Gå til innhold

Treningssentre i Bergen sentrum

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! :)

Jeg blir student i Bergen til høsten, og er derfor i beit etter et nytt treningssenter som ligger i sentrumsområdet.

Helst ønsker jeg et hvor det er mulig å skifte/dusje i privat avlukke.

Noen anbefalinger?

Anonym poster: 75bb20c2e4191ed3df41bdcea5c85e59

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/672957-treningssentre-i-bergen-sentrum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, har sett at den studentforeningen hadde endel sentre, men jeg har ikke inntrykk av at de er så nye, og regner dermed med at det er fellesdusj og garderober ala ungdomsskoler anno 1950 som gjelder...

Grunnen til at dette er problematisk, er at jeg bor et stykke unna campus, og dermed ikke bare kan smette hjem og dusje og tilbake til lesesalen. Og jeg er også ganske ukomfortabel med å dusje og skifte sammen med mange fremmede. Da satser jeg heller på å betale litt ekstra, og heller gå på et nyere senter som har private skifte- og dusjerom. :)

AnonymBruker

Ja, har sett at den studentforeningen hadde endel sentre, men jeg har ikke inntrykk av at de er så nye, og regner dermed med at det er fellesdusj og garderober ala ungdomsskoler anno 1950 som gjelder...

Grunnen til at dette er problematisk, er at jeg bor et stykke unna campus, og dermed ikke bare kan smette hjem og dusje og tilbake til lesesalen. Og jeg er også ganske ukomfortabel med å dusje og skifte sammen med mange fremmede. Da satser jeg heller på å betale litt ekstra, og heller gå på et nyere senter som har private skifte- og dusjerom. :)

Dette stemmer ikke helt. Studentsenteret er jo så godt som splitter nytt. Jeg er ikke student selv lenger, så har ikke fått sett treningssenteret, men tror det er veldig bra. Bassenget ser i alle fall veldig flott ut. Vektertorget og SiB Sentrum har også helt ok garderober. Vektertorget har visstnok også pusset opp siden jeg var student. Dette med garderober anno 1950 stemmer definitivt ikke når det gjelder sentrumssentrene. Sjekk det ut når du kommer, da vel - regner med du kan ta en kikk uten at det koster noe. SiB har også et bra timetilbud. Selv er jeg medlem av Sats i Lars Hillesgt. nå som jeg ikke er student lenger og er fornøyd med det - men de har ikke private skifte-og dusjrom (de har skillevegger mellom dusjene, da). Private rom tror jeg du må lete lenge etter. :)

Anonym poster: bc829cd5fce2ae7da5d79be4c20dd02b

Annonse

Gjest cool_water

Jeg trener gjennom SIB, og kan anbefale det. Har vært på alle sentrene i sentrum og de utenfor og ja det er fellesdusj. Men mange av sentrene er ganske nye og ser flotte ut! :) Hvor bor du hen? Kan jo hende det er et sib treningssenter hvor du evt. kan trene på kvelden. De sentrene som er utenfor sentrum er årstad, fantoft og lehkumhallen.

SiB er ganske okei, og ikke minst rimelig for studenter. Dessverre er det veldig ofte MYE folk spesielt på ettermiddagene.

Om du vil spandere på deg skikkelig bra trening anbefaler jeg http://crossfitbergen.no/. Helt nytt (nyåpnet 2. juli) og vanvittig bra miljø. Mye mer en "community" enn bare trening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...