

Men, fødsel nr 2 derimot, der hadde jeg såpass pauser at jeg sovnet mellom hver rie (fødte på undersøkelsesrommet, og null smertelindring), og det gikk kjempefint. Trodde aldri jeg skulle føde igjen etter nr én, men så feil kan man ta. Smertene er der kun i noen timer, kontra resten av livet, helt overkommelig. Er jo noe kvinner har gjort i alle år :)

Skrevet

Enig med TS, jeg er dypt imponert over alle som tør og orker å gå gjennom det smertehelvetet der, og til og med flere ganger!! Det er mange grunner til at jeg ikke vil ha barn, så om det hadde vært smertefritt hadde jeg heller ikke villet, men likevel, når jeg vet det er vondt er det med på å avgjøre at det ikke er noe for meg!

Men om TS egentlig vil ha, men det bare er smerteredsel som stopper henne, ville jeg anbefale å snakke med leger eller psykolog, som kan hjelpe deg å få orden på disse tankene, for da vil du jo savne barn hele livet!

• Liker 2
Skrevet

Synd om det er kun fødsel som stopper deg fra å få barn, hvis du ønsker det,

Jeg har født to, en uten smertelindring, en med kun lystgass. Jada, det var vondt der og da, men totalopplevelsen, inkl den fysiske delen av fødselen var SÅ verdt det.

Det er ikke så lett å bare "velge" keisersnitt, ei heller er det en løsning som garantert er smertefri eller uten komplikasjoner. Noen får det likevel pga fødselsangst, så det er en mulighet. En annen er å ta problemet opp med lege/jordmor i god tid før fødsel, så man kan få tilrettelagt best mulig, planlegge smertelindring osv.

Skrevet

Det gör inte ont hela tiden, det kommer och går så man hinner återhämta sig mellan varven.

Skrevet

Unger er verd langt mer enn en fødsel!

Jeg for min del synes det er mer stoppende å måtte være gravid, enn å måtte føde. Men jeg har gladelig gått gjennom begge deler to ganger. Og ungene er bare SÅ verd det! Fødselssmertene var glemt før vi var ute av døra til fødestua. Men opplevelsen av å få ungen opp i armene glemmer jeg nok aldri!

• Liker 2
Skrevet

Personlig mener jeg at å få barn er meningen med livet! Jeg fødte min nydelige sønn for 6 uker siden og jeg skjønner ikke hva livet mitt var før han kom til verden.

Jeg brukte ikke noen form for smertestillende, kun litt lystgass på slutten...Og ja, selvsagt var det vondt. På slutten så vondt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Men så fort babyen er ute så er smerten glemt. Jeg kunne født igjen i dag, selv om jeg vet hvor vondt det er! For å få barnet sitt opp på brystet overgår ALT!! Jeg får tårer i øynene bare av tanken. Det er så vakkert at jeg har ikke ord!

Jeg syntes synd på dem som velger å ikke få barn! De går glipp av det største i livet..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

fødsel unnagjort på 5 timer her. gikk ikke mange minnuttene etter babyen var ute før jeg sa at dette kan jeg fint gjøre igjen :)

Kun litt lystgass på slutten.

Som andre skrev er men litt ute av kroppen sin, er liksom ikke helt med :)

og alt er verdt det! har vert mamma i ett år nå og det kan ikke beskrives med ord! :hjerte::rodmer:

Anonym poster: 92cb729e57c31cc20f1b26b530892e2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...