frosken Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Vi kommer ikke til å legge inn røykepause. De trengte kan snike seg ut mens servitørene rydder f.eks.
Lullu Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Vi kommer ikke til å legge inn røykepause. De trengte kan snike seg ut mens servitørene rydder f.eks. Jeg er en tidligere røyker, og jeg anbefaler virkelig å legge inn røykepauser. Tenk å sitte i flere timer uten en røyk, smaker jo også spesielt godt etter middag. Nei - røykerene bør også tas hensyn til. Jeg er så heldig at jeg har klart å slutte! Jippi!!!!!!
frosken Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Jeg er en tidligere røyker, og jeg anbefaler virkelig å legge inn røykepauser. Tenk å sitte i flere timer uten en røyk, smaker jo også spesielt godt etter middag. Nei - røykerene bør også tas hensyn til. Derfor skal alle de andre gjestene måtte sitte å vente på dem?
Lullu Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 Nei, da får alle sjansen til å strekke litt på bena. Mange som faktisk syntes det er deilig med en bitte-liten pause. Man sitter jo faktisk stille i flere timer........
jea Skrevet 10. februar 2004 #6 Skrevet 10. februar 2004 Vi skal ikke ha røykepause..De som vil må bare gå ut hvis de ønsker det.. Men jeg personlig syns røykerne burde klare seg uten røyk i 3 timer.. kan fort bli forsinkelse pga de går ut å røyker,så jeg vil helst slippe dette..Noe toastmaster opplyser om.. Men hos oss dete r mindretall som røyker,så jeg tipper dette ikke blir noe problem hos oss
Gjest MrsL Skrevet 10. februar 2004 #7 Skrevet 10. februar 2004 Vi kommer nok heller ikke til å legge inn røykepauser. Begge svigerforeldrene mine røyker, men de kan ordne det på et eller annet vis om de MÅ ha noen drag...........
Holly Hobbie Skrevet 10. februar 2004 #8 Skrevet 10. februar 2004 Vi har ikke tenkt å legge inn røykepauser. Det er bare tre-fre stykker som røyker, så da tror jeg det blir unødvendig.
Lullu Skrevet 10. februar 2004 #9 Skrevet 10. februar 2004 Vil bare spørre dere som ikke kommer til å legge inn røykepauser; Røyker dere selv?? Jeg tipper nei.... Har sluttet å røyke jeg, men vet godt hvordan det er å være en røyker. Siden sikkert flesteparten av dere har røyking forbudt ved middagen, syntes jeg ikke det hadde gjort noe om dere kunne lagt inn en 5-min pause. Men dersom dere ikke bryr dere om at folk "forsvinner" under middagen, så er det jo greit. Toastmaster burde da kanskje opplyse om dette. Selv skal vi la røykerene får lov til å røyke ved bordet. Dvs. toastmaster vil opplyse om at det kun er lov å røyke v/bordet etter hovedrettens slutt.
Arwen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #10 Skrevet 10. februar 2004 Vi røyker ikke selv, men har vært i to bryllup hvor det har vært en liten pause i middagen. Var faktisk veldig godt å strekke litt på bena for oss som er ikke - røykere også da. Husker ikke hvor de hadde pause i kjøreplanen sin.
Gjest MrsL Skrevet 10. februar 2004 #11 Skrevet 10. februar 2004 Ja min sambo røyker og han klarer seg meget godt uten røyk ei stund..........
Gjest MrsL Skrevet 10. februar 2004 #12 Skrevet 10. februar 2004 .....og hva med alle de som ikke tåler røyk? Må de holde ut ved bordet bare for at de som røyker skal få seg en blås?
Lullu Skrevet 10. februar 2004 #13 Skrevet 10. februar 2004 .....og hva med alle de som ikke tåler røyk? Må de holde ut ved bordet bare for at de som røyker skal få seg en blås? Nei, selvsagt. Men hos oss er det ingen som ikke tåler røyk. Og når du skriver "alle" så hørtes jo det ut som det var fryktelig mange. Betyr dette at dere skal ha røyking forbudt inne hele kvelden da sikkert. Jeg mener da absolutt ikke at røykere skal gå forran folk som ikke tåler det. Men det jeg mente var at de som har mulighet også kan tenke litt på de som røyker... Om dere skjønner..... Er enig i det Arwen skrev; Deilig å strekke litt på bena. Det har vi gjort i begge de to bryllupene vi har vært i. Og brudeparet har selv ikke røyket. Din sambo klarer seg uten røyk ja. Men hadde du spurt om han ville ha en liten pause i middagen, er det jo godt mulig han hadde svart ja :D Blir helt opp til dere det altså! Ville bare legge inn et ord for røykerene også jeg
Gjest MrsL Skrevet 10. februar 2004 #14 Skrevet 10. februar 2004 Ja, helt greit å legge inn et ord for røykene også :blunke: Det er en del av de som kommer som helst ikke vil være i nærheten av røyk pga. hodepine, brekninger o.l. Og det synes jeg faktisk er verre enn at røykerne må finne på noe lurt under middagen :blunke: Nå er det slik at det går en dør rett ut fra rommet vi spiser middag i og ut på en nydelig stor terrasse og der er det bare å røyke. Og det er lett adkomst til den også under festen, uten at røykerne føler at de "mister" kontakten med resten av gjestene :blunke:
jea Skrevet 10. februar 2004 #15 Skrevet 10. februar 2004 Vi skal ha null røyking under middag men etter middag kan de få røyke hvor de vil.... Jeg personlig liker ikke røyk under middag..men dere som gifter dere etter 1 juni får sikkert ikke noe problemer med røykere,da er jo den nye loven her!!
Peluche Skrevet 10. februar 2004 #16 Skrevet 10. februar 2004 En ting er ihvertfall sikkert: selv om jeg ikke røyker selv og selvsagt anbefaler at alle i hele verden slutter, skal ikke bryllupet mitt være noe antirøykekampanje. Skal ikke ha noen "røykepause" men det skal være tid nok etter hovedretten til at alle som vil kan gå ut og røyke, gå på do, strekke på føttene eller bare sitte om de ønsker det. Selvsagt, selvsagt skal folk som røyker få anledning til å røyke- ALLE skal kose seg i mitt bryllup. Selv synes jeg det beste hadde vært om folk hadde fått røyke inne, men det er ikke akkurat en trendy mening så jeg burde kanskje ikke si det
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #17 Skrevet 10. februar 2004 Vi var i et bryllup i fjor sommer, hvor det ikke var innlagt røykepauser, ved flere annledinger var nesten halve festen borte fra bordet for å "snike" seg ut en tur. Røykere er ofte flokk dyr, de går ut i puljer
Arwen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #18 Skrevet 10. februar 2004 Vi skal ha røyking forbudt inne hele kvelden, så røykepausen er slik at folk skal få gått ut - ikke røykepause inne i lokalene altså.
Gjest MrsL Skrevet 10. februar 2004 #19 Skrevet 10. februar 2004 Ja, hva sier den nye røykeloven egentlig om lukkede selskaper?
jea Skrevet 10. februar 2004 #20 Skrevet 10. februar 2004 Ang den nye røyke loven er det vel opp til hvert enkelt sted...Hos oss på losby er det ikke lov å røyke inne etter 1 juni sånn har jeg forstått det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå