Gå til innhold

Sommerferie...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vert i syden en uke nå, og spist enten is, sjokolade eller dessert hver dag.. I tillegg til 3 store måltider for dagen.. Jeg har gått ned 35 kg på 1 1/2 år nå.. Og har unnet meg sjokolade og dessert i helgene.. Har ellers i ukedagene vert ganske streng med å spise Sundt. Har også trent en god del, i gjennomsnitt en halvtime hver dag.. Denne uken jeg var i syden trente jeg ikke i det hele tatt.. Jeg var veldig skeptisk til hva jeg spiste den første dagen, men så tenkte jeg faen heller, jeg er tynn nok, jeg vil bare nyte livet denne uken, og spise usunt men i moderate mengder! Det var skikkelig digg! Nå når jeg er komt hjem igjen ble jeg selvfølgelig tatt av infulensaen.. Å spise Sundt igjen går veldig fint.. Men jeg har ikke fått trent noe.. Det er umulig med feber, tett nese og hoste! Dagen etter jeg kom hjem fra syden veide jeg meg, og hadde lagt på meg 2 kg.. Spørsmålet mitt er da altså om jeg kan forvente meg enda mer vektoppgang den kommende uken ? Med et stort kcal inntak uten trening en uke, og enda en uke uten trening... ? Og blir kondisen min veldig mye dårligere uten trening på 2 uker ? Har ikke hatt treningsfri før, då vet ikke hva jeg kan forvente meg... ? Beklager rotete innlegg.. Men setter veldig pris på om noen tar seg tid til å svare? :-)

Anonym poster: 3c1dcf1aa4a6c790170b1bdbed6b8412

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen ?

AnonymBruker
Skrevet

Når du har gått ned 35 kilo så har du vel funnet ut at kroppen ikke alltid oppfører seg slik man skulle tro? Vektoppgang kan ha mange grunner.Du har nok ikke klart å legge på deg 2 kilo fett på en uke. Sikkert en del vann.

Når du er frisk igjen, begynner å spise og trene som normalt, skal du se at du raskt kommer tilbake til både formen og vekten du hadde før du reiste!

Anonym poster: 25ae3f4c18ca1b218eab57ac94d53fa9

Skrevet

AMEN!

Bare pass på at du ikke holder deg unna trening lengre enn du må. Man kan lett få litt dørstokkmil de første treningene når man har vært litt satt ut. Ta noen lette treninger først, men KOM I GANG!

AnonymBruker
Skrevet

ja, det å komme igang må jeg bare, når jeg greier å bevege meg uten å kreppere.. men det blir nok tungt de første gangene, men det skjer alikevel ikke at jeg utsetter det... da går det altfor fort tilbake til "gamle" vaner..

det jeg er mest engstelig for er om kiloene kommer til å strømme på igjen nå.. vet godt at 35 kg ikke er gjordt på en to tre.. men først 2-4-6-10 osv..

Skrevet

ja, det å komme igang må jeg bare, når jeg greier å bevege meg uten å kreppere.. men det blir nok tungt de første gangene, men det skjer alikevel ikke at jeg utsetter det... da går det altfor fort tilbake til "gamle" vaner..

det jeg er mest engstelig for er om kiloene kommer til å strømme på igjen nå.. vet godt at 35 kg ikke er gjordt på en to tre.. men først 2-4-6-10 osv..

Bare pass på det du spiser du så går dette helt fin fint

AnonymBruker
Skrevet

takk for svar dere!... kan jeg ta av de 2 ekstra kiloenene uten trening ? eller kan jeg forvente meg enda en vektoppgang ? er bare 3 dager siden jeg kom hjem fra syden.. så er redd vekten bare vil stige..

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du går tilbake til den livsstilen du hadde før ferie, vil du enten beholde de to kiloene, eller gå ned. Det spørs på kaloriinntaket ditt.

Vet du hvor mange kcal du skal ligge på for å holde vekta? I så fall passer du bare på å ligge litt under hver dag, så vil du sakte men sikkert miste feriekiloene.

Med andre, enklere ord:

så lenge de sunne hverdagene er flere enn de usunne feriedagene/sykedagene/kosedagene, vil du ikke gå opp i vekt. Så fort du begynner å få en usunn livsstil i hverdagene, vil vekten øke. Det som teller er helheten :klemmer:

Anonym poster: 543ab84a76e6beecfde61d1bf1c6be25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...