Kraula Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hei! Det står ikke noe spesifikt i husreglementet om at man ikke skal røyke i gangen eller på fellesarealet, men skal det virkelig være nødvendig? Da jeg sto i heisen idag fyrte naboen opp en sigarett, og da jeg ba ham venneligst slukke den, fikk jeg beskjed om at det ikke fantes regler mot å røyke i bygget, ettersom bygget er privat og ikke offentlig. Noen som vet noe om dette? Er det ikke no' regler angående fellesareal i også boligblokker?
Gjest gjest17 Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Usikker om det er lovlig eller ikke, men utrolig merkelig at folk ikke klarer å vente ett halvt minutt med å fyre opp til de er på utsiden... Har selv opplevd at folk røyker i gangene på vei ut. Unødvendig! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Naboen vår røyker fyrings i første etasje,tok han på fersken en gang. Kjenner alltid røyklukt i heisen også. Det er utrolig irriterende. Lukter ikke særlig godt og alltid kvalmende lukt når heisdørene går opp. Anonym poster: 225e5ebbba56921508bb72bc73d13c68 1
Gjest Mog Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Har dere ikke en kontaktperson i oppgangen din eller i borettslaget som det går an å ta dette opp med? Det er ihvertfall slik hvor jeg kjenner noen som bor. 2
Nimorna Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Fyren er en arrogant idiot. Print ut denne artikkelen og få ham til å først lese den, så ete den. http://www.naaf.no/ar/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Roykelov-og-naboer/ 1
Kraula Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2012 Fyren er en arrogant idiot. Print ut denne artikkelen og få ham til å først lese den, så ete den. http://www.naaf.no/ar/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Roykelov-og-naboer/ Takk! Det skal jeg gjøre! Blir så utrolig irritert når han ikke kan respektere andre mennesker. Forøvrig er han også en narko-dealer, så jeg håper på at han skal bli kasta på huet og rævva ut etterhvert!
Kraula Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2012 Har dere ikke en kontaktperson i oppgangen din eller i borettslaget som det går an å ta dette opp med? Det er ihvertfall slik hvor jeg kjenner noen som bor. Vi har et styre og en styreformann, men de klarer ikke en gang å få vaktmesteren på jobb, så mistenker at jeg må stille mistillitt til dem ved neste generalforsamling om det ikke tar seg opp..
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Ta det opp med styret - lever artikkelen det ble linket til, til vedkommende samt heng den opp i heisen og på eventuelle oppslagstavler. Anonym poster: 27e91eeb7ce17115732cee2514d39f7b 1
Calypso Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Lurer på om jeg er den eneste ikke-røykeren som ikke legger merke til røyklukt (ja, luktesansen funker som den skal)... 1
Kraula Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2012 Lurer på om jeg er den eneste ikke-røykeren som ikke legger merke til røyklukt (ja, luktesansen funker som den skal)... Ikke en gang om det er i en heis?
Gjest Maruwan Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Lurer på om jeg er den eneste ikke-røykeren som ikke legger merke til røyklukt (ja, luktesansen funker som den skal)... Kanskje du ikke prøver like hardt som de andre? Syns alltid det er artig hvordan ikke-røykere skal påpeke at "her lukter det røyk", men så viser det seg at det er gjerne på de stedene de allerede vet at noen har røyket. Selve røyke-lukten er gjerne bare innbilning. F.eks. bodde jeg på gangen med noen sykepleiestudenter. De visste at jeg røyka hasj på hybelen min. Altså, de var kule og hadde ikke noe imot det, men et par ganger så kom de med noen sånn som "det lukter litt røyk på gangen her, altså". Litt sånn bare for å noie meg, mest sannsynlig. Derfor testa jeg med noen kamerater. Fikk de til å stå utenfor og lukte etter mens jeg pumpa som værst der inne, og de kjente ikke en dritt. Er så mange ganger foreldrene mine har kommer hjem også, hvor jeg har røyka masse og bare hatt vinduene åpne det siste døgnet før de kommer hjem. Ikke de heller har kjent en skit. Allikevel påstår de fleste ikke-røykere at de kan "kjenne med en gang de kommer inn i et rom hvor røyking har foregått". Bare piss, vet du... Endret 5. juli 2012 av Maruwan
Calypso Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Ikke en gang om det er i en heis? Nå kjører jeg sjeldent heis, men for å ta en annen situajon: En gang i uka så treffer jeg noen venner hvor alle (utenom meg) røyker.. vi sitter rundt et lite bord og prater og med mindre de blåser røyken rett i trynet på meg ved et uhell så merker jeg ingenting. 1
Calypso Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Kanskje du ikke prøver like hardt som de andre? *klippeklippe* Bare piss, vet du... Er sikkert gruppementaliteten som har fremkalt en slags form for noceboeffekt... Jeg nekter ikke for at røyking er skadelig for oss som ikke gjør det, men man trenger jo ikke å gå helt agurk.
eva-80 Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 spray på litt parfyme neste gang han tenner røyken sin i heisen )))) Tro meg,han kommer ikke til å gjøre det flere ganger :DD Og ja Maruwan, det lukter dritt av røyk og jeg kjenner det i milevis avstand, selv om du prøver å innbille deg noe annet. Og jeg synes det er pyton at noen ødelegger mine lunger fordi de eier ikke respekt og empati for andre. 1
Gjest Maruwan Skrevet 5. juli 2012 #17 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Og ja Maruwan, det lukter dritt av røyk og jeg kjenner det i milevis avstand, selv om du prøver å innbille deg noe annet. Den som innbiller seg at andre innbiller seg noe innbiller seg det selv. Men fra spøk til alvor, dette blir jo bare ord mot ord. Derfor foreslår jeg at vi gjør et lite eksperiment: Du stiller deg opp på et jorde ett eller annet sted. Så stiller jeg meg "milevis unna", fyrer opp en røyk og så sjekker vi om du kjenner lukta. Vi må selvsagt scanne hjernen din, bare for å være sikker på at du ikke innbiller deg noe. Endret 5. juli 2012 av Maruwan 1
melly666 Skrevet 5. juli 2012 #18 Skrevet 5. juli 2012 Kanskje du ikke prøver like hardt som de andre? Syns alltid det er artig hvordan ikke-røykere skal påpeke at "her lukter det røyk", men så viser det seg at det er gjerne på de stedene de allerede vet at noen har røyket. Selve røyke-lukten er gjerne bare innbilning. F.eks. bodde jeg på gangen med noen sykepleiestudenter. De visste at jeg røyka hasj på hybelen min. Altså, de var kule og hadde ikke noe imot det, men et par ganger så kom de med noen sånn som "det lukter litt røyk på gangen her, altså". Litt sånn bare for å noie meg, mest sannsynlig. Derfor testa jeg med noen kamerater. Fikk de til å stå utenfor og lukte etter mens jeg pumpa som værst der inne, og de kjente ikke en dritt. Er så mange ganger foreldrene mine har kommer hjem også, hvor jeg har røyka masse og bare hatt vinduene åpne det siste døgnet før de kommer hjem. Ikke de heller har kjent en skit. Allikevel påstår de fleste ikke-røykere at de kan "kjenne med en gang de kommer inn i et rom hvor røyking har foregått". Bare piss, vet du... Tro meg, hasjrøyk stinker. Min nabo røyker hasj på rommet sitt (vi deler kjøkken) og øynene mine starter å renne av all lukten, pluss at lukten er kjempeekkel. Og nei, jeg visste ikke på forhånd at han hadde røykt. På en annen side er jeg vokst opp i et hjem hvor det ble røyket nærmest konstant (rulletobakk + prince) og har aldri merket noe der. Ikke mine venner heller (som har påpekt røykelukt hos andre). Og da er det ikke snakk om å røyke med vinduet oppe, men tre kjederøykere som røyker midt i stua. On topic: Selv hvis det skulle vært lovlig å røyke der, synes jeg det er utrolig frekt av han å ikke vente til han kommer ut av heisen når du påpeker det, med tanke på hvor mange som reagerer sterkt på røyk. 1
Kraula Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #19 Skrevet 6. juli 2012 Den som innbiller seg at andre innbiller seg noe innbiller seg det selv. Men fra spøk til alvor, dette blir jo bare ord mot ord. Derfor foreslår jeg at vi gjør et lite eksperiment: Du stiller deg opp på et jorde ett eller annet sted. Så stiller jeg meg "milevis unna", fyrer opp en røyk og så sjekker vi om du kjenner lukta. Vi må selvsagt scanne hjernen din, bare for å være sikker på at du ikke innbiller deg noe. Jeg kjenner forskjell på lukta i heisen om det er noen som har stått der med store mengder parfyme, sølt øl/saft e.l., røyka en sigarett eller henta en pizza. I boligblokker er det ofte en eller annen lukt i heisen, så når det lukter røyk, er det ikke fordi "jeg tror" at det har vært noen der å røyka. Det er fordi det lukter røyk i heisen. Røyk lukter, det er ikke å slå under en stein. Noen har vel mer følsomme neser, haha. Det er bare å ta en tur til boligblokka og lukte selv! 1
Kraula Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #20 Skrevet 6. juli 2012 spray på litt parfyme neste gang han tenner røyken sin i heisen )))) Tro meg,han kommer ikke til å gjøre det flere ganger :DD Og ja Maruwan, det lukter dritt av røyk og jeg kjenner det i milevis avstand, selv om du prøver å innbille deg noe annet. Og jeg synes det er pyton at noen ødelegger mine lunger fordi de eier ikke respekt og empati for andre. Det hadde jeg likt veldig godt å gjøre! Dessverre er han dømt for vold tidligere (bl.a. knivstikking), så det frister ikke så veldig å gjøre det et sted jeg ikke kan løpe veldig langt bort etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå