Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Laptopen min er full av drit, så jeg fant ut at jeg skulle formatere den(?). Men så leser jeg at jeg må ha windows 7 installasjons cd, er dette noe jeg fikk sammen med pc'n? Eller må jeg lage en selv?

Når jeg restarter pc'n min så sier den:

"You have not created a backup copy of your factory state Windows®. We strongly recommend that you create it now"

Er det dette jeg må gjøre?

Takk for all hjelp!

/stupid

Anonym poster: 8a0c9c2cb5db899bbe692e9f7d88ca2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg restarter pc'n min så sier den:

"You have not created a backup copy of your factory state Windows®. We strongly recommend that you create it now"

Anonym poster: 8a0c9c2cb5db899bbe692e9f7d88ca2e

Hva er det egentlig du har gjort før denne meldingen siden du ikke har en cd.

Windows er lisensiert så den er ikke bare å laste ned, lovlig hverfall, den må kjøpes. Så hvis maskinen din ble kjøpt forhåndsinstallert så har du nok ikke den på cd. Det som skjer er at man går igjennom installasjonen og før man installerer selve Windows så får man opp diskene og kan velge å formatere de slik at windows kan installeres rent.

Hva med å bare rense maskinen? lag en mappe som du måker alle filer og drit inni, sletter den, kjører en cookie clean og en diskfragmentering på disken(e)?

Når du formaterer disken så sletter du ALT, operativsystemet i tillegg

Endret av ITjenta
Skrevet

Med mindre vi skal gå litt teknisk inn nå, så anbefaler jeg deg å høre med din forhandler. Kanskje de kan hjelpe deg med en installasjons CD. Husk å ta med kvitteringen.

Eventuelt hør med produsenten av maskinen. Regner med de har telefon support av noe slag.

Skrevet

Om pcen er relativt ny, så "pleier" vel det å være en egen partisjon("Harddisk") hvor man kan gjøre en recovery(formatere og installere) ifra.

Ellers så kan du sikkert sende en mail til produsenten eller forhandleren du kjøpte ifra og be de sende deg en Recovery cd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...