Gå til innhold

Tale fra bruden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg snart, og skal holde en tale til min kommende mann... men aner ikke hva jeg skal si eller hvordan jeg skal begynne. jeg er veldig sjenert av meg og ønsker ikke så veldig å holde noe tale, men mannen min ønsker seg veldig dette. så da skal jeg vel klare å si noe. så jeg tenker en veldig kort tale, med ord som betyr mye. noen som har forslag og vil hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare du har ordene som betyr mye for dere to. Hvis du ikke har noe å si, så bør du heller lese et dikt ellerno.

Anonym poster: bad9c3c63a7c7772e424c042df8a87e4

Skrevet

Hvorfor er du glad i han? Tenk på det, noter ned stikk ord. Så får du deg en fin liten tale med fine ord og muligens en fin liten historie inni der.

Skrevet

Send meg en PM så kan jeg hjelpe deg :)

Skrevet

Min samboer ser på det som en selvfølge at hvis han skal holde tale når vi gifter oss, da skal jeg også. Og jeg føler meg veldig utilpass som midtpunkt, og misliker å snakke foran mange. Men må man så må man, de fortjener vel en tale de og :)

Du kan jo fortelle litt om morsomme/fine stunder dere har hatt? Jeg ser for meg at det er lettere å snakke da, for da vet man hva som har skjedd, så man trenger ikke bekymre seg for å glemme "manuset" sitt, og snakkingen blir litt mer naturlig. For eksempel om tiden da dere ble forelsket, små episoder i livene deres, hvordan du følte deg da han fridde, hva du gleder deg til i fremtiden osv. Jeg har ikke noe særlig erfaring med bryllup, men ser for meg at dette er temaer både brudgommen og gjestene vil like å høre om :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes det er innmarri flott med taler som omhandler følelser! Jeg har hørt en del bryllupstaler og de kjedeligste er de som begynner med "Jeg husker da vi møttes" og fortsetter å rekne opp forholdets gang. De flotteste er de som omhandler hva personen føler for sin nye ektemake, som sier litt om hvorfor det ble de to. Som de andre her sier så må du gjerne ta med enkeltepisoder som har betydd mye for dere to, for eksempel øyeblikket da du innså at du elsket han. Men, dersom du synes taler er vanskelig/skummle å holde så er det ingenting i veien for å være litt kreativ - bare se på han her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10058678 Ellers kan du jo synge en sang (kan du ikke synge selv kan du få noen andre til å gjøre det, men selv dedikere sangen til din kjære), eller hva med dikt, eller kanskje en video - da kan du jo si hva du føler uten å måtte gjøre det live foran alle, samt at du kan legge til bilder av dere to som viser forholdet deres).

Så først nå at du ønsker å holde en kort tale: Da trur jeg det kan være lurt å sette deg ned og først starte med å skrive ned stikkord. Ikke begynn rett på tala, for da kan du miste innholdet i formuleringen, men tenk heller ut hva du ønsker å si til din kjære. Når du er ferdig med stikkordene kan du prøve å formulere tala. Prøv å bruk dagligtale i formuleringen slik det ligger naturlig for deg å snakke (da blir den lettere å huske og lettere å si høyt). Unngå gjentagelser, og når du er ferdig kan du jo få noen andre til å lese gjennom den og gi deg tilbakemeldinger slik at du kan være trygg når du skal holde den i selskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...