romvesen Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Hei! Jeg startet min bachelorgrad-utdannelse i England, har akkurat avsluttet 2. året. Problemet nå er at jeg er usikker på om jeg ønsker å fortsette utdannelsen i England pga. diverse dilemmaer. Er det noen som vet om det er mulig å fullføre en grad man har startet på i utlandet, i Norge? (Hvis man finner en noenlunde lik utdanningsretning, såklart.)
Gjest grapefrukt Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Det er svært vanskelig å fullføre i Norge, jeg studerer og i utlandet, og en norsk venninne av meg som studerer her var i kontakt med universiteter i Norge for å høre om hun kunnet ta siste året i Norge. Det gikk ikke, til tross for at studiet finnes i begge land. Jeg ville ikke hatt store forhåpninger, men du kan jo ta kontakt med et universitet i Norge som har samme utdanning og få et sikkert svar.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Hei! Jeg startet min bachelorgrad-utdannelse i England, har akkurat avsluttet 2. året. Problemet nå er at jeg er usikker på om jeg ønsker å fortsette utdannelsen i England pga. diverse dilemmaer. Er det noen som vet om det er mulig å fullføre en grad man har startet på i utlandet, i Norge? (Hvis man finner en noenlunde lik utdanningsretning, såklart.) Eneste måten å gjøre det på, så vidt jeg vet, er å melde deg på tilsvarende bachelor på et norskt universitet. Da må du søke om å få emner fra utlandet som passer inn i den norske bacheloren godkjent. Det er mulig, men det er en lang og komplisert prosess hvor du må levere søknad og pensum for hvert emne du vil ha godkjent. Og det er ikke sikkert alle emnene du har tatt i utlandet er en del av tilsvarende norske bachelor, så flere av dem kan ende opp med å ikke bil telt med. Det første du må sjekke er hvilke emner du har tatt som passer inn i en norsk bachelorgrad. Så må du sjekke at de har samme antall studiepoeng som de norske. Så kan du søke - etter å ha kommet inn på norsk bachelor så klart. Anonym poster: b2eda2dd144d31adf41ca3632533f5e3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Eneste måten å gjøre det på, så vidt jeg vet, er å melde deg på tilsvarende bachelor på et norskt universitet. Da må du søke om å få emner fra utlandet som passer inn i den norske bacheloren godkjent. Det er mulig, men det er en lang og komplisert prosess hvor du må levere søknad og pensum for hvert emne du vil ha godkjent. Og det er ikke sikkert alle emnene du har tatt i utlandet er en del av tilsvarende norske bachelor, så flere av dem kan ende opp med å ikke bil telt med. Det første du må sjekke er hvilke emner du har tatt som passer inn i en norsk bachelorgrad. Så må du sjekke at de har samme antall studiepoeng som de norske. Så kan du søke - etter å ha kommet inn på norsk bachelor så klart. Anonym poster: b2eda2dd144d31adf41ca3632533f5e3 Sant, vil og legge til at når det gjelder samfunnsfagelige utdanninger (feks sosiologi, psykologi, sosionom, osv.) så gjelder ikke dette. Disse utdanningene kan ikke overføre fag til norsk universiteter fordi fagene blir ikke godkjent i Norge uten at hele bachelorgraden er bestått. Anonym poster: 5a9c145d861ac656ad24d61246086228
Handy-man Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Tull angående f..eks sosiologi. Det er mye enklere å få godkjent emner i teoretiske studier (f.eks sosiologi) enn mer profesjonsrettede studier (f.eks sosionom/sosialt arbeid). Du må kunne dokumentere at de fagene du går tatt i utlandet kan erstatte obligatoriske fag i Norge. Får som "bommer" kan ofte brukes som valgfag.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Tull angående f..eks sosiologi. Det er mye enklere å få godkjent emner i teoretiske studier (f.eks sosiologi) enn mer profesjonsrettede studier (f.eks sosionom/sosialt arbeid). Du må kunne dokumentere at de fagene du går tatt i utlandet kan erstatte obligatoriske fag i Norge. Får som "bommer" kan ofte brukes som valgfag. Dette er nok galt, har selv prøvd å få ta siste året av sosiologi i Norge, og til tross for A i alle fag fra skolen min i utlandet så fortalte alle universitetene i Norge jeg kontaktet at jeg ikke kunne fullføre en sosiologi grad i Norge. Anonym poster: 5a9c145d861ac656ad24d61246086228
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå