Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hei, jeg er ei jente på 16 år som har lyst å bli en slags ''babe'', ikke en som bruker sminke så man blir orange i hele ansiktet, men jeg har lyst til å bli mer sofistikert og med stil liksom. Har kjøpt meg hair extensions 2 ganger, men håret blir så utrolig fort slitt. Jeg føler liksom at jeg prøver å sminke meg pent og alt det der, men klarer det ikke like godt som mange andre. Når det kommer til klær går det mest i tights og genser som ikke sitter særlig tett på huden. Er utrolig dårlig på å utrykke meg, men jeg har så lyst å lære meg blant annet: - Å fikse bryna fint - Å ta vare på huden slik at man får en slags glød (har ikke peiling på hvordan type ansiktskremer osv jeg skal bruke) - F.eks å framheve øynene med sminke (blir så naturlig når jeg gjør det) - Hvordan man får godt med volum i håret uten å må tupere det daglig (mister volumet etter 10 minuttes av tupering uansett) - Hvordan hair extensionet ikke blir så lett slitt. Jeg har rett og slett lyst til å bli en sofistikert jente som ikke bruker for mye unaturlig sminke og måtte dytte brystene ut av skjorta. Har lyst til å skille meg litt ut, men på en bra måte! Er nesten litt desperat, fordi jeg vil vel si at jeg er litt pen. Derfor vet jeg at om jeg bare setter meg inn i diverse ting kan jeg bli ganske pen. Vil vell si at jeg er slank også. Er lei av fjortiss perioden min som jeg vil si jeg har vært i, og vil vise fram en annen side av meg nå. Har bare så innmari lyst til å bli lagt merke til på en ordentlig måte! Føler iblant at jeg blir godt lagt merke til, men så forsvinner den gløden etterhvert fordi jeg ikke får gjort det jeg vil med meg selv. Håper dere skjønner hva jeg skal fram til - Isabell
Olive Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Regel nummer 1 om du vil bli kvitt fjortissfakter: dropp løshåret 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Hei, jeg er ei jente på 16 år som har lyst å bli en slags ''babe'', ikke en som bruker sminke så man blir orange i hele ansiktet, men jeg har lyst til å bli mer sofistikert og med stil liksom. Har kjøpt meg hair extensions 2 ganger, men håret blir så utrolig fort slitt. Jeg føler liksom at jeg prøver å sminke meg pent og alt det der, men klarer det ikke like godt som mange andre. Når det kommer til klær går det mest i tights og genser som ikke sitter særlig tett på huden. Er utrolig dårlig på å utrykke meg, men jeg har så lyst å lære meg blant annet: - Å fikse bryna fint - Å ta vare på huden slik at man får en slags glød (har ikke peiling på hvordan type ansiktskremer osv jeg skal bruke) - F.eks å framheve øynene med sminke (blir så naturlig når jeg gjør det) - Hvordan man får godt med volum i håret uten å må tupere det daglig (mister volumet etter 10 minuttes av tupering uansett) - Hvordan hair extensionet ikke blir så lett slitt. Jeg har rett og slett lyst til å bli en sofistikert jente som ikke bruker for mye unaturlig sminke og måtte dytte brystene ut av skjorta. Har lyst til å skille meg litt ut, men på en bra måte! Er nesten litt desperat, fordi jeg vil vel si at jeg er litt pen. Derfor vet jeg at om jeg bare setter meg inn i diverse ting kan jeg bli ganske pen. Vil vell si at jeg er slank også. Er lei av fjortiss perioden min som jeg vil si jeg har vært i, og vil vise fram en annen side av meg nå. Har bare så innmari lyst til å bli lagt merke til på en ordentlig måte! Føler iblant at jeg blir godt lagt merke til, men så forsvinner den gløden etterhvert fordi jeg ikke får gjort det jeg vil med meg selv. Håper dere skjønner hva jeg skal fram til - Isabell Om du har råd dra til en hudpleiersom kan fortelle deg om hudtypen din og gi en ansikts maske. Deretter kan du kanskje kjøpe billigere produkter til riktig type (tørr,fet,blanndingshud osv). Sminkemessig anbefaler jeg everydayminrelas.com (der kan du bestille prøver også). Til øyne mascara og liner fra chanel (bruker bare dette). Om du er usikker på klesfronten gå innom f.eks mango eller vero Moda og forklar at du ønsker hjelp/forslag til å finne klær som passer til hud/hårfarge osv. Jeg tror ingen kan læres til å bli sofistikert men du kan bli det/ kanskje er du det uten å vite det;) Om du har råd så spar til en fin veske.. Det tar seg alltid bra ut og forsterker effekten av et bra antrekk. Kommer ikke på flere tips:) Anonym poster: 583fb8871584ea2fcd52b87e09a6d8cd
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Regel nummer 1 om du vil bli kvitt fjortissfakter: dropp løshåret Om du har tynt hår klipp heller en bobb! Det er sofistikert så det holder.. Trenger ikkke å være en Anna Wintour. Anonym poster: 583fb8871584ea2fcd52b87e09a6d8cd
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Regel nummer 1 om du vil bli kvitt fjortissfakter: dropp løshåret Løshåret bruker jeg pga håret mitt er delvis tynt ifra før av, og jeg liker å ha litt ekstra lengde på det
Maestro Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Uhm.. Høyhælte sko Blazer Smykker, armbånd osv som står i stil med klærne dine tights er ikke akkurat så sofistikert Nei altså, jeg har ikke snøring egentlig..
Gjest _La Femme Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Hår: Du får mer volum i håret med en annen frisyre. Om du har veldig tynt hår vil det være en fordel å klippe det litt kortere, og gi det litt liv. Da vil det falle bedre mot ansiktet og det vil se tykkere ut. Og selvfølgelig: INGEN extensions. Det er bare grusomt. Og det er ikke måten å se sofistikert ut. Hud: Du må finne ut hvilken hudtype du har. Har du tørr hud? Fet hud? Finner du ut av det kan du gå på f.eks. apoteket og få anbefalt gode pleieprodukter til akkurat din hud. Du trenger ikke mye, men en god fuktighetskrem, kanskje en scrub. Øyenbryn: Gå til en skjønnhetssalong og få en profesjonell til å forme brynene dine. De har trening i det, og vil gjøre brynene fine uten å ødelegge de. Fremheve øyne med sminke: Jeg vet ikke om du bruker kajal, mascara og øyenskygge? En sort kajal kan fremheve øynene, men den kan også gjøre øynene mindre, så pass på dette. Kajalen legges på linjen der øyevippene begynner. Jeg bruker ikke øyenskygge nede på øyet, bare på lokket. Legg en tynn stripe her. Fyll på med en øyenskygge i mørk farge over og en lysere farge over der igjen (akkurat der øyelokket treffer huden). Hvilken farge du skal bruke avhenger av hvilken øyefarge du har. Her ser du et hjul som beskriver hvilken øyenskygge du skal bruke. Du finner øyenfargen din og ser på fargen som er på motsatt side. Har du f.eks. grønne øyne skal du bruke rød-brun-toner. Du skal IKKE matche øyenskyggen med klærne du har på deg. Det blir grusomt. Når du har lagt øyenskygge bruker du en god mascara og legger en klumpefri mascara på øyevippene. Du trenger ikke mye, men bare så øynene "åpner" seg litt. Jeg syns forøvrig det er unødvendig med kajal og øyenskygge på hverdager. Da er det nok med bare en god mascara, kanskje litt foundation og blush. Du kan se videoer på Youtube om hvordan man legger sminke på øynene! Søk på det. Masse nyttig info og godt forklart. Endret 4. juli 2012 av _La Femme
Gjest Stronger Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Du kan jo få mye inspirasjon fra bloggere Finn en blogger som du synes er pen og har god stil, så får du tips til antrekk, hårfrisyrer, sminkevideoer osv. Kjøp noen fine plagg som du kan kombinere, du trenger faktisk ikke titusen forskjellige topper! Kjøp inn de mest nødvendige tinga, for eksempel en fin jeans som sitter bra på deg, den kan du kombinere med alle mulige klær. Ikke vær redd for å prøve nye ting, det må til for å finne sin egen stil Ang. sminke kommer du langt med å nappe øyenbryna, bruke en mascara som ikke klumper og et godt pudder Lykke til!
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Om du har råd dra til en hudpleiersom kan fortelle deg om hudtypen din og gi en ansikts maske. Deretter kan du kanskje kjøpe billigere produkter til riktig type (tørr,fet,blanndingshud osv). Sminkemessig anbefaler jeg everydayminrelas.com (der kan du bestille prøver også). Til øyne mascara og liner fra chanel (bruker bare dette). Om du er usikker på klesfronten gå innom f.eks mango eller vero Moda og forklar at du ønsker hjelp/forslag til å finne klær som passer til hud/hårfarge osv. Jeg tror ingen kan læres til å bli sofistikert men du kan bli det/ kanskje er du det uten å vite det;) Om du har råd så spar til en fin veske.. Det tar seg alltid bra ut og forsterker effekten av et bra antrekk. Kommer ikke på flere tips:) Anonym poster: 583fb8871584ea2fcd52b87e09a6d8cd Takk for tips!
Gjest BabyBlue Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Når det gjelder sminke: Du kommer lengre med gode koster og dårlige produkter, enn gode produkter og dårlige børster. Ergo: alt ligger i utstyret. Det gjør at det blir lettere for deg å få en god teknikk, pluss at de varer mye lengre. Et must er basic børster i skikkelig kvalitet. Og da snakker vi en foundationkost, enten det er kabuki, stippling eller en standard foundationkost. Også trenger du en blush/solpudderbørste, for de fleste ser helt dau ut i ansiktet om de kun bruker foundation. Og det er ikke et must, men etterhvert som man blir flinkere er det veldig morro å leke med contouring/highlighting for å dempe og fremheve enkelte områder i ansiktet (til det trenger du som regel en mindre børste - jeg har selv mac 109). Innenfor øyesminke trenger du en flat og litt tett kost som du kan patte på sterkere pigmenter med, og en mykere og større kost til å blende inn en lys basefarge eller noe lignende. Jeg kan anbefale deg M.A.C, Samantha Chapman og Sigma når det kommer til børster - M.A.C er ganske dyrt, men er veldig gode på øyesminkebørster, og Samantha Chapman er grisebillig i forhold til kvaliteten og er ganske god på ansiktskoster. Sigma er noe midt i mellom SC og M.A.C og er av svært god kvalitet =) Selv foretrekker jeg naturbust til øyesminke og blush/solpudder, men nå til dags er syntetisk like bra (og ofte bedre) til omtrent alt. For å slippe slitt hår må du ta i varmebeskyttende før du varmebehandler det (retting/krølltang/føning) og regelmessig bruk av en god fuktighetskur. Om du har veldig behandlet og slitt hår kan en proteinkur også være en redning, men om man kun har tørt hår er det egentlig ikke et must. Anbefaler merket joico til begge formål egentlig... Hudpleieprodukter er litt skummelt å anbefale før jeg vet hudtypen din
Gjest Sitrondrops Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Klassiske og litt mer nøytrale plagg kan gi en sofistikert stil. Med litt tilbehør som f.eks armbånd og en flott veske, naturlig sminke med litt leppestift med fin farge, klokke, ikke store utringninger på toppene. Men husk, skal man være sofistikert og mer voksen i klesveien lønner det seg å te seg slik i oppførselen også, og ikke minst være naturlig og smile til de du møter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Takk for tips! Bare hyggelig. Men ett til: Tenk på fargene i garderoben din og når du kjøper klær. Går det overens med resten? Det beste er å ha en del basic (singletter, enkle ensfargede bukser og topper) som kan kombineres med andre ting. Ellers er det jo forskjellig med bruk av accessories. Noen bruker mye (som matcher) og det er bra andrebruker minimalt. Personlig fortrekker jeg det siste. Dvs en klokke og muligens noe i ørene eller et halskjede. Men spør etter hjelp i butikker med god service! Jeg jobber i en selv og synes bare det er morsomt å hjelp/ inspirere:)) Anonym poster: 583fb8871584ea2fcd52b87e09a6d8cd
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Masse nyttig tips! Går forresten ikke bare i tights om jeg ga uttrykk for det. Bruker en del jeans også iblant. Kan jo egentlig legge ut et bilde der bryna mine vises ganske godt, slik som jeg har fiksa dem da. (tror jeg har bomma skikkelig på dem) Om jeg skal dra til en salong for å få fiksa bryna er det vell egentlig ganske dyrt + at det tar jo ikke lang tid før de vokser ut igjen og går tilbake til ''normalen''?
miaw Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Siden du bare er 16, så kommer nok stilen til å forandre seg ganske mye uansett! Du trenger ikke å være sofistikert når du er 16 ( mener jeg da) men det er jo flott å se naturlig ut -Plei huden, ikke ty til billigprodukter, det er ikke verdt det. Les og lær om hudpleie. -Når det gjelder sminke, så er det viktig å ikke overdrive! Og det viktigste er huden, så hudpleie er som sagt viktig. Finn en farge som matcher den naturlige fargen på brynene dine, å få tips fra en skjønnhetssalong om hva slags produkter du kan kjøpe til øyenbryn. De kan gjerne vise deg også hva slags teknikk du skal bruke når du skal sminke deg. - Prøv å finn ut litt hva slags type klær du liker og hva slags farger du føler deg vel i. Ikke bare kjøp fra de nyeste trendene. Når du føler deg komfortabel i klærne så syntes det. - Og ikke minst. Smil 1
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 (endret) BabyBlue: Veit faktisk ikke hudtypen min selv engang. Slenger på et bilde, så blir det kanskje lettere å se? http://postimage.org/image/cdt3tgzbn/f738230a/ Vet ikke om dere ser bildet, mulig det må kopieres? Men bryna ser værtfall ikke naturlige ut. Endret 4. juli 2012 av Isabell96
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Siden du bare er 16, så kommer nok stilen til å forandre seg ganske mye uansett! Du trenger ikke å være sofistikert når du er 16 ( mener jeg da) men det er jo flott å se naturlig ut -Plei huden, ikke ty til billigprodukter, det er ikke verdt det. Les og lær om hudpleie. -Når det gjelder sminke, så er det viktig å ikke overdrive! Og det viktigste er huden, så hudpleie er som sagt viktig. Finn en farge som matcher den naturlige fargen på brynene dine, å få tips fra en skjønnhetssalong om hva slags produkter du kan kjøpe til øyenbryn. De kan gjerne vise deg også hva slags teknikk du skal bruke når du skal sminke deg. - Prøv å finn ut litt hva slags type klær du liker og hva slags farger du føler deg vel i. Ikke bare kjøp fra de nyeste trendene. Når du føler deg komfortabel i klærne så syntes det. - Og ikke minst. Smil Tror jeg skal kikke litt på youtube og se litt mer i magasiner. Inspirasjon fra blogger er vell ikke så dumt det heller! Handler mye på bikbok, men har kun tre butikker å handle klær i her også da. Vero moda, cubus og bikbok. Ja, b young har vi jo også!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 BabyBlue: Veit faktisk ikke hudtypen min selv engang. Slenger på et bilde, så blir det kanskje lettere å se? Vet ikke om dere ser bildet, mulig det må kopieres? Men bryna ser værtfall ikke naturlige ut. Jeg tror jeg ville slettet bilde. Er ikke trygt for en på 16 å legge ut på netet. Synes du er kjempe søt. Men var jeg deg ville jeg latt brynene vokse litt nærmere hverandre. Det er en tommelfingerregel for det men den husker jeg ikke nå :gjeiper: Jeg synes du skal være deg selv og ikke prøve å være noen andre! Jeg tror du hadde kledd denne sveisen om du er ute etter hår frisyrer http://hairstylesezine.com/04/inverted-bob-hairstyles.html eller http://cdn.loveyourhair.com/sites/default/files/imagecache/250px_wide/oliviamain_0.jpg . Anonym poster: 583fb8871584ea2fcd52b87e09a6d8cd
Gjest Uanonymbruker Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Jeg syns det er fint at du har lyst til å blir mere sofistikert, det er alt for mange på din alder som heller higer etter hvitt hår og solpudder. Du er flott 2
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Hår: Du får mer volum i håret med en annen frisyre. Om du har veldig tynt hår vil det være en fordel å klippe det litt kortere, og gi det litt liv. Da vil det falle bedre mot ansiktet og det vil se tykkere ut. Og selvfølgelig: INGEN extensions. Det er bare grusomt. Og det er ikke måten å se sofistikert ut. Hud: Du må finne ut hvilken hudtype du har. Har du tørr hud? Fet hud? Finner du ut av det kan du gå på f.eks. apoteket og få anbefalt gode pleieprodukter til akkurat din hud. Du trenger ikke mye, men en god fuktighetskrem, kanskje en scrub. Øyenbryn: Gå til en skjønnhetssalong og få en profesjonell til å forme brynene dine. De har trening i det, og vil gjøre brynene fine uten å ødelegge de. Fremheve øyne med sminke: Jeg vet ikke om du bruker kajal, mascara og øyenskygge? En sort kajal kan fremheve øynene, men den kan også gjøre øynene mindre, så pass på dette. Kajalen legges på linjen der øyevippene begynner. Jeg bruker ikke øyenskygge nede på øyet, bare på lokket. Legg en tynn stripe her. Fyll på med en øyenskygge i mørk farge over og en lysere farge over der igjen (akkurat der øyelokket treffer huden). Hvilken farge du skal bruke avhenger av hvilken øyefarge du har. Her ser du et hjul som beskriver hvilken øyenskygge du skal bruke. Du finner øyenfargen din og ser på fargen som er på motsatt side. Har du f.eks. grønne øyne skal du bruke rød-brun-toner. Du skal IKKE matche øyenskyggen med klærne du har på deg. Det blir grusomt. Når du har lagt øyenskygge bruker du en god mascara og legger en klumpefri mascara på øyevippene. Du trenger ikke mye, men bare så øynene "åpner" seg litt. Jeg syns forøvrig det er unødvendig med kajal og øyenskygge på hverdager. Da er det nok med bare en god mascara, kanskje litt foundation og blush. Du kan se videoer på Youtube om hvordan man legger sminke på øynene! Søk på det. Masse nyttig info og godt forklart. Veldig mye bra tips! Skal absolutt ta det til meg. Skal bruke youtube en god del fremover. Klipte håret opp, og med litt pannelugg for ikke så lenge siden. Det ble litt mer rufsete enn sofistikert for min del, men nå har det vokst en god del ut igjen da. Har lyst på en litt skrå pannelugg som på det ene bobb bilde som ble linket til på siden her. Eneste problemet er at jeg har i utgangspunktet midtskille, så jeg veit liksom ikke hvordan jeg skal få panneluggen på skrå, slik at den holder seg der.
Gjest Isabell96 Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Anonymbruker: Tja, tenkte vell egentlig ikke så mye over det. Har jo en del bilder på facebook, så er vell ikke så farlig om jeg har ett bilde her, eller? Men skjønner godt hva du mener Uanonymbruker: Takk skal du ha! Er som sagt gått lei av fjortiss perioden min, og når jeg ser tilbake på den vet jeg ikke om jeg skal le eller se bort. Flaut, rett og slett. Selv om det er snakk om 2år siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå