AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #41 Del Skrevet 6. juli 2012 Stå på!!:D Du klarer det!!:DD Takk! Anonym poster: e24d1b32df03008fb29fba170d6b3529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #42 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg synes faktisk TS stiller et godt spørsmål og det kommer også noen gode svar som forklarer litt av mekanismen. Jeg har noen få kommentarer. Foreldre burde ta tak i overvekt hos sine barn tidlig. Har et eksempel i omgangskretsen. Mor er stor og har slanket seg og trent i flere perioder. Det hun ikke evner å se er at barna hennes er feite. Det er ikke ok å se en 8-åring som er overvektig. Her kommer foreldrenes ansvar inn. Hun viderefører sin arv til sine barn. Er helt enig i at gym/fysisk aktivitet burde være på daglig basis i grunnskolen samtidig som det bør være aktiviteter hvor alle kan delta og henge med. Jeg selv var veldig god i gym, deltok med glede og var ikke den som ble valgt sist når lag skulle velges. Samtidig så ser jeg den å føle seg som en taper i gymmen før man har løpt en meter. Da bør aktiviteter velges som gjør innsats og deltakelse mindre synlig og at ting kan være positivt for alle uansett form. Anonym poster: 625bd777a3feda8d7cd9a529e61c5912 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. juli 2012 #43 Del Skrevet 6. juli 2012 Alle smålubne med usikkerhetstendenser burde vært superglade for oss fatties i disse badetider. Tenk hvor styrkende vi er for selvbildet på stranden, der de går og skuler på oss og tenker; det er iallfall noen større enn MEG her. Vi gjør en samfunnstjeneste her, må vite. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 6. juli 2012 #44 Del Skrevet 6. juli 2012 Alle smålubne med usikkerhetstendenser burde vært superglade for oss fatties i disse badetider. Tenk hvor styrkende vi er for selvbildet på stranden, der de går og skuler på oss og tenker; det er iallfall noen større enn MEG her. Vi gjør en samfunnstjeneste her, må vite. Jepp, hva med å vise litt takknemlighet og se det positive i det istedet for å være så negativ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 6. juli 2012 #45 Del Skrevet 6. juli 2012 Tråden ryddet for avsporinger Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 7. juli 2012 #46 Del Skrevet 7. juli 2012 Jepp, hva med å vise litt takknemlighet og se det positive i det istedet for å være så negativ? Nemlig. Hadde folk innsett hvilken ressurs feite folk er, så hadde de vært lykkelige. Tenk deg bare at båten du er på synker og du får ikke tak i redningsvest. Feite folk flyter, så du skal bare være lykkelig om du har en fatty i nærheten som kan tilby deg til støtte. I det hele tatt er det mye folk ikke tenker over at vi feite gjør for velferden og sinnene til andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Quake Skrevet 7. juli 2012 #47 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvorfor kan ikke selvskadere bare slutte å kutte seg? Hvorfor kan ikke anorektikere bare begynne å spise? Hvorfor kan ikke folk med rusproblemer bare slutte å ruse seg? Hvordan er det mulig å bli feit når løsningen bare er å slutte å spise så mye? Det finnes ikke ett enkelt svar på hvorfor feite folk ikke bare kan slanke seg. Det finnes imidlertid en god løsning for deg ts og det er å vise mennesker respekt for den de er. Selv om de er feite og du ikke forstår hvorfor. Fat Is Officially Incurable (According to Science) http://www.cracked.com/quick-fixes/fat-officially-incurable-according-to-science/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #48 Del Skrevet 7. juli 2012 Når jeg leser om folk som veier opp mot og over 100kg, g klart er for feite i forhold til høyden, så lurer jeg på, åssen i helvete ble du egentlig så feit, du som kjenner deg truffet av innlegget mitt?????? Det er ikke helsemessig forsvarlig på en flekk å bli så feit! Tenker dere ikke over det der dere sitter og stapper i dere namnam mat i store mengder, at det kanskje er på tide å bremse ned matinntaket så dere slipper å risikere diabetes, og andre livvstilsykdommer? Leste en gang om ei som veide 120kg, og likte å lage sjokoladekakeglasur som hun drakk ut av glasset, jeg orker ikke en gang å beskrive hvor motbydelig det er, selvtortur rett og slett. Og dere som forsvarer dere med at dere ikke forstod at vekta gikk sånn opp, og at det skjedde over tid, merka dere det ikke da dere sprengte dere ut av klærne deres, folk stirra og magen hang over buksekanten? Dette er selvsagt ikke et spark til de som er fete pga medisiner, helsetilstander og lignende, men de som spiser seg til døde og syns det er vanskelig å slanke seg, ja huuuuuff, grusomt! Anonym poster: 2c493f8305592f896a1abaf817e1576e Mange av disse legger skyld på medisiner,helse osv. De aller fleste vet at de beveger seg altfor lite. Da prøver de heller å legge inn et persilleblad i kosten, med den tro at de spiser sundt og vil gå ned i vekt. Så er det maten de spiser. Ofte bearbeidet mat, ferdig rett fra fryseren. Maten inntar de foran tv eller pc. Mange bruker dagene foran pc eller tv. Lager de mat selv, så er tilehøret ferdige sauser,ships osv. Jeg kjenner flere personer som er altfor tung. Helsefarlig tung. De har fått medisiner for høyt blodtrykk, høyt kolestrol. Enda går de i troen på at pillene vil få de ned i vekt. De tar piller fremfor å legge om kosten. Selv når det blir konstantert at de får diabetes, så ringer ikke alarmklokkene. Ute å gå? Nei, det skal kjøres overalt. Jeg jobbet i matbutikk. Jeg så jo hva folk handlet. De tykkeste hadde de største handlevognene. De er fylt med cola og godis,og helt usunne ting. På toppen legger de to tomater og et salathode. Min erfaring er at mor i familien er fetest,og da kan du være sikker på at ungene også er ganske runde. Folk velger livsstilen sin selv,men at de har det så godt med denne vekten tror jeg ikke på. Tror mange tilfeller så bunner det i kunnskapsløshet om mat og kropp. Det irriterer meg ikke,men jeg undrer mange ganger. Alle kan oppleve vektoppgang i perioder av ymse ting, men når du går igjennom hele voksenlivet overvektig,så er det lov å tenke seg om. Jeg selv gikk opp i vekt etter graviditet,noe som er naturlig. Det var vondt å gå,og jeg pustet tungt. Alt ble tungt. Jeg gikk ikke på noe slankekur, for dette ville kroppen ordne opp i selv. Etter 9 mnd var vekten normal igjen I min syndig ungdom så røkte jeg. (desverre) Jeg skulle slutte, noe som ikke var lett. Jeg klarte det,men det er vel få som har lagt på seg så mye som jeg gjorde. Nå er jeg kraftig fra før, siden jeg har trent i alle år. Så det så verre ut enn det var. Det er førte gang jeg måtte ty til slankekur. Jeg slet i 1.5 år,men klarte det. Så er det slik, at det er akseptert å skrive stygge ting om tykke folk. Ser ut for at det er helt akseptert. Hva med alle de tynne? De som ser syke ut? Kan de ikke bare spise mere? Anonym poster: b8fed1951ef5cbc9ba149692d53415b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 8. juli 2012 #49 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Når jeg leser om folk som veier opp mot og over 100kg, g klart er for feite i forhold til høyden, så lurer jeg på, åssen i helvete ble du egentlig så feit, du som kjenner deg truffet av innlegget mitt?????? Det er ikke helsemessig forsvarlig på en flekk å bli så feit! Tenker dere ikke over det der dere sitter og stapper i dere namnam mat i store mengder, at det kanskje er på tide å bremse ned matinntaket så dere slipper å risikere diabetes, og andre livvstilsykdommer? Leste en gang om ei som veide 120kg, og likte å lage sjokoladekakeglasur som hun drakk ut av glasset, jeg orker ikke en gang å beskrive hvor motbydelig det er, selvtortur rett og slett. Og dere som forsvarer dere med at dere ikke forstod at vekta gikk sånn opp, og at det skjedde over tid, merka dere det ikke da dere sprengte dere ut av klærne deres, folk stirra og magen hang over buksekanten? Dette er selvsagt ikke et spark til de som er fete pga medisiner, helsetilstander og lignende, men de som spiser seg til døde og syns det er vanskelig å slanke seg, ja huuuuuff, grusomt! Anonym poster: 2c493f8305592f896a1abaf817e1576e Personlig er jeg trent og muskulløs, og selvfølelsen er akuratt god nok til at jeg ikke har behov for å rakke ned på folk på internett. Endret 9. juli 2012 av Bond 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 8. juli 2012 #50 Del Skrevet 8. juli 2012 For ikke så lenge siden var det en mann som tok seg godt tid til å fortelle meg at jeg måtte slutte å røyke, jeg måtte tenke på helsa mi og bla bla bla. Det var sikkert godt ment osv.. men etterpå kom jeg til å tenke på at denne mannen var diger, han hadde en enorm mage. Så tanken slo meg at en person som kan hold en så lang tale til en ukjent om hva som er usunt kan da umulig være bevisst på seg selv og sin egen helse.. Jeg fikk det intrykket at ha ikke så på sin egen fedme som noe helseproblem, vrient å forklare men det virket slik... Så kanskje folk ikke legger merke til at vekten går opp, at det blir en vane og at de tror de er sunne.. Ihvertfall virket det som at denne mannen var helt blind på seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 8. juli 2012 #51 Del Skrevet 8. juli 2012 Også er det nok stor forskjell på å si en ting og å gjøre en ting. En bekjent av meg har barn som har for mye fett på kroppen. Hun sier at hun må gjøre noe slik at barna ikke legger på seg for mye. Men så ser jeg feks at de som oftest har sein middag, ca kl 20 De kjøper finbrød De har alltid saft I handlevogna så er det stort sett brus, potetgull mm, å da er det alltid mengder, større mengder enn vi i det hele tatt ville vurdert på en lørdag. Jeg tror mye handler om å bli blind på sine egne vaner samt uvitenhet om kosthold. Ting blir en vane som man kanskje ikke selv ser så lett.. tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 8. juli 2012 #52 Del Skrevet 8. juli 2012 Hvordan er det mulig å bli så helsikkes naiv Det ligger som regel altid en årsak bak ekstrem overvekt eller undervekt, har du tenkt på det? Og mennesker som ikke har peiling og uttaler seg om det, kan faktisk være en trigger! Jeg har vært begge deler. Anonym poster: 99a0cc14a462d27bca6a66a53fe1c286 Så..???? uansett årsak så er det opp til hver enkelt å gjøre endringer. Triggere må man tåle, det finnes ingen lukket verden der ingen nevner dine utfordringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #53 Del Skrevet 8. juli 2012 Også er det nok stor forskjell på å si en ting og å gjøre en ting. En bekjent av meg har barn som har for mye fett på kroppen. Hun sier at hun må gjøre noe slik at barna ikke legger på seg for mye. Men så ser jeg feks at de som oftest har sein middag, ca kl 20 De kjøper finbrød De har alltid saft I handlevogna så er det stort sett brus, potetgull mm, å da er det alltid mengder, større mengder enn vi i det hele tatt ville vurdert på en lørdag. Jeg tror mye handler om å bli blind på sine egne vaner samt uvitenhet om kosthold. Ting blir en vane som man kanskje ikke selv ser så lett.. tror jeg Man blir ikke feit av sein middag. Da burde jeg med mine knappe 49 kilo vært smellfeit da jeg ofte spiser middag klokka 21. Anonym poster: f5280ba6d8efde575ce72810afb3196b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 8. juli 2012 #54 Del Skrevet 8. juli 2012 Man blir ikke feit av sein middag. Da burde jeg med mine knappe 49 kilo vært smellfeit da jeg ofte spiser middag klokka 21. Anonym poster: f5280ba6d8efde575ce72810afb3196b Ikke direkte nei, det er hvor mye man får i seg pr dag som teller. Men gode rutiner for mat er viktig for unger, jeg synes ikke middag skal være det siste måltidet til unger. Kosthold handler om helhet og gode rutiner. Nå er vel ikke du et barn som trenger å lære gode rutiner for å kunne ha et godt kosthold og levesett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #55 Del Skrevet 8. juli 2012 Ikke direkte nei, det er hvor mye man får i seg pr dag som teller. Men gode rutiner for mat er viktig for unger, jeg synes ikke middag skal være det siste måltidet til unger. Kosthold handler om helhet og gode rutiner. Nå er vel ikke du et barn som trenger å lære gode rutiner for å kunne ha et godt kosthold og levesett? Det er ikke sikkert at foreldrene har tid til å lage middag tidligere, og da er det jo bedre at de får den litt senere enn at de vokser opp på å spise brødskiver til alle måltider ( gjorde det selv, og det var utrolig kjedelig ) Anonym poster: f5280ba6d8efde575ce72810afb3196b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 9. juli 2012 #56 Del Skrevet 9. juli 2012 Tråden ryddet for AB-kommentarer Bond, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvarda Skrevet 9. juli 2012 #57 Del Skrevet 9. juli 2012 Kjempebra, gratulerer! Men du trenger ikke å kjenne deg truffet ettersom du ikke spiste fordi alt var deilig, men fordi det lå noe psykisk slitsomt bak det. Og ettersom du faktisk har tatt tak i deg selv for å gå ned. Anonym poster: 2c493f8305592f896a1abaf817e1576e Så du deler ut frikort til de du synes har gyldig grunn til å være tjukke, altså? Har du tenkt over at hennes historie er mer vanlig enn din versjon av årsakene til overvekt? Vanligvis blir ikke små jenter 120 kilo bare fordi sjokolade er godt, skjønner du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #58 Del Skrevet 20. juli 2012 Hvordan er det mulig å ha sånne holdninger til andre mennesker? Anonym poster: 323bc9b789865f7149868787416f8e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå