Syden Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har alle hundene mine i senga om natten..(og jeg driter i hva andre synes om det) Men hvorfor er det så mange som er så negativ i forhold til det? hva er det så ille med hund i senga? mange argumenterer med at det er så uhygiensik osv, men det er ikke mer uhygienisk og ha den i senga, sånn som at man omgås hunden på dagene også? skjønner ikke den jeg altså, ALLE har godt av litt baktierier, er ikke rart mange blir syk hele tiden, de er alt for redde bakterier, isolerer seg for alt.. Jeg synes det er koselig med hunder i senga, men ikke bare det, det sies også at en får BEDRE kontakt med hunden sin, om en sover sammen med de.(husk, hunder er flokk dyr) så hvorfor er folk så negativ til slikt? flere som sover med de koselige hundene sine? ) 2
Lucid Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Bikkja vår var sofahund. SKIKKELIG sofahund. Vi prøvde, når hun var hvalp å hindre henne i å komme opp i møblene, men som den lille luringen hun var venta hu til vi fikk gjester, og klatra opp i fanget deres i stedet. Hun var jo rent teoretisk sett ikke oppe i sofaen da Hehe.. Men så var det en gang jeg var syk, og lå på sofaen på stua. Bikkja hoppa oppi for å trøste meg, noe hun fikk lov til - og dermed var det gjort. Vi har ikke hatt noe problem med å ha bikkja hverken i sofaen eller i senga. Bare koselig det. Skjønner heller ikke hva som er så uhygenisk med det, det er jo værre å f.eks sette seg på en benk ute, og så komme hjem og sette seg ned i sofaen - mer bakterier der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Jeg sover med hunden min i senga. Men da sover hun alltid oppå et sengeteppe på en av putene mine.(liten hund). Anonym poster: a114d671c83cb6bb5e8e08fb2bd3cfd2 1
Lemuren Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Vi har det ofte, noen ganger er de i stua bare. Går jo fint å ha et sengeteppe over dynene da, så slipper sengetøy å bli så møkkete/hårete med en gang. Jeg mener folk må gjøre som de vil., enkelt og greit 1
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Jeg gjør det, dvs med en. Den andre vil ligge på gulvet. Kan jeg ha en naken mann på besøk i senga (med tissefanten løs) så kan jeg vel ha en liten hund i senga også. Den har et eget teppe å ligge på (fordi den lker det) og jeg er aldeles ikke hysterisk med å måtte skifte på senga hvis hunden har ligget der. Nå har jeg en svææær seng da, så jeg ligger liksom ikke oppi der bikkja sover. Samme greie gjelder forøvrig menn, jeg kan sove uten å trenge å klisse meg oppi, veldig praktisk. 2
LongKissGodnight Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Hunden vår sover i senga med oss. Da voffsen ikke er noen hund som trives med å ligge på gulvet,er nok kanskje fordi vi har skjemt henne litt bort. Hunden vår er liten og korthåret,røyter svært lite. Synes ikke det er uhygenisk,da vi er flinke med å skifte på senga veldig ofte. 2
Syden Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2012 Bikkja vår var sofahund. SKIKKELIG sofahund. Vi prøvde, når hun var hvalp å hindre henne i å komme opp i møblene, men som den lille luringen hun var venta hu til vi fikk gjester, og klatra opp i fanget deres i stedet. Hun var jo rent teoretisk sett ikke oppe i sofaen da Hehe.. Men så var det en gang jeg var syk, og lå på sofaen på stua. Bikkja hoppa oppi for å trøste meg, noe hun fikk lov til - og dermed var det gjort. Vi har ikke hatt noe problem med å ha bikkja hverken i sofaen eller i senga. Bare koselig det. Skjønner heller ikke hva som er så uhygenisk med det, det er jo værre å f.eks sette seg på en benk ute, og så komme hjem og sette seg ned i sofaen - mer bakterier der. så sant så sant!! så skjønner ikke jeg heller hvorfor folk er så hysteriske på slikt, dyr er naturlig, og jeg liker og leve sammen med hundene mine, tilsammen blir vi en herlig flokk :D
Gjest Sobril Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Ja og nei. For det første vil jeg gjerne ha et sexliv - det utgår med hund i senga. For det andre er ikke anus hos hunder tildekket med et par rumpeballer som hos oss. Vet det kan bli gris, for har hatt bikkjer i senga da jeg var ung.
