Gjest Gjestejente Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Jeg og kjæresten har flyttet inn i nytt hus. Alt er helt topp, bortsett fra at vi har små maktkamper hver dag. Den ene vil ha den fargen på sofaen, den andre vil ha den, vi blir ganske aggressive mot hverandre begge to og mye energi går med på å løse disse konfliktene. Vi har vært sammen i tre år og aldri kranglet så mye som nå. Vi elsker hverandre, men begynner å bli lei av å egle så mye. Jeg føler at jeg aldri får bestemme noe, og at han alltid hører på andre isteden for meg! Mens han synes at jeg er sta. Jeg blir snart gal - vi blir jo venner igjen og da er alt fryd og gammen, men så skal en avgjørelse tas og det er på'n igjen. Noen som har noen gode råd her? Hilsen en som er lei av å krangle.
Moonchild Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Hva med å prøve å sette seg ned en kveld for å finne ut hvorfor dere krangler så mye for tiden. Ofte er småkjekling tegn på at det er andre, dypere ting en irriterer seg over (som det ikke nødvendigvis er så enkelt å ta opp). Dere kan jo finne ut hvilke ting det er viktig for dere å bestemme "selv", hvilke ting dere kan la den andre bestemme og hva det er nødvendig å inngå kompromiss om. Dessuten - det er ikke nødvendigvis alltid et poeng å vinne krangelen. Innimellom kan det være ganske taktisk å "tape" spesielt hvis du er helt sikker på at han tar feil Forøvrig - "unskyld" er et undervirdert ord! Lykke til!
Amber Skrevet 11. februar 2004 #3 Skrevet 11. februar 2004 Jeg tror nok vi har litt til felles der... Men hos oss er det husarbeid det gjelder. Min mann er meget viljesterk, og sta. Jeg føler at alt skal gjøres på hans måte, og at det ikke er like regler for oss begge. Jeg blir helt matt av at alt skal være en kamp i hjemmet. Vi har prøvd å snakke om det, men vi finner ikke ut av det. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre. Vi er glade i hverandre, men det sliter på forholdet... Så jeg har igrunn ikke noen råd jeg, egentlig dreier det seg om å "jenke" seg, men det er tydeligvis lettere sagt enn gjort....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå