Gå til innhold

Folk tror datteren min er 1-2år eldre en det hun er?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min datter er 2 år gammel, hun er høy til å være en to åringer er høyde med en 3-4åring. Hun har også langt hår til å være en 2åring helt til ca rumpa,(ny født hadde hun også masse hår på seg og flere trodde hun var eldre da også).

Jeg er sjøl høy 171 cm og faren hennes er 197høy. (Som lite barn sjøl trodde mange at jeg var 1-2 år eldre, men det var jeg ikke. Helt til jeg kom til alderen 21år).

Mange ganger når vi går på leke plassen er det mange barn som tror hun er 3-4 år gammel, og behandler henne som 3-4åring.

Når jeg treffer venner som ikke har sett henne på en stund, sier de at hun ser ut som 3-4 år gammel. På busen blir jeg stadig spurt om hun er 4 år, jeg sier NEI, hun er 2 år gammel.

Jeg har opp levd at, bussjåfører ikke sliper henne inn, på grunn av mange bussjåfører påstår hun er 4 år. Så enten måte jeg betale eller komme meg ut av bussen.

Mange fremende som jeg treffer og hilser eller hvis vi er på fest, med venner, alt innenfor omgivelser av selskap, tror de hun er 3-4 år gammel og behandler henne eldre en det hun er.

Greit at hun har en høyde som en 3-4 åring, men at jeg har sakt at hun er 2 år gammel og forseter å behandle henne 3-4 år en det hun er.

(Forsterket helsestasjonen vet at hun er 2år, og vet at hun har en høyde som de fleste 2 åringer ikke har. De råder meg og ikke å behandle henne eldre en det hun er.)

Måte få det ut et sted, på grunn nå er det 13 gang jeg må betale bussjåførene barnebillett, når hun er 2år og skal egentlig gå inn gratis.

Endret av jessica90
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har det også slik med min datter, folk tror hun er eldre enn det hun er. Heldigvis når det gjelder buss er de ganske så lokalt kjente å ved hvem er litt sånn i allefall. Men har blitt spurt om hun er fire og ei gang betalte jeg uten å vite det, merket det bare på at vekslepengene var mindre igjen. Det jeg har tenkt på er at den eneste måten å vise legitimasjon på barnet sitt er vel egentlig dåpsattesten, med mindre man har pass - som man sjeldent tar med ut av huset med mindre man drar på utelands ferie. Bussjåførene ser veldig rart på meg når jeg bare gå inn uten å "betale" for henne. Men når de spør er jeg veldig direkte i snakke måten bare ikke frekk. Nå har vi bare dager igjen før jeg må betale da, så nå tar vi bussen så ofte vi kan :gjeiper:

Så du er ikke alene :)

Størrelsen på barnet mitt har vært stor fra dag en i lengden...

Endret av rosahelikopter
Skrevet

Jeg har det også slik med min datter, folk tror hun er eldre enn det hun er. Heldigvis når det gjelder buss er de ganske så lokalt kjente å ved hvem er litt sånn i allefall. Men har blitt spurt om hun er fire og ei gang betalte jeg uten å vite det, merket det bare på at vekslepengene var mindre igjen. Det jeg har tenkt på er at den eneste måten å vise legitimasjon på barnet sitt er vel egentlig dåpsattesten, med mindre man har pass - som man sjeldent tar med ut av huset med mindre man drar på utelands ferie. Bussjåførene ser veldig rart på meg når jeg bare gå inn uten å "betale" for henne. Men når de spør er jeg veldig direkte i snakke måten bare ikke frekk. Nå har vi bare dager igjen før jeg må betale da, så nå tar vi bussen så ofte vi kan :gjeiper:

Så du er ikke alene :)

Størrelsen på barnet mitt har vært stor fra dag en i lengden...

ok,det er bra jeg fikk vite at noen andre også har det samme måte som meg.

:hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har det slik og, datteren er 3, men ser mer ut som 5. Blir tull da, dessverre.

Anonym poster: 2b8c6a28b65bb3dfe9da4c41b226e5e4

Skrevet

Betaler man barnebilett for unger? De siste stedene jeg har bodd har det gått ett barn gratis pr voksen, uansett alder. Jammen forskjell.

Du får gå med kopi av fødselsattesten hennes i lommeboken, problem solved.

Guttungen min var også høy, dog ikke så ekstremt høy. Men det kan være litt kjipt når de helt små behandles som eldre enn hva de er, men det er jo faktisk bare å si fra.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Takk for gode råd :)

Endret av jessica90
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Ikke at jeg har noe med det, men denne tråden burde vel heller ha ligget på "Barn og familie"-forumet?

Endret av Arabella
Skrevet

Tja, noen har kanskje barn som hobby. :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min datter er 2 år gammel, hun er høy til å være en to åringer er høyde med en 3-4åring. Hun har også langt hår til å være en 2åring helt til rumpa,(ny født hadde hun også masse hår på seg og flere trodde hun var eldre da også).

Jeg er sjøl høy 171 cm og faren hennes er 197høy. (Som lite barn sjøl trodde mange at jeg var 1-2 år eldre, men det var jeg ikke. Helt til jeg kom til alderen 21år).

Mange ganger når vi går på leke plassen er det mange barn som tror hun er 3-4 år gammel, og behandler henne som 3-4åring.

Når jeg treffer venner som ikke har sett henne på en stund, sier de at hun ser ut som 3-4 år gammel. På busen blir jeg stadig spurt om hun er 4 år, jeg sier NEI, hun er 2 år gammel.

Jeg har opp levd at, bussjåfører ikke sliper henne inn, på grunn av mange bussjåfører påstår hun er 4 år. Så enten måte jeg betale eller komme meg ut av bussen.

Mange fremende som jeg treffer og hilser eller hvis vi er på fest, med venner, alt innenfor omgivelser av selskap, tror de hun er 3-4 år gammel og behandler henne eldre en det hun er.

Greit at hun har en høyde som en 3-4 åring, men at jeg har sakt at hun er 2 år gammel og forseter å behandle henne 3-4 år en det hun er.

(Forsterket helsestasjonen vet at hun er 2år, og vet at hun har en høyde som de fleste 2 åringer ikke har. De råder meg og ikke å behandle henne eldre en det hun er.)

Måte få det ut et sted, på grunn nå er det 13 gang jeg må betale bussjåførene barnebillett, når hun er 2år og skal egentlig gå inn gratis.

Hår vokser jo ikke så fort,selv på en toåring. Siden hun er lang som en fireåring,så har håret hennes vokst Enormt siden fødselen.

Kan du måle håret fra isse og ned så langt det er,så vi får vite hårlengde hennes?

Anonym poster: 66c968bccebe84e234bb24c376a100bc

• Liker 1
Skrevet (endret)

ooy,sand tok det feil sted lol.Hehehe ^^

(AnonymBruker skerv den 06 juli 2012 - 20:33 . ja, jeg skal få gjort det )

Endret av jessica90
Skrevet

Min datter er 2 år gammel, hun er høy til å være en to åringer er høyde med en 3-4åring. Hun har også langt hår til å være en 2åring helt til rumpa,(ny født hadde hun også masse hår på seg og flere trodde hun var eldre da også).

Jeg ville tatt med alle barnebilettene på hovedbussterminalen eller lignende å krevd å få penger igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var 13 spurte folk mamma om jeg var 18... Så er ofte barn ser eldre ut enn de egentlig er.. Men i mitt tilfelle var det GANSKE grovt. Jeg er 18 nå, men nå ser jeg merkelig nok ut som en 13 åring. :P

Anonym poster: 4401514ae5bfd1cc6642c84e4a1e719b

• Liker 2
Skrevet

En venninne har samme problemet, datteren er høy og ser ut som 3-4 men hun er bare litt over 2. Folk kommenterer til moren at barnet "ikke snakker så godt" osv.. Ja, fordi hun har språk på nivå 2 år og ikke 4!

Har også møtt jente på to år med laaaang hestehale. Sønnen min på samme alder har klipt seg bare et par ganger..

Skrevet

Synest dette høyrest rart ut.. Lurar på kor høg denne ungen er, gitt. Høyrest ikkje ut som eit reelt problem. Ikkje minst trur eg lite på at ein 2-åring har hår til rumpa, spesielt ein høg 2-åring.

Skrevet

Du vet at det finnes mennesker i andre deler av verden som er høyere enn nordmenn? Og at Jessica, siden hun er mørkere, kanskje har genetisk opphav fra disse traktene?

En av naboguttene, som er to år yngre enn Mini, er likevel høyere enn henne. Mens hun har mistet babyansiktet så har han det fremdeles, men kan altså høydemessig passere for å være jevnaldrende eller eldre.

Dette med hår vet jeg derimot ingenting om.

• Liker 1
Skrevet

Du vet at det finnes mennesker i andre deler av verden som er høyere enn nordmenn? Og at Jessica, siden hun er mørkere, kanskje har genetisk opphav fra disse traktene?

En av naboguttene, som er to år yngre enn Mini, er likevel høyere enn henne. Mens hun har mistet babyansiktet så har han det fremdeles, men kan altså høydemessig passere for å være jevnaldrende eller eldre.

Dette med hår vet jeg derimot ingenting om.

Så vidt meg bekjent er nordmenn/skandinaverar blant dei høgaste i verda, berre slått av tyskerar eller nederlenderar eller noko.

• Liker 2
Skrevet

Dette er vel teknisk sett ikke helt sammenlignbart, men kjæresten min på da 18 blir ofte tatt for å være rundt 30. Er mange som driter på draget på alderen, man må bare si det rett ut og de får enten velge å tro deg ikke. Å betale ekstra for en alder hun ikke er i er uakseptabelt.

Skrevet

Så vidt meg bekjent er nordmenn/skandinaverar blant dei høgaste i verda, berre slått av tyskerar eller nederlenderar eller noko.

Virkelig? Naboene, av afrikansk avstamning, er virkelig høye, hele gjengen. Skulle tro at masaier og diverse hadde god høyde også.

Men anyway; som nevnt over så har jeg også et barn som var høy som liten og ble feiltatt for å være både ett og to år eldre. Kjenner også til flere barn som ser langt eldre ut enn hva de er, grunnet høyde, så SÅ forferdelig umulig tror jeg neppe det er å ha et barn som folk ikke kan se hvor gammelt er ved å se på høyde alene.

• Liker 2
Skrevet

Barna mine er høge for alderen dei og (4-åringen er 1,20 m), så det hender folk trur dei er eldre enn dei er - utan at eg ser på det som eit problem. Aldri vore noko problem på buss heller. Mogleg at bussjåførane der TS bur har det med å mistru folk, for vanlegvis er ikkje dette noko problem. Var ingen som reagerte på at eg ikkje betalte for eldstemann då han var under 4. Synest berre dette høyrast ut som eit veldig konstruert problem. TS får berre ha kopi av fødselsattest i lommeboka viss det med buss er eit så stort problem. Bortsett frå det, ser eg ikkje problemet? Om folk trur ungen din er litt eldre (eller litt yngre) enn han/ho er, kva så? Folk må ha veldig problemfri liv om dei veljer å gjera utsjånaden til ungen til eit problem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...