Syden Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2012 Ja og nei. For det første vil jeg gjerne ha et sexliv - det utgår med hund i senga. For det andre er ikke anus hos hunder tildekket med et par rumpeballer som hos oss. Vet det kan bli gris, for har hatt bikkjer i senga da jeg var ung. kan jo ha sexliv forde om hundene sover med deg om natten, og trenger ikke å ha sex kunn om natten?? og du har vell ikke hunden sin anus oppi ansiktet heller? hundene er mer renslige enn oss tenker jeg.. og hva mente du med at det blir grisete? hundene mine er husrene, så de skiter ikke oppi senga, hehe
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Ved mannfolkbesøk så utgår hunder i senga, det er selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Det er mer enn hundehår en hund legger etter seg i sengen. For det første så er det i disse dager flåtten, jo da man undersøker kjæledyret sitt men det er lett å overse edderkopper, lus, lopper og lignende. Dernest er det blitt tatt bakterieprøver av sengen som en hund og matmor delte. Det ble funnet spor av leire, sperma, spytt og blod fra hunden og det ble dyrket bakterieprøver på dette. Det var MYE og MANGE - flere av dem potensielt sykdomsfremkallende. Jeg er ikke verdens ryddigste selv og Bakterier har jeg også et avslappet forhold til og mener at friske folk tåler det meste, men akkurat dette syns jeg var direkte ekkelt. Infeksjoner, parasitter og til og med pest kan bli resultatet av å ha med seg familiens pelskledte venn til sengs står det å lese på denne siden: kjæledyr i senga Bakterier har vi godt av og jeg tror ikke på å være hysterisk, men jeg synes det er ekkelt å dele seng med en hund. Så mener jeg g at det får være måte på hvor menneskelig vi gjør våre kjæledyr Anonym poster: c733545e38f1aca623a59f420f0d2136 3
Gjest Raindrops Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes ikke noe om hunder i sengen, selv om jeg har vokst opp med hund. Katten får lov da, det er merkelig nok bare koslig. 1
Syden Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 4. juli 2012 Det er mer enn hundehår en hund legger etter seg i sengen. For det første så er det i disse dager flåtten, jo da man undersøker kjæledyret sitt men det er lett å overse edderkopper, lus, lopper og lignende. Dernest er det blitt tatt bakterieprøver av sengen som en hund og matmor delte. Det ble funnet spor av leire, sperma, spytt og blod fra hunden og det ble dyrket bakterieprøver på dette. Det var MYE og MANGE - flere av dem potensielt sykdomsfremkallende. Jeg er ikke verdens ryddigste selv og Bakterier har jeg også et avslappet forhold til og mener at friske folk tåler det meste, men akkurat dette syns jeg var direkte ekkelt. Infeksjoner, parasitter og til og med pest kan bli resultatet av å ha med seg familiens pelskledte venn til sengs står det å lese på denne siden: kjæledyr i senga Bakterier har vi godt av og jeg tror ikke på å være hysterisk, men jeg synes det er ekkelt å dele seng med en hund. Så mener jeg g at det får være måte på hvor menneskelig vi gjør våre kjæledyr Anonym poster: c733545e38f1aca623a59f420f0d2136 en menneskeliggjør ikke en hund bare fordi den sover i senga si.. fra naturen av sover hundene sammen, I en flokk, og jeg er en del av flokken til hundene mine, så for de er jeg en del av flokken, så det har ikke noe med menneskeliggjøring av hund har hatt hunder i senga i mange år, og har aldri vært så frisk som når jeg begynte med det, det er sunt å utsette seg for litt bakterier, holder seg friskere av det
Syden Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes ikke noe om hunder i sengen, selv om jeg har vokst opp med hund. Katten får lov da, det er merkelig nok bare koslig. hvorfor bare katt, og ikke hund? katter har med seg mer dritt di, som går oppi sin egen shit, og bruker føttene for og grave ned shit og piss, hundene(iallefall mine) hopper bort ifra dær de har gjort ifra seg, og går en stooor sirkel rundt det, for å ikke trampe i det
