Gå til innhold

Verdi på gave

Gaveverdi  

26 stemmer

1. 1. Gaveverdi

• 500
      18
    • 750
      2
    • 1000
      1
    • 1500
      1
    • 2000
      1
    • Mindre enn 500
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup til en studiekompis av meg. Vi er ikke nære venner, men har holdt hverandre oppdatert siden vi avsluttet studiene. Jeg er singel og tenkte å gi dem et bidrag til bryllupsreisen. Siden dette er ren pengegave, hvor mye er rimelig å gi?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

300-500, det jeg gjorde, men det er jo forskjellig fra person til person:)

Anonym poster: b221a6e474f6f4ddf6b859f5f0a0b9db

Skrevet

Synes rundt 500 kr er greit, ettersom dere ikke er nære venner.

AnonymBruker
Skrevet

500 er en passende sum.

Anonym poster: 534923e835a75f00394e0cf3d6fa174c

Skrevet

En klok gammel dame sa til meg en gang at hvis man tok utgangspunkt i hva middagen kostet var dette et fint utgangspunkt i sum for å gi gave for en vanlig gjest(altså ikke forlover eller foreldre osv.). Og vanligvis koster middagen rundt 500 så det er en grei sum.

• Liker 1
Skrevet

Virker som folk er ganske enstemmig her, spesielt i avstemmingen. Da blir det 500 kr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 500 kr er lite. Kommer litt ann på hvordan bryllup det er og hvor det holdes. Jeg gir litt gave utfra hva jeg tror kuverprisen er. Og den er ofte mye over 500 kr. Jeg hadde følt meg litt gnien om jeg hadde kommet med 500 kr om jeg og skulle kommet til middag. Klart man gir mer til nær familie enn til mer perifere venner men uansett synes jeg 500 kr høres lite ut.

Anonym poster: 7e1b4849d67bd86080afe8a17bb80baf

Skrevet

Hva er grei pris for en enslig gjest da? Ja, for når man er par er det jo dobbelt. Eller er det greit at en enslig gir 800 og et par 1000?

Ærlig talt; om et brudepar absolutt skal ha gallamiddag, så kan de da vitterlig ikke forvente at gjestene skal dekke maten. 500 er en helt, helt grei sum til en perifer venn.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...