Gå til innhold

Informere om mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi informerte ikke om det, og ba heller ikke folk med allergier eller andre ting ta kontakt. Jeg tenker rett og slett ikke på det, og det er IKKE for å "diskriminere". Jeg regner med at folk tar kontakt om det er noe, slik jeg selv også ville gjort om det var noe jeg ikke kunne spise (gravid i bryllup f.eks).

Mange år siden jeg giftet meg men jeg tenkte heller ikke på å informere om menyen. Men, jeg hadde satt pris på å bli gjort oppmerksom på at "tante Hilda tåler ikke melk" eller "hei, er det ok at jeg spør etter menyen siden jeg er vegeterianer?" jeg skulle alltids fått kokken til å lagen en salat el. lign. og informert servitørene om at en av gjestene har xxx og må få forsyne seg som det passer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo veldig greit å vite, men jeg synes det er vertskapet som skal ta initiativet og spørre. Ikke alle synes det er like ok å måtte ta kontakt å fortelle at de har diabetis eller er allergisk for noe. Da velger folk oftest å ikke si noe.

Skrevet

Ja det er jo veldig greit å vite, men jeg synes det er vertskapet som skal ta initiativet og spørre. Ikke alle synes det er like ok å måtte ta kontakt å fortelle at de har diabetis eller er allergisk for noe. Da velger folk oftest å ikke si noe.

Da er det synd for dem ;-)

For de som ikke har noe spesielt av allergier eller andre dietter, er det lett for å glemme i alt annet som skal huskes.

Skrevet

Da er det synd for dem ;-)

For de som ikke har noe spesielt av allergier eller andre dietter, er det lett for å glemme i alt annet som skal huskes.

Det bør det ikke være for godt vertskap...;-) Personlig synes jeg det er rart at man ikke klarer å huske på noe såpass viktig for at alle gjestene skal få en hyggelig middag/fest.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...