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 en menneskeliggjør ikke en hund bare fordi den sover i senga si.. fra naturen av sover hundene sammen, I en flokk, og jeg er en del av flokken til hundene mine, så for de er jeg en del av flokken, så det har ikke noe med menneskeliggjøring av hund har hatt hunder i senga i mange år, og har aldri vært så frisk som når jeg begynte med det, det er sunt å utsette seg for litt bakterier, holder seg friskere av det Jeg synes fremdeles det er ekkelt uavhengig om folk sover med hunden sin eller ei. Og jo du er en del av flokken, men du er og dens eier. Jeg er i alle fall det til min hund, folk må selvsagt gjøre som de vil, men synes det er et meget billig poeng ”hunder er et flokkdyr”. For hunden har tross alt utviklet seg litt etter ulve stadiet. Og folk som sover med hunden sin i sengen må og klare å forstå at andre ikke synes det er noe særs Anonym poster: c733545e38f1aca623a59f420f0d2136 1
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 Har ingen problemer med å forstå at noen ikke liker tanken på å ha hunder i senga, det er jo uansett opp til hver enkelt 1
Syden Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes fremdeles det er ekkelt uavhengig om folk sover med hunden sin eller ei. Og jo du er en del av flokken, men du er og dens eier. Jeg er i alle fall det til min hund, folk må selvsagt gjøre som de vil, men synes det er et meget billig poeng ”hunder er et flokkdyr”. For hunden har tross alt utviklet seg litt etter ulve stadiet. Og folk som sover med hunden sin i sengen må og klare å forstå at andre ikke synes det er noe særs Anonym poster: c733545e38f1aca623a59f420f0d2136 Joda, selfølgelig skal folk få ha sine egne meninger om det prøver bare å få fram mitt poeng i det, og som sakt tidligere, en får mye bedre kontakt med en hund som en sover med, enn ikke:) det er jo bra en har forskjellige meninger, ellers har verden vært veeeldig kjedelig
Gjest Raindrops Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 hvorfor bare katt, og ikke hund? katter har med seg mer dritt di, som går oppi sin egen shit, og bruker føttene for og grave ned shit og piss, hundene(iallefall mine) hopper bort ifra dær de har gjort ifra seg, og går en stooor sirkel rundt det, for å ikke trampe i det Hvis det er slik vi argumenterer så klarer i det minste katten å vaske seg selv, og de ruller ikke rundt i andre dyrs avføring (eller "shit") slik som visse andre kan finne på å gjøre, hunder lukter dessuten rart. Men jeg gidder virkelig ikke å krangle om hva som er best av hund og katt, jeg liker å ha pus i sengen, du liker hund, helt greit det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Haha! Du skal høre mye rart. Hunder mer renslige enn mennesker sies det her? Vel..vi mennesker går ihvertfall ikke ute å graver nesa i andre hunders piss og avføring. Hund i senga? joda..vel bekomme. Når bikkja har hatt morgenstellet sitt og slikket seg et x antall ganger i ræva så kommer voffsen borti deg i senga å slikker deg i trynet. God morn! Hadde jeg hatt ei dame som skulle hatt ei bikkje opp i senga så hadde hun hatt valget. Enten går bikkja ut senga eller så går dere begge ut. Anonym poster: 50d818a957ecb1ff44aa59de49433458 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Joda, selfølgelig skal folk få ha sine egne meninger om det prøver bare å få fram mitt poeng i det, og som sakt tidligere, en får mye bedre kontakt med en hund som en sover med, enn ikke:) det er jo bra en har forskjellige meninger, ellers har verden vært veeeldig kjedelig Om ikke noe annet så er jeg veldig enig med deg i det uthevede Men at hunder er mer rensligere enn oss osv not so much når man tenker på at dyr har en andre omgang med avføring enn mennesker, og de spiser på døde gnagere og fugler, sniffer og spiser på det meste og ruller seg rundt både her og der. Anonym poster: c733545e38f1aca623a59f420f0d2136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå