Gjest BM2 Skrevet 4. juli 2012 #1 Del Skrevet 4. juli 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Higgs_boson Gugspartikkelen, eller Higgs-bosonet om du vil, er mest sannsynlig funnet! Det krever en fest! en feireing! Jubel! Og ikke minst en DIGER takk til fysikere som jobber hardt dag ut og dag inn med å forstå universet. Til alle de tusener som har bidratt, jeg bøyer meg i støvet 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kråkefjas Skrevet 4. juli 2012 #2 Del Skrevet 4. juli 2012 Største oppdagelsen i levetiden til omtrent samtlige KG-brukere, og tråden har ikke fått et eneste svar. Pussig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Presis Skrevet 4. juli 2012 #3 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Nyheter om ONS er visst mere interessant enn nyheter fra CERN. Jeg er overbevist om at vi fortsatt har mye å oppdage innenfor fysikkens verden. Endret 4. juli 2012 av Presis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honnikorn Skrevet 4. juli 2012 #4 Del Skrevet 4. juli 2012 Hva jeg ikke får med meg når jeg ikke ser nyheter. Jøsses! 30 års jobbing, det står det respekt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest villrev Skrevet 4. juli 2012 #5 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg synes nyheter fra CERN er spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _La Femme Skrevet 4. juli 2012 #6 Del Skrevet 4. juli 2012 Nyheter om ONS er visst mere interessant enn nyheter fra CERN. Jeg er overbevist om at vi fortsatt har mye å oppdage innenfor fysikkens verden. Fordi det er enklere å forstå seg på one nights stand enn det er å forstå seg på partikler. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Presis Skrevet 5. juli 2012 #7 Del Skrevet 5. juli 2012 Fordi noe er enklere å forstå, så er det mere interessant? Det resonnementet er jeg ikke med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _La Femme Skrevet 5. juli 2012 #8 Del Skrevet 5. juli 2012 Fordi noe er enklere å forstå, så er det mere interessant? Det resonnementet er jeg ikke med på. Nei absolutt ikke, men det er enklere å diskutere og kommentere om noe som er enklere å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 5. juli 2012 #9 Del Skrevet 5. juli 2012 Utrolig spennende! Skal bli gøy å følge med fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 5. juli 2012 #10 Del Skrevet 5. juli 2012 Hva er denne partikkelen for noe..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. juli 2012 #11 Del Skrevet 5. juli 2012 Hva er denne partikkelen for noe..? Det er noe de teoretiske fysikerne har funnet på, slik at de skulle få statsstøtte til å bygge historiens største leke, fantasiløst nok kalt "The Large Hadron Collider". De kunne i det minste funnet på noe morsommere enn et rent deskriptivt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #12 Del Skrevet 5. juli 2012 Det er noe de teoretiske fysikerne har funnet på, slik at de skulle få statsstøtte til å bygge historiens største leke, fantasiløst nok kalt "The Large Hadron Collider". De kunne i det minste funnet på noe morsommere enn et rent deskriptivt navn. ? Anonym poster: 25661ce9b22ef787035d5ee0e8350a4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 5. juli 2012 #13 Del Skrevet 5. juli 2012 Det er noe de teoretiske fysikerne har funnet på, slik at de skulle få statsstøtte til å bygge historiens største leke, fantasiløst nok kalt "The Large Hadron Collider". De kunne i det minste funnet på noe morsommere enn et rent deskriptivt navn. Er du nyfrelst kreasjonist? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 5. juli 2012 #14 Del Skrevet 5. juli 2012 Hørte om dette på radio-nyhetene, virker veldig spennende! Har dog ikke rukket å sette meg inn i det ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #15 Del Skrevet 5. juli 2012 spennende, me hvorfor heter det gudsparikkelen? Anonym poster: 7b08db1452e04417e240823bf2d42126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yes2yes Skrevet 5. juli 2012 #16 Del Skrevet 5. juli 2012 spennende, me hvorfor heter det gudsparikkelen? Anonym poster: 7b08db1452e04417e240823bf2d42126 Jeg vil tro det er for å skape mer promotering og blest rundt partikelen og forskningen rundt den, da vitenskapelige funn blir hakket mer lagt merke til dersom de kan knyttes opp mot livssyn og universets første stunder. Lite kreativt navn synes nå jeg, men for all del, forskerne skal ha den største ære for å vie sitt liv til å finne ut mer om de fysiske detaljene i vår verden. Kan ikke være enkelt å forske på slikt, men innsats og mye interesse så er det meste mulig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 5. juli 2012 #17 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) spennende, me hvorfor heter det gudsparikkelen? Anonym poster: 7b08db1452e04417e240823bf2d42126 Fordi fysikeren Leon M. Lederman skrev en bok om denne teorien. Han ville egentlig kalle boken "The Goddamn Particle", men fikk ikke lov. Isteden kom den ut med navnet "The God Particle". Her: http://www.aftenposten.no/viten/Derfor-sier-alle-gudspartikkelen-6935835.html Endret 5. juli 2012 av Flair 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 5. juli 2012 #18 Del Skrevet 5. juli 2012 Største oppdagelsen i levetiden til omtrent samtlige KG-brukere, og tråden har ikke fått et eneste svar. Pussig. Hva bidrar du med selv, da? Bortsett fra å stille spørsmålstegn ved at ingen bidrar? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #19 Del Skrevet 5. juli 2012 Fordi fysikeren Leon M. Lederman skrev en bok om denne teorien. Han ville egentlig kalle boken "The Goddamn Particle", men fikk ikke lov. Isteden kom den ut med navnet "The God Particle". Her: http://www.aftenposten.no/viten/Derfor-sier-alle-gudspartikkelen-6935835.html men hvorfor kalte han den boka for det da? God er et egennavn for den kristne gud, ikke sant? eller måtte det jo stå med liten g... tenkte fysikeren noe på livssyn og etiske sprm. og sånn når han skrev boka? Anonym poster: 7b08db1452e04417e240823bf2d42126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 5. juli 2012 #20 Del Skrevet 5. juli 2012 men hvorfor kalte han den boka for det da? God er et egennavn for den kristne gud, ikke sant? eller måtte det jo stå med liten g... tenkte fysikeren noe på livssyn og etiske sprm. og sånn når han skrev boka? Anonym poster: 7b08db1452e04417e240823bf2d42126 I det engelske språk er det vanlig å skrive substantiver med stor forbokstav i titler både på filmer og bøker. Ville jo virket både idiotisk og demonstrativt å utelate stor forbokstav i God fordi kristenheten bruker Gud som egennavn. Partikkelen er forventet å kunne gi svar på gåtene rundt universets og materiens opprinnelse, og regnes for å være den "opprinnelige" byggesteinen - eller guds byggestein om du vil. Uten at man personifiserer en gud som i kristendommen eller andre religiøse retninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå