Gå til innhold

Vinglepetras ferd mot en sunn, sterk og veltrent kropp..

Gjest Vinglepetra

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetra

Hei alle sammen, da her jeg også fått meg en treningsdagbok :) Jeg har laget denne først og fremst for å motivere meg selv og holde en god oversikt over fremgangen min(forhåpentligvis).

Jeg er per i dag 162 cm høy og veier 58,5 kg ønsker å gå ned til ca.52 kg, men dette vil jeg gjøre på en sunn, god og fornuftig måte, ingen vidunderkurer her i gården! :fnise:

Jeg har så vidt begynt å trene igjen, allerede pådratt meg en liten belastningsskade i kneet...

Derfor forsøker jeg å ikke trene altfor hardt, men ofte og jevnt.

Jeg kommer til å føre opp opp målene mine her etter hvert....samt føre opp de gangene jeg trener. Målet er 3 ganger i uken, nå helt I starten.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglepetra

I dag har jeg gjennomført ukas første treningsøkt, den ble veldig kort, grunnet et møte jeg måtte rekke. Det ble bare 20 min på tredemøllen, jeg er ikke helt fornøyd med innsatsen min. Det blir en skikkelig treningsøkt i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag ble det heller ingen lang treningsøkt, jeg ble svimmel og kvalm, ble nødt til å gi meg altfor fort. Det er sikkert fordi jeg ikke rakk å spise skikkelig frokost I dag :( Jeg er med andre ord ikke fornøyd med innsatsen min i dag heller :sur:

Men dette er ikke bare en treningsblogg, men også en livsstilsblogg, kosthold er også en viktig del av livet mitt. Jeg er svært opptatt av det jeg putter I munnen. For tiden er jeg svært opptatt av å få I meg nok vann, desverre er jeg ikke flink til dette, derfor har jeg lastet ned en app som måler hvor mye vann drikker I løpet av en dag. Målet er å få I meg 2 liter vann hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag har jeg gjennomført en skikkelig treningsøkt, med både cardio og styrke øvelser nå er jeg god og sliten, og ikke minst meget fornøyd med innsatsen min :) Ulempen er at jeg har veldig vondt I kneet mitt(I det jeg har belastningsskade) :( jeg håper inderlig at smerten forsvinner I løpet av natten, orker ikke enda flere dager da jeg ikke kan trene.

Jeg er skikkelig lei av kneet mitt, som "må" ødelegge for fremgangen min hele tiden :sur: Enda jeg er ordentlig forsiktig hver gang jeg trener.

Edit: må legge til at jeg har hatt en skikkelig slitsom vakt på omsorgssentret det jeg jobber som sommervikar, det må Jo regnes som trening det også ;)

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Kneet mitt har kommet seg siden sist, men verker fremdeles litt nå og da. I morgen skal jeg igjen på treningssentret, da skal jeg være ekstra forsiktig, har investert i nye joggesko, med ekstra mye demping. Gleder meg til å trene i morgen :trene:

Edit: kostholdet går det litt bedre med, jeg har kuttet it sjokolade, snop, chips og ALT som inneholder palmeolje. Men jeg er fremdeles svak for ost og kaker, spesielt vaffler har jeg hatt cravings på de siste dagene,men jeg har vært flink til å holde meg unna, men gir etter av og til :sjenert:

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

I dag har jeg klart å komme meg på trening, og løpt en time på tredemøllen, ikke den raskeste farten, men en time er tidlig bra til meg å være ;)

Har holdt meg i skinnet når det gjelder kostholdet også:

Frokost: omelett av tre egg og litt løk

Mellom: noen jordbær og masse deilig vannmelon

Lunsj: 2 skiver grovt brød med masse paprika, tomat, løk og litt ost grillet i ovnen.

Mellom: en eggehvite

Middag: en porsjon fullkornspasta med bolognessaus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetra

I dag har jeg trent :) det ble en 30 min på mølla etterfulgt av 15 min spinning og en del styrkeøvelser :) Kjempe fornøyd! I morgen skal jeg veie meg, veldig spent :redd:

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Vinglepetra

Nå har jeg vært borte en stund, grunnet ferie og latskap :sjenert: Kan oppdatere med at jeg har klart gå ned litt i vekt, ca.1 kilo, er fornøyd med det, men jeg synes det tar for lang tid. Spesielt når jeg spiser så sunt som jeg gjør. Men treningen har det ikke gått så bra med, jeg kan skylde på et vondt kne, men innsatsen kunne også ha vært bedre. Fra nå av skal jeg heller begynne med å gå lange turer i skogen det et mye mindre belastende og jeg foretrekker det fremfor treningssentre.

Og akkurat nå har jeg influenza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Nå har jeg vært borte en stund, grunnet ferie og latskap :sjenert: Kan oppdatere med at jeg har klart gå ned litt i vekt, ca.1 kilo, er fornøyd med det, men jeg synes det tar for lang tid. Spesielt når jeg spiser så sunt som jeg gjør. Men treningen har det ikke gått så bra med, jeg kan skylde på et vondt kne, men innsatsen kunne også ha vært bedre. Fra nå av skal jeg heller begynne med å gå lange turer i skogen det et mye mindre belastende og jeg foretrekker det fremfor treningssentre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...